  • 1. Data: 2012-04-16 18:23:37
    Temat: Śmierć też może mieć zielone - reportaż na antenie radiowej Trójki
    Od: anacron <a...@a...pl>

    http://emil-tv.pl/smierc-tez-moze-miec-zielone/
    Właśnie leci, więc mogę już opublikować. Na stronie można odsłuchać audycję.

  • 2. Data: 2012-04-16 22:18:21
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > http://emil-tv.pl/smierc-tez-moze-miec-zielone/
    > Właśnie leci, więc mogę już opublikować. Na stronie można odsłuchać
    > audycję.

    Skoro jedna kamera monitoringu widzi to skrzyżowanie to mogli by
    doszwejsować drugą aby mieć weryfikację świateł z kierunków kolizyjnych. A
    tak to powstają tylko teorie o wariującym sterowniku - jest to prawdopodobne
    tylko jeszcze potrzeba udowodnić

    --
    Pozdrawiam,
    Lukasz

  • 3. Data: 2012-04-16 23:52:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-04-16 22:18, Ukaniu pisze:

> [...]
    > A tak to powstają tylko teorie o wariującym sterowniku - jest to
    > prawdopodobne tylko jeszcze potrzeba udowodnić

    To prywatna kamera, która patrzy na podjazd, prawdopodobnie podczas
    odświeżania elewacji robotnicy ja niechcący przekręcili. Swoją droga
    masz rację, dzieje się to od dwóch lat, rejestrator za jakieś 3 tys i
    dwie kamery z diodami IR po jakieś 300-400 za sztukę nie jest chyba
    dużym wydatkiem dla gminy/powiatu. Ewentualnie dogadać się z
    właścicielką, fundnąć jej dwie kamery ustawić (jest możliwość tak) aby
    dość blisko na skrzyżowanie patrzyły i podłączyć pod jej rejestrator za
    drobną opłata miesięczną za korzystanie. Ja myślałem, że to, co nad
    sygnalizatorami jest to są kamery, w dniu kolizje dowiedziałem się, że
    to są czujniki.

  • 4. Data: 2012-04-17 10:42:27
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    A jak się okaże że sygnalizacja źle działa? To co? Odpowiedzialność karna
    urzędników, firmy konserwującej sygnalizację, nie wiadomo kogo jeszcze? A po
    co? Przecież wszystkiemu winny jest alkohol i nadmierna prędkość. I już!
    Koniec tematu! Nie grzebiemy, nie naruszamy ustalonego porządku.

  • 5. Data: 2012-04-17 12:04:46
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > masz rację, dzieje się to od dwóch lat, rejestrator za jakieś 3 tys i
    > dwie kamery z diodami IR po jakieś 300-400 za sztukę nie jest chyba

    Ja tu widzę kilka dużych trudności dla urzędników:
    - Trzeba na to wpaść.
    - Zabudżetować.
    - Konkurs ofert.
    - Projekt techniczny.
    - Odbór instalacji.
    - Przeglądać nagrania.
    - Wyciągnąć wnioski.
    - Skierować sprawę "wyżej".

> [...]
    > drobną opłata miesięczną za korzystanie. Ja myślałem, że to, co nad
    > sygnalizatorami jest to są kamery, w dniu kolizje dowiedziałem się, że

    Inwestycja w obcy środek trwały - to już wyższa szkoła jazdy.

    Kasa wydana, a dochodu nie przyniesie. Gmina to działalność komercyjna, a
    nie pomaganie obywatelom - każda czynność musi się opłacać.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2012-04-17 12:15:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Mon, 16 Apr 2012 23:52:09 +0200, anacron wrote:

    > Swoją droga
    > masz rację, dzieje się to od dwóch lat, rejestrator za jakieś 3 tys i
    > dwie kamery z diodami IR po jakieś 300-400 za sztukę nie jest chyba
    > dużym wydatkiem dla gminy/powiatu.

    Dla Ciebie to 3.000, dla urzędu jakieś 100.000zł (serio).

  • 7. Data: 2012-04-17 12:23:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > dużym wydatkiem dla gminy/powiatu.

    >Ja tu widzę kilka dużych trudności dla urzędników:

    no i najwazniejsze - a jaka z tego gmina bedzie miala korzysc ? Tzn
    Urzad jaka bedzie mial korzysc ?
    Z powyzszymi to prosciej - zrobi sie przetarg na "analiza
    bezpieczenstwa ...", wygrywajacy zalatwi reszte, bedzie tydzien
    nagrywal, obejrzy, napisze wnioski. A zaplacic mozna chocby z funduszu
    fotoradarowego, o ile gmina taki posiada. Albo i unijna dotacje
    wygrzebac.

    Tylko jeden klopot byc moze jest - czemu gmina za wlasne pieniadze
    analizuje bezpieczenstwo na krajowej/wojewodzkiej drodze ?

    J.

  • 8. Data: 2012-04-17 12:31:37
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 17 Apr 2012 12:23:45 +0200, J.F wrote:

> [...]
    >
    > Tylko jeden klopot byc moze jest - czemu gmina za wlasne pieniadze
    > analizuje bezpieczenstwo na krajowej/wojewodzkiej drodze ?

    Ja kiedyś podobny problem zgłosiłem (zbyt krótka separacja między
    zielonymi) właśnie do gminy (w sumie miasta).
    Dostałem informację że to droga krajowa i oni to przekazują do GDDKiA.

    Po kilku dniach dostałem pismo z GDDKiA że mi się zdawało i opisywany
    przezemnie problem nie występuje i nigdy nie występował (bzdura, ale w ten
    sposób chcieli uniknąć ewentualnej odpowiedzialności za stłuczki do ktorych
    tam dochodziło).
    Problem rozwiązali - a ktoś skrzyżowanie faktycznie obserwował i to na tyle
    długo, że pozmieniali fazy świateł że teraz się nie tworzą korki na tym
    skrzyżowaniu.

  • 9. Data: 2012-04-17 13:47:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w

    >Dla Ciebie to 3.000, dla urzędu jakieś 100.000zł (serio).

    A urzad nie kupuje w tej cenie czegos lepszego ?

    A oprocz kamer i rejestratora jest jeszcze cala masa rzeczy z ktorych
    sobie nie zawsze zdaja ludzie sprawy: gdzies trzeba ta kamere
    zamontowac, jak nie ma gdzie, to trzeba projekt budowalny zrobic, i
    pozwolenie na budowe uzyskac. Potem slupek odebrac. Kamera wymaga
    zasilania - wiec przylacze zrobic. Stosowne szafy na wszyskie rzeczy.
    No i 3000 nie wystarczy.

    Aczkolwiek latarnie tam widze, wiec mozna przykrecic do nich. Tylko
    wystaw tu CE zgodnie z przepisami na "stacje zasilania
    akumulatorowego".
    No i czy to nie wymaga projektu budowlanego :-)

    Dane tez trzeba jakos zbierac, wiec nie wiem - urzad bedzie pracownika
    z dzwigiem wysylal, czy zamowi rok uslugi w cenie, czy po GSM czy cena
    razem ze swiatlowodem ...

    J.

  • 10. Data: 2012-04-17 13:52:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > dzwigiem wysylal, czy zamowi rok uslugi w cenie, czy po GSM czy cena razem

    Można bezprzewodowo w analogu, można w MPEG-u, można po Wi-Fi. Głównym
    problemem technicznym jest zasilanie.

    Przy wszystkich kosztach pobocznych: projekt budowlany, przyłącze,
    światłowód - jakość i cena sprzętu to będzie Pan Pikuś.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba