  • 151. Data: 2011-07-15 11:05:51
    Temat: Re: Software warranties
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 15, 11:32 am, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Czyzby produkcja tytoniu tez byla niebezpieczna?

    Uprawa tytoniu jest o ile mi wiadomo się legalna i nie wymaga
    specjalnych zezwoleń. Nie jest tak?

  • 152. Data: 2011-07-15 11:06:00
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kleczek"
    >Znowu sie zakszusilem kawa ze smiechu.
    >
    >Rozumiem, ze - analogicznie - paliwa sa wystarczajaco tanie, bo tansze
    >paliwa nie sa w interesie publicznym.

    Poniekąd, po części.

    >Aha... No i wlewanie tzw. "oleju
    >opalowego" do samochodu nie jest w interesie publicznym.

    Może nie być.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 153. Data: 2011-07-15 11:13:26
    Od: Michal Kleczek <k...@p...onet.pl>

    On 2011-07-15 12:57, Andrzej Jarzabek wrote:

> [...]
    > potocznie zwanym głupotą.
    >
    > Oczywiście jak najbardziej dopuszczam możliwość, że wcale nie jesteś
    > głupi, tylko takiego udajesz. Ale skoro udajesz głupiego, to nie
    > powinieneś się jednak obrażać, jak ktoś ci mówi, że jesteś głupi.
    >
    > Na wypadek jednak gdybyś faktycznie nie rozumiał, to podaję dwie
    > istotne rzeczy, którymi alkohol różni się od paliw:
    > * Ludzie w stanie nietrzeźwym są uciążliwi i niebezpieczni dla
    > otoczenia,
    > * Alkohol uzależnia, tym szybciej jeśli spożywa się go regularnie i w

    Zmieniasz temat w sposob subtelny i nadal obrzucasz inwektywami.
    Wspiales sie na wyzszy poziom trollowania. Ale dzis jestem cierpliwy,
    wiec odpowiem.
    Nie chodzi o to czy alkohol jest, czy nie jest szkodliwy, ale o to czy:
    1) "tanszy alkohol nie jest w interesie publicznym"
    2) akcyza jest sposobem na wplyw na ceny "ze wzgledu na interes
    publiczny" - gdyby chodzilo o "interes publiczny" to po prostu
    wprowadzonoby ceny minimalne.

    --
    Michal

  • 154. Data: 2011-07-15 11:19:12
    Od: Jakub Owczarski <j...@g...com>

    On Jul 15, 10:43 am, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:
> [...]

    > Na pewno nielegalność się do tego przyczynia, ale to też jest zależne
    > od kultury. Tam gdzie ludzie pędzą głównie w ramach hobby czy
    > podtrzymywania lokalnej tradycji porodukowania rakiji czy innej
    > śliwowicy, tam będą kupować wysokiej jakości fabryczny sprzęt z
    > gwarancją, nawet jeśli ostatecznie będzie ich to kosztować drożej niż
    > kupienie wódki z akcyzą. Tam, gdzie ludzie pędzą głównie dlatego, żeby
    > nie płacić akcyzy, to nawet jak pędzenie będzie legalne, a sprzęt
    > dostępny, to i tam będą kombinować jak zrobić, żeby było taniej - i

    Ludzie którzy mieli by to robić w ramach hobby lub tradycji w
    więszości tego nie robią właśnie dlatego, że jest to nielegalne, a oni
    nie należą do tych którzy mają ochotę łamac prawo, zostają tylko
    podejżane typy.
    Nie mozna więc liczyć na zmianę kultury domowej produkcji bez
    legalizacji.
    Myślę, że dotyczy to też większości innych dziedzin życia, zaciskanie
    smyczy zawsze sprzyja patologiom, nigdy kulturze.
    Trudno oczekiwać dojrzałości i kultury od ludzi których traktuje się
    jak dzieci, za które wszystkie decyzje trzeba podjąć urzędowo.

    pozdrawiam

  • 155. Data: 2011-07-15 11:21:04
    Od: Michal Kleczek <k...@p...onet.pl>

    On 2011-07-15 13:02, Andrzej Jarzabek wrote:

    > Nikt przecież nie twierdził, że ma. Bimber był akurat w kontekście
    > tego, czy zakaz pędzenia bimbru uzasadniony jest stratami na akcyzie:
    > ja twierdzę, że jest bez związku z akcyzą,

    Gdyby tak bylo, to legalny bylby import (tylko produkcja bez uprawnien
    bylaby zabroniona).

    Ty naprawde jestes taki naiwny, czy sie po prostu nudzisz?

