  • 21. Data: 2010-01-16 09:36:33
    Temat: Re: Sony DSC-H20 kraj produkcji
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    Andrzej Libiszewski wrote:

    > Dokładnie o to mi chodziło.

    swego czasu byl w GW reportaz z fabryki pod Toruniem. Na koncu tasmy
    panie przyklejaly na LCD naklejki: "Made in Japan".
    Frajerow wszedzie pelno...
    Uzywalem Canona A610 i po roku padla plyta, a byl jak najbardziej "Made
    in Japan". A moj TV Sony z Malaysia chodzi prawie 20 lat i nie zmienil
    parametrow..

    --
    pozdrawiam - Zygmunt

  • 22. Data: 2010-01-16 12:56:01
    Od: "~BitPump" <bitpump_malpka@bitpump_kropka.pl>

    > swego czasu byl w GW reportaz z fabryki pod Toruniem. Na koncu tasmy panie
    > przyklejaly na LCD naklejki: "Made in Japan".

    Swego czasu w sklepie (wtedy Geant) widziałem oliwki w słoiczkach z naklejką
    "PRODUKT POLSKI". Wystarczy aby jakiś procent (51?) wartości produktu (np.
    słoik, naklejka, zarobek producenta) był generowany w kraju X, aby ten kraj
    był krajem pochodzenia.

    ~BitPump

  • 23. Data: 2010-01-16 13:23:46
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Zyga" napisał
    > swego czasu byl w GW reportaz z fabryki pod Toruniem. Na koncu tasmy panie
    > przyklejaly na LCD naklejki: "Made in Japan".
    > Frajerow wszedzie pelno...

    A nie pamiętasz przypadkiem kiedy to było lub tytuł artykułu ?
    Zainteresowało mnie to - przecież to według przepisów UE prokuratorem
    zalatuje.

    adam

  • 24. Data: 2010-01-16 13:23:46
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "~BitPump" napisał

> [...]
    > naklejką "PRODUKT POLSKI". Wystarczy aby jakiś procent (51?) wartości
    > produktu (np. słoik, naklejka, zarobek producenta) był generowany w kraju

    No dobra, a jakbyś sprowadzał oliwki w celu zrobienia marynat to co byś
    napisł - Made in Spain ?
    ; )

    adam

  • 25. Data: 2010-01-16 13:23:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Smutny Indyk" napisał

    > Mnie interesuje te 10% wg Twoich szacunków, jakoś większość aparatów z
    > wyższej półki jest japońska, a jak ktoś bierze Chińczyka to jego sprawa,
    > ja bym tego nie kupił.
    > Natomiast cały tani badziew to Chiny, Malezja, Filipiny, Indonezja. Ten
    > aparat też na szczęście jest z Japonii, kupuję go i na jakości na pewno
    > się nie zawiodę.

    Pamiętam jak parę lat temu były boje o to który Nikkor 50/1.8 jest lepszy -
    Made in Japan czy Made in Gdzieśtam - obydwa były identycznie plastikowe
    (ale porządne) i jakoś nikt nie potrafił wskazać różnic, który jest bardziej
    "plastikowszy" oprócz napisu.

    Taka postawa - "nie kupuję chińskiego" - jest godna pochwały (Chiny to nie
    jest normalny kraj, który powinien być normalnie traktowany na płaszczyźnie
    międzynarodowej)), tyle, że na dobrą sprawę może skomplikować życie ponad
    dopuszczalne zdrowym rozsądkiem normy.
    Ci wielcy (Nikony, Canony czy inni) produkują wszędzie tak samo. Dopóki nie
    pójdą na łatwiznę sprzedając brand (vide Lenovo) albo lokując produkcję pod
    kątem dostaw na specyficzne, rzekomo niewymagające rynki (vide Dell).

    Chęć uniknięcia kłopotów z szajsem można ominać w inny sposób - kupując na
    rynkach "lepszych" niż nasz. Ale wtedy i tak zostajesz czasami z produktem
    "czajna" w ręku.

    adam

  • 26. Data: 2010-01-16 21:54:56
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Jesteś strasznie naiwny i to powiedzmy... wielopłaszczyznowo.

    Całkowicie popieram, ale tylko punktowo i współbieżnie.

  • 27. Data: 2010-01-18 10:42:35
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > W jakim kraju wyprodukowany jest ten aparat? Myślę nad zakupem tego
    > sprzętu, ale gardzę 'Chińczykami' i nie chciałbym się nadziać na badziew,
    > interesuje mnie tylko Made in Japan.

    :::::::::)))))))))))

    > Nie mogę znaleźć w sieci zdjęcia spodu obudowy, na stronie dpreview
    > jeszcze nie zrecenzowali tego sprzętu, może ktoś wie?

    A jak juz znajdziesz to co? ;)

  • 28. Data: 2010-01-18 10:45:07
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > A jak juz znajdziesz to co? ;)

    To bedzie mial pewnosc, ze spod tamtej obudowy
    zostal wyprodukowany w Japonii przynajmniej w 51% :)

    BP, MSPANC ;)
    Vituniu.

  • 29. Data: 2010-01-18 11:15:08
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > To bedzie mial pewnosc, ze spod tamtej obudowy
    > zostal wyprodukowany w Japonii przynajmniej w 51% :)

    Nadmiar optymizmu :)

    > BP, MSPANC ;)

    Odiridiridi ;)

  • 30. Data: 2010-01-18 16:23:54
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Smutny Indyk wrote:
    > To ma być dobry aparat do zastosowań amatorskich, odpowiadają mi jego
    > parametry.

    Nie parametry sie licza, a to, jakie aparat robi zdjecia. Jedno z drugim
    nie zawsze idzie w parze. :)

    > Fakt wyprodukowania w Japonii ma moim przynajmniej zdaniem wpływ na
    > jakość wykonania, trwałość obudowy, jakość optyki,

    Niekoniecznie. Optyka zapewne zawsze powstaje w tym samym miejscu, poza
    tym czesto jest tak, z pierwsze serie danego urzadzenia pochodza z Japonii
    (albo np. Malezji), a juz kolejne produkowane sa w Chinach. CZASEM
    przeklada sie to na jakosc - przy czym nie zawsze te kolejne serie sa
    gorsze, czasem sa wrecz wykonane lepiej.

    --
    KILu