eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSony SLT-A37 - lepiej niż lustrzankiRe: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony SLT-A37 - lepiej niż lustrzanki
    Date: Tue, 5 Jun 2012 14:01:01 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 66
    Message-ID: <jqksdt$7t7$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jpfies$5lc$1@inews.gazeta.pl> <jpj159$9dg$1@node1.news.atman.pl>
    <jpovcc$s02$1@inews.gazeta.pl> <jptilm$4uc$1@node2.news.atman.pl>
    <jptnta$n5o$1@inews.gazeta.pl> <jq7hi5$or9$1@node1.news.atman.pl>
    <jq7t7u$ska$1@inews.gazeta.pl> <jqd2m0$j32$1@node2.news.atman.pl>
    <jqi0s6$qij$1@inews.gazeta.pl> <jqil2g$3ir$1@node1.news.atman.pl>
    <jqj0bm$t4l$1@inews.gazeta.pl> <jqkgki$fi6$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    NNTP-Posting-Host: 71.138.168.217-rev.hti.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1338897661 8103 217.168.138.71 (5 Jun 2012 12:01:01 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 5 Jun 2012 12:01:01 +0000 (UTC)
    X-User: defresz
    User-Agent: Unison/1.8.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:890723
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-06-05 13:38:06 +0200, Jacek Osiecki <j...@c...pl> said:

    >> Bezpieczeństwo?
    >> http://www.youtube.com/watch?v=L37sTWetERo
    >> Wiele innych SUVów również w krasztestach wypadało żałośnie.
    >
    > Bezpośrednie trafienie w bok przez TIRa - wybacz, ale tu w żadnym
    > samochodzie nie miałbyś najmniejszych szans przeżycia.

    Tu już nie chodzi o szanse przeżycia, tu idzie o to, że przy trafieniu
    z wcale nie jakąś kosmiczną prędkością wielki SUV puff! i uległ
    kompletnej dezintegracji.


    > A przy samochodach o podobnej konstrukcji jeśli chodzi o bezpieczeństwo
    > bierne (czyli takich gdzie kierownica nie urwie szyi, silnik nie utnie nóg
    > a samo auto się nie rozpadnie na kawałki) liczy się masa - która liniowo
    > się przekłada na mniejsze przeciążenie jeśli "przeciwnik" jest lżejszy.

    Wiele kompaktowych SUVów wcale nie jest szczególnie ciężkich, one tylko
    mają tak wyglądać.


    >> Wygoda? W większości SUVów jest mniej miejsca we wnętrzu, lub w
    >> najlepszym razie porównywalnie, niż w kombi z segmentu D.
    >
    > Wsiadasz do samochodu normalnie, zamiast składać się w pół.

    W niektórych przypadkach wręcz trzeba się wdrapywać. A w środku i tak
    jest ciasno.


    > Widoczność masz daleko większą niż w 90% samochodów.
    > Większe koła lepiej "wybierają" dziury.

    Z tym się można zgodzić.


    >> Tzw. 4x4 w rzeczywistości będące 2+2 na haldexie - niby bezpieczniejsze,
    >> ale zdolności terenowych nie daje za grosz.
    >
    > Daje więcej niż jego brak.

    Czasami.
    http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
    http://www.youtube.com/watch?v=HvqQuC_8VrM&feature=r
    elated


    > Akurat na tyle, by bez problemu sobie poradzić na
    > śniegu tam gdzie zwykły przednionapędowiec się zakopie.

    Słodka naiwności. W takich warunkach liczy się przedewszystkim myślenie
    tudzież technika. Parę nieźle wkopanych SUVów już zdarzyło mi się
    widzieć, bo ich kierowcom wydawało się, że "4x4" pozwoli im się
    wykaraskać, a kończyło się na traktorze.


    > Fajny offtopic wyszedł ;)

    Tyle się tu ostatnio dzieje, że kto to zauważy? ;-)

    --

    Pozdrawiam
    de Fresz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: