  • Data: 2011-01-20 21:47:12
    Temat: Re: Sony Alpha A390 - testowe zdjęcie - aż takie duże szumy?
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-01-20 11:04, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Czy mi się wydaje, czy wszędzie piszą, że odszumiania w Alfach zupełnie
    > wyłączyć się nie da?

    Da się wyłączyć w A100 (bo nie miał w RAW), A700 (soft v4), A850 i A900.
    W pozostałych najniższy stopień to "niski", ale cośtam jednak jest. Działa
    AFAIR od 1600 iso w sposób widoczny. Na szczęście algorytm jest już wiele
    lepszy niż na początku.
    Natomiast lekkie odszumianie w RAW robią dzisiaj wszyscy, czy to w tym czy
    tamtym.

    > Może, ale to zdjęcie ma wyraźny szum również na partiach najjaśniejszych.
    > Chyba że całe zjęcie się niedoświetliło (bo widzę, że odpalana była lampa,
    > a jakoś wątpię żeby dała radę odpowiednio naświetlić całe pomieszczenie) i
    > całe było wyciągane ;)

    Jeśli zdjęcie nie do końca wyszło, a było z błyskiem i ekspozycja była na
    0 to soft pewnie mógł to wyciągnąć jeszcze bardziej. Mógł też naświetlać
    na punktowe mocne światła. Zdjęcia w wysokich czułościach przy dobrym
    oświetleniu zawsze lepiej wychodzą i mniej wydają się kłuć w oczy. Nie
    zmienia to jednak faktu, że to jeden z ostatnich CCD i zdecydowanie
    odstają od CMOS.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564