  • 31. Data: 2015-07-18 13:58:57
    Temat: Re: Smierdzi klima po włączeniu - jakies 30 sekund
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    news:XnsA4DAEFE769B52elektronik@localhost.net...

    > Naciskając h przypadkiem trąciłeś sąsiedni klawisz c.
    >
    > Tak to jest. Jak sie człowiek śpieszy to się diabeł cieszy :)

    Dzięki - harmonijka.

  • 32. Data: 2015-07-18 14:00:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message

    > Jakim cudem?
    >
    > Skoro problem jest natury fizycznej, to czemu Mazda nie śmierdzi a Skoda
    > śmierdzi?

    Najwyraźniej inaczej ma zaprojektowane kanały wentylacyjne,
    może inne umiejscowienie filtra kabinowego względem parownika
    klimy albo dmuchawy.

  • 33. Data: 2015-07-18 14:01:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dawid" <x...@n...pl> wrote in message

    > bo w Polsce wszystko co japonskie to super, reszta śmierdzi, to taka norma
    > jest.
    > mam bmw i żadnych problemów z zapachami, ostatnio ozonowane
    > by wybić wszystko w układzie przewietrzania i tyle.

    No ale jak sam widzisz, w japońcach nic nie trzeba ozonować
    a u Ciebie najwyraźniej sam uznałeś że trzeba.

  • 34. Data: 2015-07-19 18:51:28
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-07-17 o 17:45, Marcin N pisze:

    > I pomogło? W sensie, czy efekt lepszy od preparatów dokanałowych?

    Oczywiście, że pomaga.Przez 5 lat użytkowania, ozonowanie zrobione drugi
    raz.Zabija zapachy i pleśnie szkodliwe dla zdrowia.
    Trwa około 20-30min, nie zasyfia dodatkowo kanałów tak jak pianki i inne
    płyny, dociera wszędzie.
    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2015-07-19 18:55:02
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-07-18 o 14:00, Pszemol pisze:
    > "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message

    > Najwyraźniej inaczej ma zaprojektowane kanały wentylacyjne,
    > może inne umiejscowienie filtra kabinowego względem parownika
    > klimy albo dmuchawy.

    Najwyrazniej inaczej użytkowana klima, to może być powód smrodków.

  • 36. Data: 2015-07-19 22:41:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-07-19 o 18:51, Dawid pisze:

> [...]
    > raz.Zabija zapachy i pleśnie szkodliwe dla zdrowia.
    > Trwa około 20-30min, nie zasyfia dodatkowo kanałów tak jak pianki i inne

    Jestem zaskoczony. U mnie pomagało na równie krótko, co zwykła chemia.
    Góra kilka miesięcy.

    --
    MN

  • 37. Data: 2015-07-19 23:10:39
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2015-07-19 o 18:51, Dawid pisze:

    > Oczywiście, że pomaga.Przez 5 lat użytkowania, ozonowanie zrobione drugi
    > raz.Zabija zapachy i pleśnie szkodliwe dla zdrowia.

    Pozazdrościć. U mnie śmierdzi po wyłączeniu. Akurat mam ozonator, więc
    zapodałem sobie kilka serii pod rząd, łącznie ok. 6h ozonowania, w tym z
    2h wylot prosto na parownik. Efekt - 1 tydzień ciężko było jeździć z
    zamkniętymi szybami, a 2-3 tygodnie jeszcze śmierdziało w aucie ozonem i
    chyba jakimiś produktami powstałymi przy okazji jego wytwarzania. "Mokra
    szmata" po wyłączeniu klimy jednak wróciła.

    Później kolega czyścił preparatem Tunap - natrysk bezpośrednio na
    parownik, z 0,5l preparatu, podobno skuteczne i profesjonalne:
    https://youtu.be/bXl01P5X210?t=390

    Wcześniej pianki i inne "granaty"... i wszystko o kant dupy potłuc.

    Spoglądając kamerą, parownik wydaje się czysty. Nie wiem więc o co
    chodzi. Klimę wyłączam 2 min przed wyłączeniem silnika i otwieram okna,
    co by nie zemdleć... ;)

    Czy efekt "mokrej szmaty" jest w ogóle niebezpieczny dla zdrowia?

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 38. Data: 2015-07-19 23:19:33
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam!

    W dniu 2015-07-16 o 15:14, Mumin pisze:

    > Filtr wymieniam co rok i odgrzybiam (albo robię to sam albo
    > nadzoruje więc o ściemie nie ma mowy)

    Kiedyś kupiłem serwis klimy na Grouponie i przy okazji było
    odgrzybianie. I było - lato, temperatura powietrza wewnątrz 30 st.C albo
    lepiej, wężyk od ozonatora do samochodu długości 10 metrów. Efekt - po
    zakończeniu ledwie było czuć ozon w środku. Szkoda tylko paliwa, bo
    oczywiście "klimatyzacja musiała pracować" - nie wiem po co.
    Więc trzeba być świadomym... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 39. Data: 2015-07-20 20:16:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dawid" <x...@n...pl> wrote in message

    > Najwyrazniej inaczej użytkowana klima, to może być powód smrodków.

    W wielu dzisiejszych samochodach klima jest częścią automatycznego
    systemu wentylacji, ogrzewania i oziębiania kabiny samochodu i nie ma
    różnic w "użytkowaniu" klimy bo po prostu ustawiasz temperaturę, tyle.

  • 40. Data: 2015-07-20 20:20:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dykus" <d...@s...wp.pl> wrote in message
    > Klimę wyłączam 2 min przed wyłączeniem silnika i otwieram okna, co by nie
    > zemdleć... ;)

    Czyli wpuszczasz do auta WIĘCEJ wilgoci z zewnatrz,
    aby jeszcze więcej niż w czasie jazdy zamoczyć zakurzone
    elementy wentylacji i jeszcze bardziej spotęgować efekty
    zawilgacania?

    > Czy efekt "mokrej szmaty" jest w ogóle niebezpieczny dla zdrowia?

    Zarodniki pleśni moga być uczulające, powodować łzawienie oczu, itp.