    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sony Cyber-Shot HX1
    Date: Sun, 10 May 2009 00:25:33 +0100
    <gtq4nm$itt$1@inews.gazeta.pl> <gtqd4j$hlf$1@news.onet.pl>
    <gtqhd9$qss$1@news.onet.pl> <gtr6dv$t1a$1@inews.gazeta.pl>
    <gtrhms$uj$1@news.onet.pl> <gts9g5$dag$1@inews.gazeta.pl>
    <gtsblp$h46$1@news.onet.pl> <gtsp3p$5b7$1@inews.gazeta.pl>
    <gtsrb1$1d9$1@news.onet.pl> <gtv09b$19i$1@inews.gazeta.pl>
    <gtvjs3$hji$1@atlantis.news.neostrada.pl> <gu0hh5$huk$1@inews.gazeta.pl>
    <gu0oev$q2k$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gu0op8$arh$1@news.onet.pl>
    <gu176q$jgk$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gu1kh3$pi0$1@news.onet.pl>
    <gu22m8$q9u$2@inews.gazeta.pl> <gu23i8$112$1@news.onet.pl>
    <gu4pol$3ip$1@inews.gazeta.pl>

    Weronika pisze:
    > Pytam osób, które mają z nimi kontakt... abo miały okazje je wypróbować...
    > Wady... net swoją drogą... ale tutaj można dowiedzieć sie więcej;)

    Ale one są praktycznie identyczne. I nie trzeba mieć ich w ręku.
    Wystarczy poczytać te testy. Naprawdę jakość obrazu się nie różni,
    chyba, że podchodzisz do tego z pipetą i wagą aptekarską, to wtedy tak,
    znajdziesz różnice w jakości. Na korzyść którego - nie wiem, baaardzo
    dużo tutaj zależy od obiektywu. W obu obiektywy są kiepskie, bo po
    prostu nie mogą być dobre. Mają potężne aberracje sferyczne,
    prawdopodobnie usuwane przez soft aparatu. Inaczej po prostu nie da się
    obecnie zaprojektować takiego obiektywu. Optyka adaptatywna to jeszcze
    pieśń przyszłości (chyba że używasz bardzo drogiego - miliony dolarów -
    teleskopu astronomicznego, ale one z reguły mają zoom x1).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.