  • 11. Data: 2011-01-19 20:51:23
    Temat: Re: Sony Alpha A390 - testowe zdjęcie - aż takie duże szumy?
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    a myślałem, że mój Fuji szumi - przy tym co zobaczyłem, to mam świetny
    aparat :-))))

    Pozdrawiam
    Les

  • 12. Data: 2011-01-20 00:59:42
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-01-19 17:12, Przemolo wrote:
> [...]
    > Na razie udało mi się obejrzeć A390. Zrobiłem kilka testowych szybkich
    > zdjęć. Po przyjściu do domu nieco się załamałem. Zdjęcia robione na szybko
    > (baz ustawień czegokolwiek - jedynie ISO 400) - niemniej jak dla mnie
    > szumy paskudne (Szczególnie na ciemnych elementach zdjęcia - np. czarnych
    > głośnikach, ekranach tv i innego sprzętu)) - szumy prawie jak z kompaktu.
    > Oglądałem kilka przykładowych zdjęć z Internetu tego aparatu i wyglądały
    > wg mnie znacznie lepiej.
    > Czy to normalne? Może kwestia innych ustawień?

    Po pierwsze A390 ma matrycę CCD, a te nie mają świetnych wyższych
    czułości, za to te niskie mają jakby lepsze.
    Ustawienia które mogły spowodować większy szum to odszumianie (właściwie
    to jego brak) oraz DRO (wzmacnianie cieni). Szczególnie ta druga i przy
    specyficznych zdjęciach może spowodować, że w cieniach znajdzie się szum
    jak na wiele wyższej czułości. Można też spróbować zmienić wyostrzanie zdjęć.
    Oczywiście z RAW dostaniesz pełną swobodę niezależnie od tych ustawień.

    Jeśli Ci zależy na wyższych czułościach to szukaj czegoś na CMOS.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 13. Data: 2011-01-20 08:50:14
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Oczywiście z RAW dostaniesz pełną swobodę niezależnie od tych ustawień.
    >
    > Jeśli Ci zależy na wyższych czułościach to szukaj czegoś na CMOS.

    400 to nie jest wyższa czułość. D200...D3000 radziły sobie o niebo lepiej,
    przy minimalnie mniejszej rozdzielczości.
    DRO chyba raczej nie, bo szumy są nawet w światłach...

  • 14. Data: 2011-01-20 09:30:01
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-01-20 01:59, dominik pisze:

    > Jeśli Ci zależy na wyższych czułościach to szukaj czegoś na CMOS.

    Przy okazji chcialbym spytac (moze dyzurny astronom tu jest?)
    Dlaczego CMOS? CCD, czyli "gromadzenie ładunku", powinno
    na glowe bic CMOS. Czy chodzi tu o chlodzenie? CCD w cieklym
    azocie to by bylo to?

    pozdro
    --
    A S

  • 15. Data: 2011-01-20 10:04:21
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2011 01:59:42 +0100, dominik napisał(a):

> [...]
    > czułości, za to te niskie mają jakby lepsze.
    > Ustawienia które mogły spowodować większy szum to odszumianie (właściwie

    Czy mi się wydaje, czy wszędzie piszą, że odszumiania w Alfach zupełnie
    wyłączyć się nie da?

    > oraz DRO (wzmacnianie cieni). Szczególnie ta druga i przy
    > specyficznych zdjęciach może spowodować, że w cieniach znajdzie się szum
    > jak na wiele wyższej czułości.

    Może, ale to zdjęcie ma wyraźny szum również na partiach najjaśniejszych.
    Chyba że całe zjęcie się niedoświetliło (bo widzę, że odpalana była lampa,
    a jakoś wątpię żeby dała radę odpowiednio naświetlić całe pomieszczenie) i
    całe było wyciągane ;)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "You're not the same as you were before. You were much

  • 16. Data: 2011-01-20 11:56:18
    Temat: Re: Sony Alpha A390 - testowe zdjÄ?cie - aĹź takie duĹźe szumy?
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Dla chętnych do komentarza podaję linka do zdjęcia w oryginalnym rozmiarze:
    > http://zapodaj.net/0041dec2dcef.jpg.html

    a czy kompresja JPGa do 60% nie dała dodatkowych 'efektów'?

  • 17. Data: 2011-01-20 13:47:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 20 Jan 2011 12:56:18 +0100, TheGuru napisał(a):

    > a czy kompresja JPGa do 60% nie dała dodatkowych 'efektów'?

    Przecież doskonale wiadomo jak wyglądają artefakty kompresji JPEG i to nie
    jest to.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    A world is supported by four things ... the learning of the wise,

  • 18. Data: 2011-01-20 15:18:35
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    A może ktoś z użytkowników Alpha 450/500/550 (z matrycą CMOS) mógłby
    pokazać jakieś podobne zdjęcie? Zdjęcia testowe z różnych portali zwykle
    robione są przy super doświetleniu i wychodzą pięknie.
    Przyznam, że myśląc o zakupie A390 lub 450/500 po tym krótkim teście
    jestem sceptycznie nastawiony do tych aparatów - takie szumy to będę
    miał w 2x tańszym i 3x bardziej funkcjonalnym kompakcie typu Canon SX20.

  • 19. Data: 2011-01-20 16:17:16
    Od: Przemolo <p...@g...pl>

    W dniu 2011-01-19 19:51, Krasnal pisze:

    > Masz gdzieś RAWa czy zrobiłeś tylko jpg? Chętnie bym zobaczył plik prosto z
    > matrycy. Kiepsko to wygląda. Ja bym tam lustrzanki Sony nigdy nie kupił,
    > ale to tylko takie moje osobiste zdanie ;)
    Nie mam.

  • 20. Data: 2011-01-20 16:32:36
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Jak się domyślam, nie masz żadnego DSLR-a?
    Jeżeli tak, to skąd takie parcie na pomarańczowe logo?
    Jest kilku innych producentów, zaryzykuje że ciekawszych...