  • Data: 2018-02-04 14:21:33
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 4 Feb 2018 13:47:56 +0100, T.

    > Czyli - generalizując - rozwiązanie dobre tylko dla nowych domów, w
    > których przewidzi się od razu takie ogrzewanie...

    Tylko jakimś trafem od 15 lat ludzie nadal budują durszlaki z węglem czy
    gazem i na wszelki wypadek z kominkiem, choć mogliby grzać tanio i czysto z
    pomocą PC.

    I jak już wspominałem, PC nie są tylko do nowych domów, muszą być po prostu
    poprawnie dobrane do zapotrzebowania. Co więcej, żeby mieć PC nie trzeba
    mieć wcale instalacji CO -- jak moi rodzice, co sobie multisplita
    zamontowali, grzeją powietrze i robią to ponad 2x taniej niż drewnem
    jednocześnie z większym komfortem cieplnym i bezobsługowo.

    > Mieszkam w podwarszawskiej miejscowości i niestety prąd od czasu do
    > czasu wyłączają.

    Ja też i do tego w lesie. Prądu bardzo rzadko braknie, szczególnie w zimie.

    > Zwykle w godzinach 8-15, kilka razy w roku. Dramatu nie
    > ma. Mam kuchnię elektryczną, a jak nie ma prądu to żarcie szykuję na
    > kozie (nie mam typowego kominka, ale wolnostojący - ma blat, na którym
    > można dość sprawnie ugotować co nieco...). Ale to wymaga komina. Z
    > drugiej strony - w razie awarii wystarczy butla turystyczna z gazem.

    Jest wiele sposobów na zabezpieczenie, a ten najlepszy to zmniejszenie
    zapotrzebowania domu na ciepło.

    --
    Pozdor
    Myjk