  • 51. Data: 2009-11-11 13:41:42
    Temat: Re: Sony 60W
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > Masakra. A od kiedy to głośniki pracują w warunkach dopasowania
    > energetycznego w przypadku współczesnych wzmacniaczy mocy?
    Od zarania dziejow. I do konca Swiata tak pracowac beda.

    Slajd
    > następny poproszę! I przeczytanie dwóch znań, w tym napisu w
    > nawiasach, ze zrozumieniem.

    > Best regards,
    > RoMan                            mailto:r...@p...pl

    Mlody, drugi slajd prawi o sprawnosci urzadzenia a to inna bajka. Z tego
    wzorku wynika rowniez, ze przy dopasowaniu rezystancji (razem z reaktancja czy
    bez, abys sie nie czepial) jego sprawnosc wynosi 50 %.
    Tak to Bozia stworzyla i nie ma na to rady.
    Mysle, ze ani Pytajnika ani nikogo to nie dziwi Innymi slowy aby uzyskac moc
    100 W, musisz dostarczyc mu moc dwa razy wieksza. Polowa mocy wydziela sie na
    radiatorach w postaci ciepla. Nawet Ty, jak ciezko popracujesz to sie
    zagrzejesz. A niektorzy na rozgrzewke aplikuja sobie nawet herbatke "z
    pradem". Gdzie tu ta masakra?
    Pzdr.

  • 52. Data: 2009-11-11 13:49:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009 14:41:42 +0100, Tornad wrote:

    > Od zarania dziejow. I do konca Swiata tak pracowac beda.

    Dopasowania ? Ty wiesz co piszesz ?

> [...]
    >bez, abys sie nie czepial) jego sprawnosc wynosi 50 %.
    >Tak to Bozia stworzyla i nie ma na to rady.

    Rada jest. Nie dopasowywac bez potrzeby. Wtedy bedzie ponad 90%.

    Co prawda we wzmaczniaczach to jeszcze inaczej wyglada.

    >Mysle, ze ani Pytajnika ani nikogo to nie dziwi Innymi slowy aby uzyskac moc
    >100 W, musisz dostarczyc mu moc dwa razy wieksza. Polowa mocy wydziela sie na
    >radiatorach w postaci ciepla.

    Badz taki dobry i nie pisz o rzeczach o ktorych nie masz bladego
    pojecia. 78% cos ci mowi ?

    J.

  • 53. Data: 2009-11-11 14:03:44
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > Bo przecież "on wyciagnie ze wzmacniacza tylko tyle ile pisze na
    > jego magnesie"
    > ;-)))

    Nie rozumiem co w tym smiesznego. Zanim sie z tego smiechu ze..sz, przeczytaj
    co nastepuje.
    Mamy wzmacniacz np 50 W o impedancji nominalnej rownej 4 ohmy. Amplituda jego
    napiecia wyjsciowego wynosi powiedzmy 15 V. I ona jest stala. Wiec liczymy
    jaka moc P wydzieli sie na glosniku czy innym odbiorniku o oporze 4 ohmy.
    P = U^2 / R
    P = 15*15 / 4 = nieco powyzej 50 W.
    A teraz masz glosnik wysokotonowy czy kazdy inny, o oporze powiedzmy 40
    ohmow. I podlaczasz go do tego wzmacniacza. Liczymy moc, ktora on
    moze "wyciagnac" z tego wzmacniacza czyli napiecia 15 V.
    Wynosi ona:
    P = 15 * 15 / 40 = 5 W.
    I zapewne tyle pisze na magnesie tego glosniczka.

    Widzisz prawo Ohma dziala w elektryce zawsze i wszedzie, niezaleznie od tego
    czy Ci sie to podoba czy nie.
    No wiec moze lepiej sie nieco podszkolic niz sie osmieszac. Mlodzi a nawet
    dzieci to tez czytaja...
    Pzdr.

  • 54. Data: 2009-11-11 14:24:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tornad,

    Wednesday, November 11, 2009, 2:40:41 PM, you wrote:

    > Od zarania dziejow. I do konca Swiata tak pracowac beda.

    Nie mam pojęcia, z jakiej choinki i po co się urwałeś, naprawdę.
    Poczytaj: http://en.wikipedia.org/wiki/Damping_factor

    > Mlody,

    Dziękuję, od 40 lat nikt tak do mnie nie mówił.

> [...]
    > wzorku wynika rowniez, ze przy dopasowaniu rezystancji (razem z
    > reaktancja czy bez, abys sie nie czepial) jego sprawnosc wynosi 50

    W nawiasie przeczytał? Zrozumiał?

> [...]
    > sie zagrzejesz. A niektorzy na rozgrzewke aplikuja sobie nawet
    > herbatke "z pradem". Gdzie tu ta masakra?

    W bzdurach, jakie wypisujesz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 55. Data: 2009-11-11 14:25:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Wednesday, November 11, 2009, 2:49:47 PM, you wrote:

    [...]

    > Badz taki dobry i nie pisz o rzeczach o ktorych nie masz bladego
    > pojecia. 78% cos ci mowi ?

    Nadal uważasz, że ten troll przekazuje cokolwiek wartościowego?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 56. Data: 2009-11-11 14:29:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009 15:03:44 +0100, Tornad wrote:
    >Mamy wzmacniacz np 50 W o impedancji nominalnej rownej 4 ohmy. Amplituda jego
    >napiecia wyjsciowego wynosi powiedzmy 15 V.

    Wzialbys choc i policzyl. 20V

    >I ona jest stala.

    No prosze ... czyli rezystancja wewnetrzna jest bardzo mala.
    I zadnego dopasowania nie ma.

