  • 21. Data: 2024-09-30 20:21:09
    Temat: Re: Smartwatch do mierzenia poziomu cukru za 59 dolarów
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.09.2024 o 16:29, J.F pisze:

    > Wow, a nawet z glukometrem

    Sretrem.

    > https://emedyczny.com/p/181/756/cisnieniomierz-ekg-s
    mart-pulsoksymetr-pulsometr-cardio-one

    > Tacy naiwni, czy tacy bezczelni?
    > A może cos tam działa?

    Łosiu, nie widzisz, że nabierają ludzi na kasę? Tu masz ten sam model
    https://allegro.pl/oferta/smartwatch-meski-zegarek-e
    kg-funkcja-pomiaru-cukru-amoled-cisnienie-rozmowy-15
    332731828

    ...ale cena inna. Sadzę że za 100zł idzie to wyczaić na Ali.

    Niby masz jakąś wiedzę ale kompletnie nie czaisz tematu :)

    --
    Pixel(R)??

  • 22. Data: 2024-09-30 20:54:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2024 20:21:09 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
> [...]
    >
    > ...ale cena inna. Sadzę że za 100zł idzie to wyczaić na Ali.
    >
    > Niby masz jakąś wiedzę ale kompletnie nie czaisz tematu :)

    No ale tak bezczelnie w Polsce?

    ToĹź to przecieĹź finansowe ryzyko, a moĹźe nawet i karne, jak ktos
    umrze, bo uwierzy w wyniki ...

    no dobra, przy takiej przebitce moĹźe ryzyka finansowego nie ma :-)

    J.

  • 23. Data: 2024-09-30 21:06:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2024 17:42:30 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
    > W dniu 30.09.2024 o 16:53, Akarm pisze:
    > Ten ARCYDEBIL Majster ja zwykle ma wiedzę z podwórka :) Nawet NIE WIE,
    > że sensor FreeStyle Libre 2 ma IGŁĘ, którą się wkłuwa i dodatkowo
    > przykleja, żeby nie wyleciał :D
    > https://images.app.goo.gl/mxzE3ac28b6S8mg66

    Kawał igły.
    Reklamówka jej nie pokazuje, a "nie muszę nakłuwać palców" zaczyna być
    śmieszne :-)

    to taka igła, jak do strzykawki, rurka?
    Jesli tak ... to gdzie ten płyn wypływa?

    J.

  • 24. Data: 2024-09-30 21:15:57
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.09.2024 o 21:06, J.F pisze:

> [...]
    > śmieszne :-)
    >
    > to taka igła, jak do strzykawki, rurka?
    > Jesli tak ... to gdzie ten płyn wypływa?

    Kurwa, AI dostępne z kompa a ten palant J.F. ze mną dyskutuje zamiast
    przygotować się do dyskusji, to mnie odpytujesz? Nachuj taka rozmowa?

    Maszkurwa:

    Sensor FreeStyle Libre do pomiaru glukozy działa na zasadzie **ciągłego
    monitorowania stężenia glukozy w płynie śródtkankowym**
    (międzykomórkowym). Oto, jak ten system działa:

    ### 1. **Umieszczenie sensora**
    - Sensor Libre jest niewielkim, płaskim urządzeniem, które aplikuje
    się na skórę, zazwyczaj na tylnej części ramienia.
    - Do wnętrza skóry wprowadzana jest cienka, elastyczna igiełka
    (włókno), która umieszczana jest w płynie śródtkankowym (interstycjalnym).
    - Aplikacja sensora jest szybka i niemal bezbolesna, a urządzenie
    przylega do skóry przez 14 dni.

    ### 2. **Pomiar stężenia glukozy**
    - **Mechanizm działania**: Sensor mierzy stężenie glukozy nie we
    krwi, lecz w płynie śródtkankowym, który otacza komórki. Stężenie
    glukozy w tym płynie jest bardzo zbliżone do poziomu glukozy we krwi,
    chociaż z kilkuminutowym opóźnieniem (opóźnienie wynosi zazwyczaj 5-15
    minut).
    - Sensor zawiera **enzym oksydazę glukozową**, podobnie jak paski do
    glukometrów, która reaguje z glukozą w płynie śródtkankowym, powodując
    wytworzenie prądu elektrycznego. Ilość tego prądu jest proporcjonalna do
    stężenia glukozy.

    ### 3. **Przesyłanie danych**
    - Sensor zbiera dane o stężeniu glukozy **co minutę** i przechowuje
    je w pamięci. Dane są zapisywane w odstępach 15-minutowych i mogą być
    przechowywane do 8 godzin.
    - Użytkownik odczytuje dane z sensora za pomocą **skanera** lub
    **smartfona z odpowiednią aplikacją** (przy użyciu technologii NFC -
    Near Field Communication).
    - Podczas skanowania, urządzenie pobiera zapisane dane i wyświetla
    aktualny poziom glukozy oraz trend (czy glukoza rośnie, spada, czy jest
    stabilna).

