  • 81. Data: 2016-07-11 09:59:59
    Temat: Re: Smatfon jako nawigacja w samochodzie
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 10 Jul 2016 20:43:17 +0200
    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > No jak ktoś sugeruje winę użytkownika w przypadku takiego babola, to
    > raczej ten ktoś.

    Jeśli ktoś mówi, że wpisuje adres i navi prowadzi go gdzieś samowolnie, to rozumiem
    to jako wyznaczoną trase gotową do drogi. Otóż żadna z testowanych przezemnie navi
    tak nie robi, każda, włącznie z omawianą tu szeroko navi Google daje propozycje,
    jedną badź kilka, prawidłowych badź nie, ale propozycję, którą to propozycję
    użytkownik musi zatwierdzić. Zatem jest to "bład" _zatwierdzony_ przez użytkownika.
    Więc poniekąd sam jest sobie winien, bo to on ostatecznie popełnia błędną
    lokalizację.

    Dodatkowo na początku mowa była jeszcze o rozponawaniu mowy, co już zupełnie z navi
    nie ma nic wspólnego.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 82. Data: 2016-07-11 14:19:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik szerszen s...@t...pl ...

    >To ja juz nic nie rozumiem.
    >Kazdemu google pokazuje cos innego? Masakra jakas.

    Nawigacja kontekstowa, google przeciez slynie z kontekstow :-)

    Możliwe, że zalezy to od wersji programu, lokalizacji, historii
    wyszukiwania, historii na nr IP itp.

    J.

  • 83. Data: 2016-07-11 18:03:02
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11.07.2016 o 09:59, szerszen pisze:

> [...]
    użytkownik musi zatwierdzić. Zatem jest to "bład" _zatwierdzony_ przez użytkownika.

    Niewiele to zmienia, jeśli nawigacja wprowadza w błąd i pokazuje adresy
    w zupełnie innych miejscowościach nie wiadomo po co.

  • 84. Data: 2016-07-11 20:01:15
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 11 Jul 2016 18:03:02 +0200
    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Niewiele to zmienia, jeśli nawigacja wprowadza w błąd i pokazuje adresy
    > w zupełnie innych miejscowościach nie wiadomo po co.

    Daje propozycje przeważnie tylko wtedy, kiedy wprowadzone dane nie są jednoznaczne.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 85. Data: 2016-07-11 20:02:04
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11.07.2016 o 20:01, szerszen pisze:

    > Daje propozycje przeważnie tylko wtedy, kiedy wprowadzone dane nie są jednoznaczne.

    Korekta - kiedy jej się tak wydaje.
    Problem polega na tym, że źle się jej wydaje, po prostu ma kiepskie,
    niekompletne mapy.

  • 86. Data: 2016-07-12 09:37:17
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 11 Jul 2016 20:02:04 +0200
    Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > Problem polega na tym, że źle się jej wydaje, po prostu ma kiepskie,
    > niekompletne mapy.

    Jest to prawdopodobne, ale i tak nigdy nie udało mi się pojechać dzięki nawigacji
    tam, gdzie nie chciałem, zawsze na końcu to użytkownik potwierdza błędny wybór navi.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 87. Data: 2016-07-12 14:27:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jul 2016 09:37:17 +0200, w
    <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>
    napisał(-a):

    > Jest to prawdopodobne, ale i tak nigdy nie udało mi się pojechać dzięki nawigacji
    tam, gdzie nie chciałem, zawsze na końcu to użytkownik potwierdza błędny wybór navi.

    Dziwne, u mnie navi się nie pyta -- prowadzi gdzie uzna za stosowne.

    ---
    Avast.

  • 88. Data: 2016-07-12 14:47:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Korekta - kiedy jej się tak wydaje.
    >Problem polega na tym, że źle się jej wydaje, po prostu ma kiepskie,
    >niekompletne mapy.

    To chyba nie jest kwestia niekompletnych map, bo w Obrzycku naprawde
    nie ma ulicy Krótkiej, a znajduje najblizsza i wie, ze to inna
    miejscowosc.

    Problem w podejsciu do programu, byc moze "inteligencji" wbudowanej.
    Moze tez w kiepsko oplacanych programistach, albo glebokim zaufaniu ze
    "my wiemy lepiej".

    Zreszta ... "darowanemu koniowi ..."

    J.

  • 89. Data: 2016-07-12 17:55:10
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12.07.2016 o 14:47, J.F. pisze:

    > To chyba nie jest kwestia niekompletnych map, bo w Obrzycku naprawde nie
    > ma ulicy Krótkiej,

    Budzik kazał szukać nieistniejącego adresu?

  • 90. Data: 2016-07-12 18:16:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Budzik kazał szukać nieistniejącego adresu?

    Nie czytales ? Budzik powiedzial: Obrzycko Kruppika.
    Taka jest.
    Ale gugiel zle rozpoznal tekst mowiony i przetworzyl na: Obrzycko
    Krótka.

    Zdarza sie, i pretensji w zasadzie miec nie mozna.
    Choc w sumie - moglby dostac informacje skad to wyszukiwanie i lepiej
    poszukac kontekstu.

    Dalej jednak nastapilo cos niewlasciwego - google maps nie
    powiedzialo, ze takiej ulicy nie ma, tylko wskazalo lokalizacje ... w
    Ostrorogu.

    Ja w tej chwili, w przegladarce, wpisuje
    obrzycko krótka

    to tak ani nie pisze ze jest, ani, ze nie ma, jakis Rewir
    Dzielnicowych wyskakuje, Zespół Szkól, restauracja Na Skarpie ... wiec
    naciskam lupe poraz drugi i przeskakuje do Ostrorogu.

    Wiec zamykam okno przegladarki, otwieram nowe, wpisuje:
    obrzycko krotka

    ... "nie udalo sie znalezc wynikow zapytania".
    Lupa, enter - ciagle nie mozna. wiec poprawiam na "krótka" - znow
    jakies zaklete Rewiry. Zmieniam na "krotka" ... o, jest. W Ostrorogu.
    Paranoja.
    A nie, przepraszam, mialem chwalic - a wiec nowy, wspanialy swiat z
    Google :-)

    J.