    --
    Michal

  • 156. Data: 2011-07-15 12:19:25
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 15, 12:19 pm, Jakub Owczarski <j...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > podejżane typy.
    > Nie mozna więc liczyć na zmianę kultury domowej produkcji bez

    Zgadza się, ale też legalizacja ani nie spowoduje, że podejrzane typy,
    które teraz pędzą, nagle przestaną pędzić, albo że wymienią aparatury
    na fabryczne z gwarancją. Można też przypuszczać istnienia innych
    podejrzanych typów, którzy w tej chwili nie pędzą, bo nie mają
    możliwości skutecznie tego ukryć, a jakby zalegalizowali, to zaczną
    pędzić na ogródkach, działkach i w mieszkaniach w blokach, nie tylko
    stanowiąc zagrożenie, ale też uciążliwość dla swoich sąsiadów.

    I ja nie mówię akurat, że uważam, że takie przepisy, jak są, są
    idealne i że koniecznie należy zakazywać pędzenia tradycyjnej
    śliwowicy czy czego tam jeszcze, ale jednak powód jest taki, jaki jest
    i on jest realny.

> [...]
    > Trudno oczekiwać dojrzałości i kultury od ludzi których traktuje się
    > jak dzieci, za które wszystkie decyzje trzeba podjąć urzędowo.

    Trudno też oczekiwać od buców, żeby nie uprawiali bucuwy tylko
    dlatego, że im się tego nie zabrania.

  • 157. Data: 2011-07-15 12:36:14
    Od: Jakub Owczarski <j...@g...com>

    On Jul 15, 12:19 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:
    > On Jul 15, 12:19 pm, Jakub Owczarski <j...@g...com>

    > Trudno też oczekiwać od buców, żeby nie uprawiali bucuwy tylko
    > dlatego, że im się tego nie zabrania.

    No to mamy deadlock ;)

    Tak na serio to nie oczekiwałbym od buców, że kiedykolwiek się
    zmienią.
    Wierzę natomiast, że jeżeli zamiast zakazów na każdą pierdołę zaczęto
    by ludzi edukować, to za pokolenie albo dwa większość "pędzaczy" to
    byli by własnie ci hobbyści czy tradycjonaliści. Jeżeli będziemy
    wymyślać coraz to nowe sposoby zakazywania, to za pokolenie lub dwa
    będziemy mieć to samo co teraz, może bardziej trujące lub wybuchowe.

    pozdrawiam, peace V

  • 158. Data: 2011-07-15 12:38:43
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 15, 12:13 pm, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Nie chodzi o to czy alkohol jest, czy nie jest szkodliwy, ale o to czy:
    > 1) "tanszy alkohol nie jest w interesie publicznym"

    No więc właśnie chodzi o to, że nie jest. Dlatego właśnie, że jest
    szkodliwy w szerokim znaczeniu tego słowa, że tańszy alkohol to
    większe spożycie i więcej szkód.

    > 2) akcyza jest sposobem na wplyw na ceny "ze wzgledu na interes
    > publiczny"

    To nie ma nic do rzeczy. Akcyza jest sposobem zbierania pieniędzy
    przez państwo, co jest robione równiez w interesie publicznym, chociaż
    niezwiązanym z interesem publicznym w tym, żeby alkohol nie był
    tańszy. Natomiast biorąc pod uwagę, że państwo zbiera pieniądze, i że
    może je zbierać na różne sposoby, argumentem jest, że nie byłoby
    dobrze, żeby alkohol był tańszy, więc jest dobrze, że zbiera akurat na
    tym akurat tyle, ile zbiera, a nie mniej.

    > - gdyby chodzilo o "interes publiczny" to po prostu
    > wprowadzonoby ceny minimalne.

    Gdzieniegdzie rozważa się takie roziwązanie, ale akcyza też dobrze
    pełni tę rolę: raczej nie sprzedaje się alkoholu po cenie poniżej
    kwoty akcyzy.

  • 159. Data: 2011-07-15 12:41:56
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Jul 15, 12:21 pm, Michal Kleczek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Gdyby tak bylo, to legalny bylby import (tylko produkcja bez uprawnien
    > bylaby zabroniona).

    Import destylatów przecież jest legalny. Oczywiście pod warunkiem
    spełnienia warunków dopuszczenia do obrotu i uiszczenia odpowiednich
    podatków (w tym akcyzy).

  • 160. Data: 2011-07-15 12:42:45
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <wojciech.sura_no@spam_poczta.medi.com.pl>

    Dnia 15-07-2011 o 10:53:40 Stachu 'Dozzie' K.
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał(a):

    > Oczywiście że marna. A z wymuszoną gwarancją dałoby się Schenkera zmusić
    > do poprawy narzędzia.

    Mocno wątpię. Usługą, którą dostarczają jest transport, który podlega
    gwarancji (a z tym nie ma problemów). Program nie jest sprzedawany,
    program jest dostarczany jako darmowy dodatek do usługi (a jeszcze nie
    słyszałem, żeby ktokolwiek musiał dawać gwarancję na rzeczy rozdawane za
    darmo).

    Pozdrawiam -- Spook.