  • Data: 2018-02-04 14:14:36
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 4 Feb 2018 13:43:57 +0100, T.

    > Ale np. piszesz, że Twoja pompa ma mieć mniej niż 7 KW. Mój piec ma ponad 20
    > i nie muszę się dogrzewać prądem. Czy zatem taka różnica w mocy
    > to np. kwestia wydajności, czy jednak po prostu zimą trzeba jeszcze
    > czymś dogrzewać? Bo wtedy te koszty istotnie pewnie rosną - cena prądu w
    > sensie zużycia na ogrzewanie jest 3x wyższa...

    Nie ważne ile ma Twój piec czy moja PC, tylko jakie straty i
    zapotrzebowanie na energię ma dom -- dopiero w świetle tego jest istotna
    moc urzadzenia grzewczego.

    Moje wyniki są takie, że przy -20sC na zewnątrz i 22sC w domu potrzeba
    będzie 6.5kW. Dla średniej z zimy jakieś 3kW. Zapotrzebowanie projektowe to
    jakieś 9MWh a jak nie odseparuję garażu od bryły 10MWh. Do tego
    statystycznie jakieś 4MWh na CWU (mnie pewnie mniej wyjdzie, bo wodę
    szanuję z zasady). Więc 8kW PC mi gwarantuje, że energii z dobrym COPem mi
    nie zabraknie.

    Jakie są parametry projektowe Twojego domu? Ile idzie opału, o jakiej
    kaloryczności? Dam sobie małego palca u stopy possać, że masz min. 2x
    przewymiarowany kocioł i większość pieniędzy na ogrzewanie, jak większość w
    naszym ciemnogródku, wyrzucasz kominem. Nic więc dziwnego że się już prądem
    dogrzewać nie musisz. :P

    --
    Pozdor
    Myjk