    >Wiec liczymy
    >jaka moc P wydzieli sie na glosniku czy innym odbiorniku o oporze 4 ohmy.
    >P = U^2 / R
    >P = 15*15 / 4 = nieco powyzej 50 W.

    Chwilowa. Srednia w sinusie polowa tego.

> [...]
    > Wynosi ona:
    >P = 15 * 15 / 40 = 5 W.
    >I zapewne tyle pisze na magnesie tego glosniczka.

    Teoria dobra, ale praktyka:
    http://www.skleptonsil.pl/go/_category/?idc=94_43_9

    bierzemy taki np GDWK 7/50/19 8 ohm i czytamy
    http://www.skleptonsil.pl/go/_info/?id=704

    Rezystancja cewki - 6,3 [Ohm]
    Impedancja - 8 [Ohm]
    Moc nominalna (moc przed filtrem/moc za filtrem) - 50/1,5 [W]
    Moc maksymalna - 100/3 [W]

    Dobry glosnik do kolumny 50W, ktory moze spalic wzmacniacz 10W

    J.

  • 57. Data: 2009-11-11 14:29:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tornad,

    Wednesday, November 11, 2009, 3:03:44 PM, you wrote:

> [...]
    > jaka moc P wydzieli sie na glosniku czy innym odbiorniku o oporze 4 ohmy.

    Stary, pojęcie "impedancja znamionowa" przyswoiłeś. Teraz czas odróżnić
    pojęcie "amplituda" i "wartość skuteczna". I zamiast pisać
    "powiedzmy", zaczniesz może pisać "policzmy" i nauczyśz się prostego
    przekształcenia, a nie będziesz liczył od dupy strony.

    > A teraz masz glosnik wysokotonowy czy kazdy inny, o oporze powiedzmy 40
    > ohmow.

    A skąd ci się, [autocensored], te 40 omów wzięło?

> [...]
    > czy Ci sie to podoba czy nie.
    > No wiec moze lepiej sie nieco podszkolic niz sie osmieszac. Mlodzi a nawet

    Być może kiedyś, jak już zaczniesz rozumieć pojęcia, którymi tutaj
    szastasz, będziesz się bardzo mocno wstydził tego, co tu wypisujesz...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2009-11-11 14:47:21
    Od: "Tornad" <t...@v...pl>

    > Dopasowania ? Ty wiesz co piszesz ?
    Osso chodzi to niestety juz nie kumam. Moze rozwiniesz uzasadnisz.

    > Rada jest. Nie dopasowywac bez potrzeby. Wtedy bedzie ponad 90%.
    No jakos tez nie kumam. Z tego wynika, ze nalezy kupic wzmacniacz 1000 Watowy
    o impedancji 4 ohmy, zaplacic krocie i podlaczyc do niego kolumny 40 ohmowe.
    Wtedy sprawnosc wzmacniacza bedzie duza... Oszczedzisz grosze na rachunku za
    prad?
    A ja wole kupic maly, zgrabny wzmacniacz o nizszej mocy powiedzmy 100 W i
    podlaczyc don kolumne o impedancji rownej wzmacniacza. Wtedy jego sprawnosc
    bedzie mniejsza ale mnie to naprawde nie interesuje. Niech ma nawet 10 procent
    sprawnosci byleby nie mial zmieksztalcen, nie psul sie, nie szumial i rowno
    przenosil cale pasmo akustyczne. Wtedy zima zaplace mniej za olej do pieca CO.

    > Co prawda we wzmaczniaczach to jeszcze inaczej wyglada.
    O to juz bardzo tajemnicze...

    > Badz taki dobry i nie pisz o rzeczach o ktorych nie masz bladego
    > pojecia.  78% cos ci mowi ?

    > J.

    Skoro masz takie superspecjal pojecie no to dlaczego u licha nie napiszesz
    tego? Pelno tu ochraniarzy haremu, ktorzy bardzo dobrze wiedza jak to sie robi
    tyle ze sami tego nie potrafia. Krytykowac latwo, gorzej jak przyjdzie cos
    wartosciowego napisac.
    Pisze to gdyz niejednokrotnie stwierdzam podstawowe braki wiedzy szczegolnie
    u Mlodych. Nie dziwie sie temu nawet bo Reforma Szkolnictwa wprowadzona na
    wzor hamerykanski tym razem, temu sprzyja. Takim niedouczonym latwiej potem
    wcisnac kit, zatem dla waskiej kliki rzadzacej, dilerow i innych oszustow,
    jest to bardzo korzystne. Czyzbys Ty tez do nich nalezal?
    Pzdr. Tornad

  • 59. Data: 2009-11-11 15:39:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello,

    [...]

    > wcisnac kit, zatem dla waskiej kliki rzadzacej, dilerow i innych oszustow,
    > jest to bardzo korzystne. Czyzbys Ty tez do nich nalezal?

    Zdawało się, że troll a to tylko pospolity paranoik.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 60. Data: 2009-11-11 15:56:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J,

    Wednesday, November 11, 2009, 3:29:28 PM, you wrote:

    [...]

    Jarku, my tu się z trollem boksujemy a on od ponad tygodnia już na
    pl.sci.fizyka swoje teorie o dopasowaniu głosi i wszyscy wokół niego
    są w spisku z dilerami, bo mu tłumaczą takie pojęcia, jak sprawność,
    damping factor itd.

    http://groups.google.com/group/pl.sci.fizyka/browse_
    thread/thread/8e87a01038c6907a/48971f88c067d106?hl=p
    l&q=%22twajda%40vp.pl%22&lnk=ol&

    Nie wiem, dlaczego - pacjent od samego początku ukrywa się za jakimiś
    dziwnymymi adresami - proxy czy inne TORy - jak nasz stary, dobry
    znajomy - ekspierd. Styl też podobny...

    [...]

    --
    Best regards,