  • 1. Data: 2012-05-22 10:23:56
    Temat: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
    Od: "WiktorZ" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czyżby zmierzch tradycyjnych lustrzanek:
    http://www.egospodarka.pl/80980,Aparat-Sony-SLTA37,1
    ,15,1.html

  • 2. Data: 2012-05-22 10:35:26
    Temat: Re: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "WiktorZ" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Czyżby zmierzch tradycyjnych lustrzanek:
    > http://www.egospodarka.pl/80980,Aparat-Sony-SLTA37,1
    ,15,1.html

    Fachowa witryna, nie pogadasz... ;-)

    A czy mógłby mi ktoś wreszcie wytłumaczyć, co się dzieje po
    zapaćkaniu półprzezroczystego lustra?
    - jakie są szanse na samodzielne czyszczenie?
    - ile może kosztować firmowy serwis (i jak długo jesteśmy
    pozbawieni narzędzia pracy? [niezrobione zdjęcia pewnie bolą wtedy
    najbardziej]).

    Ważną informacją zwrotną byłaby liczba klientów przesiadających się
    z SLT na SLT (czyli potwierdzających tym samym, że był to dobry wybór),
    bo na razie główne uderzenie marketingowe widzę nakierowane na
    posiadaczy kompaktów, no ale na to trochę jeszcze za wcześnie.

    Póki wątpliwości nie wyjaśnią się na korzyść Sony, to system SLT dla
    mnie nie istnieje. Tyle a propos "zmierzchu" z mojej strony. :)

    BTW: Panas wypuścił fajne szkiełko do u4/3: 12-35 2.8 - wreszcie coś
    fajnego się dzieje...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2012-05-22 12:52:40
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-22 10:23, WiktorZ pisze:
    > Czyżby zmierzch tradycyjnych lustrzanek:
    > http://www.egospodarka.pl/80980,Aparat-Sony-SLTA37,1
    ,15,1.html

    Powoli lutro będzie wypierane, nie ma na to rady.
    Ja tam się cieszę ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2012-05-22 13:51:52
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Tue, 22 May 2012 12:52:40 +0200, quent <x...@x...com> wrote(a):

    > Powoli lutro będzie wypierane, nie ma na to rady.

    Ale raczej nie przez konstrukcje SLT - bo te, poza jedną zaletą (fazowym
    AF w filmowaniu), mają same wady w zasadzie.

    B.

  • 5. Data: 2012-05-22 14:06:35
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-22 13:51, Bartosz Mierzwiak pisze:

    > Ale raczej nie przez konstrukcje SLT - bo te, poza jedną zaletą (fazowym
    > AF w filmowaniu), mają same wady w zasadzie.

    Ale jakie to ma znaczenie przez jaką technologię zostanie wyparte? ;-)
    IMO przyszłość należy do bezlusterkowców pokroju np. NEX-a z klatką APS-C.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2012-05-22 14:44:48
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-22 15:29, januszek pisze:
    > Wyprą je czujniki optyczne, które Federacja przejmnie od Klingonów... ;P

    Możliwe ale bardzo mało prawdopodobne.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2012-05-22 15:29:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    quent napisa?(a):

    > Ale jakie to ma znaczenie przez jaką technologię zostanie wyparte? ;-)
    > IMO przyszłość należy do bezlusterkowców pokroju np. NEX-a z klatką APS-C.

    Wyprą je czujniki optyczne, które Federacja przejmnie od Klingonów... ;P

    pansp,

    j.

    --
    Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012
    będę bojkotował polityków i politykę!

  • 8. Data: 2012-05-22 16:44:16
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    On 22 Maj, 14:06, quent <x...@x...com> wrote:

    > Ale jakie to ma znaczenie przez jaką technologię zostanie wyparte? ;-)
    > IMO przyszłość należy do bezlusterkowców pokroju np. NEX-a z klatką APS-C.

> [...]

    Nie sądzę... Już dzisiaj można powiedzieć że lustra zostały wyparte
    przez hybrydy bo sprzedaje ich się więcej, a profesjonalne lustra
    przez tanie amatorskie lustra... bo - bo sprzedaje ich się więcej.
    Jednak wśród zawodowych fotografików - poza przywiązaniem do tego
    miłego "klap"nięcia lustra - jest jeszcze aspekt praktyczny - jak do
    tej pory, wszystko co jest z wyższej półki - to lustra. Koniec i
    kropka... Poza tym spróbuj przekonać zawodowca, żeby poszedł na
    stadion z sony nexem np.
    Reasumując - bezlusterkowce to inny target niż lustra. Koniec i
    Kropka.

    pozdrawiam
    Bernard Wybierała
    fotografia reklamowa i katalogowa
    www.bwstudio.com.pl, www.bernardwybierala.com

  • 9. Data: 2012-05-22 22:15:20
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-05-22 16:44, Bernard Wybierała pisze:
    > Jednak wśród zawodowych fotografików - poza przywiązaniem do tego
    > miłego "klap"nięcia lustra - jest jeszcze aspekt praktyczny - jak do
    > tej pory, wszystko co jest z wyższej półki - to lustra.

    No tak jest dziś ale jutro... a pojutrze... ;-)

    > Poza tym spróbuj przekonać zawodowca, żeby poszedł na
    > stadion z sony nexem np.
    > Reasumując - bezlusterkowce to inny target niż lustra. Koniec i
    > Kropka.

    Nie rozumiemy się. Ty piszesz o tym co jest dziś a ja o tym co będzie
    jutro. IMO lustra są na wymarciu. Za jakiś czas będą tak popularne jak
    płyty CD dziś w odniesieniu do prymatu mp3-jek i innych FLACów.

    NEXy to przecież wypust bardzo młody a już dziś np. w studio radzą sobie
    całkiem nieźle:
    http://www.youtube.com/watch?v=HnFSkGBe4QA

    www.elipsa.info

  • 10. Data: 2012-05-22 23:14:34
    Od: "B.C." <b...@i...pl>

    Robię sport czasami. Zadałem tutaj kiedyś pytanie, czy może się BL
    porównywać z L pod wzgledem szybkości. Odzew był zerowy. Dlatego, mając
    lustro sprzed około 5 lat nie kupię BL. I w weekend znów zrobię parę zdjęć
    starym (5 lat) canonem. Dawno temu 10-letni aparat był traktowany jako
    nówka( :-) )