    ### 4. **Analiza wyników**
    - Wynik pomiaru jest wyświetlany na ekranie od razu po zeskanowaniu
    sensora.
    - System oferuje dodatkowe informacje, takie jak wykresy
    przedstawiające zmiany stężenia glukozy w ciągu ostatnich godzin, co
    pomaga w lepszym zarządzaniu cukrzycą.
    - Oprogramowanie dostarcza też użytkownikowi alerty o niskim lub
    wysokim poziomie glukozy, chociaż niektóre modele, jak **Libre 2**, mają
    wbudowane funkcje alarmów bez konieczności skanowania.

    ### 5. **Różnice względem tradycyjnych metod pomiaru**
    - Pomiar odbywa się bez konieczności wielokrotnego nakłuwania palca,
    co jest znacznie wygodniejsze dla użytkowników.
    - Libre mierzy glukozę **ciągle** i pozwala monitorować jej wahania
    przez cały dzień i noc, co daje pełniejszy obraz zmian poziomu cukru, w
    przeciwieństwie do sporadycznych pomiarów z glukometru.

    W skrócie, sensor Libre działa na zasadzie monitorowania poziomu glukozy
    w płynie śródtkankowym poprzez reakcje enzymatyczne, a dane o poziomie
    cukru można łatwo odczytać przy użyciu skanera lub smartfona.

    --
    Pixel(R)??

  • 25. Data: 2024-09-30 21:17:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2024 16:53:43 +0200, Akarm wrote:

    > Widziałeś jakąkolwiek reklamę z "refundowanym jakimś przyklejanym gównem"?
    > No to napisz koniecznie, jakie to jest "przyklejane refundowane gówno".
    > Ja twierdzę, że nie istnieje żadna reklama "refundowanego przyklejanego
    > gówna". A skoro ludzie maja przeciwne zdania, to znaczy że któreś z tych
    > osób są kretynami. Wykaż, że kretynem jestem ja i wskaż tę reklamę
    > "refundowanego przyklejanego gówna".

    Może niejasno się wyraziłem, ale zadna sztuka zrobić jakies g*,
    puscic reklamy, i napisać, że cena taka niska, bo z refundacją.

    Glukometrów akurat nie widziałem, ale jakies tam reklamy planów
    oszczędnosciowych/zarobkowe, które poleca Pazura, Lewandowski, itp,
    to często. Czy paru innych badziewi.

    Na polskich portalach. Czy na uznanych zagranicznych typu msn.com.

    Te portale nawet niespecjalnie o tym wiedzą, bo instalują obiekt np od
    gogla, i ten pokazuje, za co guglowi zapłacono.

    J.

  • 26. Data: 2024-09-30 21:40:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2024 21:15:57 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

> [...]
    > - Do wnętrza skóry wprowadzana jest cienka, elastyczna igiełka
    > (włókno), która umieszczana jest w płynie śródtkankowym (interstycjalnym).

    ale wlaciwy sensor jest na koncu igiełki, czy pobiera płyn przez
    igiełkę-rurkę?

> [...]
    > glukometrów, która reaguje z glukozą w płynie śródtkankowym, powodując
    > wytworzenie prądu elektrycznego. Ilość tego prądu jest proporcjonalna do

    to chyba jeszcze możliwe, ze igielka przypomina elektrodę ogniwa
    paliwowego, i enzym jest podawany do igiełki ..

    > ### 5. **Różnice względem tradycyjnych metod pomiaru**
    > - Pomiar odbywa się bez konieczności wielokrotnego nakłuwania palca,
    > co jest znacznie wygodniejsze dla uĹźytkownikĂłw.

    W szpitalu to się "wenflon" nazywa :-)

    J.

  • 27. Data: 2024-09-30 21:55:36
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.09.2024 o 21:40, J.F pisze:
    [...]
    > ale wlaciwy sensor jest na koncu igiełki, czy pobiera płyn przez
    > igiełkę-rurkę?

    A jak myślisz? Nie wiesz, że jak się skaleczysz to ciśnienie powoduje
    wypływ krwi? Obrazek sensora widziałeś i nie zastanowiłeś się, że jest
    tam otwór...którym czasem wypływa krew?

    > to chyba jeszcze możliwe, ze igielka przypomina elektrodę ogniwa
    > paliwowego, i enzym jest podawany do igiełki ..

    Wiesz jak działa pasek do glukometru?

    > W szpitalu to się "wenflon" nazywa :-)

    Wenflon to Cię robił :)

    Masz, pobaw się w zadawanie pytań, sądzę że wrócisz mądrzejszy :D
    https://chatgpt.com/

    --
    Pixel(R)??

  • 28. Data: 2024-09-30 22:47:27
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.09.2024 o 20:54, J.F pisze:

    mart-pulsoksymetr-pulsometr-cardio-one

    kg-funkcja-pomiaru-cukru-amoled-cisnienie-rozmowy-15
    332731828

    > No ale tak bezczelnie w Polsce?

    Noależeco? Cena nawet na Allegro jest wyższa niekiedy. Jak ktoś jest
    niepełnosprytny to płaci :)

    > Toż to przecież finansowe ryzyko, a może nawet i karne, jak ktos
    > umrze, bo uwierzy w wyniki ...
    >
    > no dobra, przy takiej przebitce może ryzyka finansowego nie ma :-)

    Wystarczy, że w instrukcji obsługi ktoś napisze, że nie jest to
    miarodajne ani nie jest to "wyrób medyczny".

    Jeszcze raz, bo niezakumałeś. Ludzie chorzy na cukrzycę mają glukometry
    a lekarza nie interesują zabawki, lecz dane z glukometru. Lekarze
    przestrzegają naiwnych...ale zabronić nie mogą. Jak ktoś jest głupi i
    uparty, to jego sprawa, niech umiera.

    Powtórzę. Osoby z cukrzycą, gdzie stosuje się insulinę polegają na
    pomiarach glukometrem a nie zabawką, bo mają świadomość, często nabytą
    od lekarza...albo nie raz doznali "zjazdu" jak podali sobie za dużo
    insuliny. Ok, są też osoby z tzw. 'wyrzutem insuliny' z trzustki, wtedy
    muszą mieć pod ręką najlepiej jakiś monitoring (CGI) ale bez przekłamań
    (Libre), żeby zareagować w szybkim czasie. Oni już to wiedzą, że jak
    spada poziom glukozy to kończy się światełko. Nadmiar glukozy we krwi,
    powoduje tyle, że można z tym żyć bezobjawowo, oczywiście do czasu...ale
    to również niebezpieczne na dłuższą metę. To głównie osoby z cukrzycą
    typ 2 czyli insulinoopornością, które nie biorą insuliny a leczą się
    farmakologicznie. Tam taki "smartwacz" jest zupełnie niepotrzebny a
    jedynie może komplikować/wkurwiać cukrzyka i podnosić ciśnienie kiedy ma
    zawyżone wskazanie, co przy potliwości (głównie to osoby otyłe) jest
    raczej "normalne". I weź teraz tym debilom wytłumacz, że to zegarek
    kłamie. Bezsens.

    --
    Pixel(R)??

  • 29. Data: 2024-10-01 11:14:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2024 22:47:27 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:

> [...]
    332731828

    > Noależeco? Cena nawet na Allegro jest wyższa niekiedy. Jak ktoś jest

    No ale jak ktos potrzebuje, to zmierzy sobie pare razy cukier takim
    zegarkiem, i odeśle. Sprzedawca i allegro poniosą koszty, a zysku nie
    ma.
    A im wiecej kosztuje, tym większa szansa, ze zwróci.
    Za 59zł to może by nie zwrócił :-)

    > Wystarczy, że w instrukcji obsługi ktoś napisze, że nie jest to
    > miarodajne ani nie jest to "wyrĂłb medyczny".

    A tu sprzedaż wysyłkowa, klient ma 14 dni na zwrot.
    I jeszcze możliwość wystawienia opinii na allegro.

> [...]
    > a lekarza nie interesują zabawki, lecz dane z glukometru. Lekarze
    > przestrzegają naiwnych...ale zabronić nie mogą. Jak ktoś jest głupi i

    Ale co tu robi lekarz? Cukrzyk zaufa zegarkowi, umrze, a potem to
    sprzedawca może z prokuratorem rozmawiać.

    Ba - nie umrze, odmĂłwi uznania reklamacji, i tak moĹźe, bo to zakrawa
    na oszustwo.

> [...]
    > (Libre), żeby zareagować w szybkim czasie. Oni już to wiedzą, że jak
    > spada poziom glukozy to kończy się światełko.

    No patrząc po tych wątkach - są oni zainteresowani "lepszym
    glukometrem". Wygodniejszym w użyciu, bez kłucia, pracującym cały czas
    itp.
    Taki zegarek jest idealny. Pod warunkiem, że działa.

    J.

  • 30. Data: 2024-10-01 11:21:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2024 21:55:36 +0200, Pixel®🇵🇱 wrote:
> [...]
    >
    > A jak myślisz? Nie wiesz, że jak się skaleczysz to ciśnienie powoduje
    > wypływ krwi? Obrazek sensora widziałeś i nie zastanowiłeś się, że jest

    No właśnie się zastanowiłem.
    Jesli to ma igłe jak do strzykawki, przez ktorą krew, a nie - plyn
    tkankowy, wpływa do urządzenia, to:
    -wypływa po pomiarze na zewnątrz? głupio trochę.
    -jest zbiorniczek w srodku? MoĹźe i tak to tylko 2 tygodnie uĹźytku,
    -woda odparowuje ? ale reszta nie ...

    > Wiesz jak działa pasek do glukometru?

    Nie wiem, ale wiem jak działa sonda lambda w samochodzie.

    > Wenflon to Cię robił :)
    >
    > Masz, pobaw się w zadawanie pytań, sądzę że wrócisz mądrzejszy :D
    > https://chatgpt.com/

    Taa, ciekawe ile odpowiedzi będzie prawdziwe :-)

    J.