  • 1. Data: 2024-09-27 17:00:10
    Temat: Smartwatch do mierzenia poziomu cukru za 59 dolarów
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    Był tu kiedyś dyskutowany wątek dotyczący
    FreeStyleLibre, więc ja pozwolę sobie
    zaproponować wątek dotyczący smartwatcha
    do mierzenia poziomu cukru za 59 dolarów
    firmy Shirem.
    Chodzi o to czy ktoś może potwierdzić,
    że używa takiego smartwatcha do monitorowania
    albo chociażby do mierzenia (na życzenie)
    poziomu cukru we krwi.
    Niedawno był reklamowany rzekomo opracowany
    przez szpital na Banacha w Warszawie tester
    z klipsem na palec, który miał badać nie tylko
    poziom tlenu i tętno, ale także poziom cukru
    i ciśnienie tętnicze. Kosztował 200 zł.
    Mój znajomy zamówił i otrzymał taki tester,
    ale okazało się, że bada on tylko tlen
    i tętno.
    Stąd moje niedowierzanie i pytanie na grupie.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2024-09-27 18:32:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 27 Sep 2024 17:00:10 +0200, Ewa wrote:
> [...]
    > ale okazało się, że bada on tylko tlen
    > i tętno.
    > Stąd moje niedowierzanie i pytanie na grupie.

    I bardzo słusznie, że niedowierzasz.
    A masz gdzies stronę producenta tego smartwatcha?
    Napisali, ze mierzy cukier?

    Aczkolwiek ... badania trwają
    https://pubs.rsc.org/en/content/articlehtml/2022/sd/
    d1sd00030f

    A GlucoWatch ... okazał się ślepą uliczką ?
    https://www.mojacukrzyca.org/?a=text&id=121

    J.

  • 3. Data: 2024-09-27 18:59:33
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.09.2024 o 18:32, J.F pisze:

    > A GlucoWatch ... okazał się ślepą uliczką ?
    > https://www.mojacukrzyca.org/?a=text&id=121

    Jak zwykle, wklejasz link w którym jest odpowiedź ale jej nie czytasz i
    każesz innym czytać, żeby Ci przeczytali i dali odpowiedź.
    https://www.mendosa.com/glucowatch.htm

    Nigdy się nie nauczysz w sensie, że zawsze "po łebkach" i łatwiźnie,
    byle nabazgrać.

    Już Ci pisałem, że nie ma obecnie żadnego sensora, który by miał chociaż
    20% uchybu w skali do prostego glukometru i żadna organizacja zdrowia,
    nie dopuści tego do rynku w obsłudze dla cukrzyków. Różnica pomiaru,
    przy niskim poziomie glikemii może mieć znaczenie takie, że chory
    zapadnie w śpiączkę na skutek hipoglikemii albo będzie miał wskazanie
    poprawne a rzeczywisty poziom glukozy będzie za wysoki. Pomiary
    "bylejakie" może i są gdzieś dostępne na chińskich smartłoczach ale
    kompletnie odjechane od rzeczywistości, czyli nie można na nich polegać.

    Nie masz cukrzycy to nie wiesz, że "zabawa" w zgaduj/zgadulę może się
    źle skończyć dla chorego.
    --
    Pixel(R)??

  • 4. Data: 2024-09-28 09:04:15
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.09.2024 o 17:00, Ewa pisze:

> [...]
    > Chodzi o to czy ktoś może potwierdzić,
    > że używa takiego smartwatcha do monitorowania
    > albo chociażby do mierzenia (na życzenie)

    Przypuszczam, że tu na grupie nie ma aż takiego kretyna, który dałby się
    nabrać na "zegarek mierzący glikemię".
    A gdyby takowy kretyn jednak się znalazł, to wstyd nie pozwoliłby mu
    przyznać się do tak idiotycznego kroku. ;)

    Po prostu i krótko:
    nie istnieje taki zegarek i jeszcze dłuugo nie powstanie.

    --
    -
    Akarm

  • 5. Data: 2024-09-28 10:46:22
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 27.09.2024 o 17:00, Ewa pisze:

    > Chodzi o to czy ktoś może potwierdzić,
    > że używa takiego smartwatcha do monitorowania
    > albo chociażby do mierzenia (na życzenie)
    > poziomu cukru we krwi.

    Czytaj
    https://blog.osoz.pl/uwaga-na-smartwatche-mierzace-p
    oziom-cukru-we-krwi

    --
    Pixel(R)??

  • 6. Data: 2024-09-28 17:34:04
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 28.09.2024 o 09:04, Akarm pisze:

> [...]
    > przyznać się do tak idiotycznego kroku. ;)
    >
    > Po prostu i krótko:
    >   nie istnieje taki zegarek i jeszcze dłuugo nie powstanie.

    Musiałby chyba najpierw krew pobrać.

    --
    animka

  • 7. Data: 2024-09-28 18:52:31
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.09.2024 o 10:46, Pixel(R)?? pisze:

    > Czytaj
    > https://blog.osoz.pl/uwaga-na-smartwatche-mierzace-p
    oziom-cukru-we-krwi

    Idąc jednak za "tropem" zaciekawiła mnie ta pozycja bo rok temu były gorsze:
    https://allegro.pl/oferta/smartwatch-kardiowatch-mes
    ki-glukoza-pomiar-cukru-ekg-grv-cisnienie-menu-pl-15
    530848137

    Na Allegro są też damskie.

    ...ale tylko pod WARUNKIEM, że jeśli ktoś jest cukrzykiem II grupy (bez
    wstrzykiwania insuliny) i ma pod ręką glukometr, to może sobie poglądowo
    smartwatchem sprawdzić jaki ma trend dzienny ale docelowo mierzyć
    glukometrem.

    W sumie to opcja dla kogoś, kto MUSI bo się UDUSI :)...zwykły glukometr
    w sumie wystarcza przy grupie II bo pomiaru należy dokonywać naczczo,
    przed posiłkiem i 2h po posiłku (średnio).
    ...ale specjalnie nie ma tutaj jak reagować na poziom glukozy bo leki
    działają inaczej niż wstrzykiwanie insuliny.
    Inna sprawa, jak wspomniałem, nawet po odpowiedniej kalibracji,
    wskazania mogą być całkowicie błędne, co jest opisane w aukcji:

    "Należy pamiętać o tym, że zegarek nie jest urządzeniem medycznym i
    wartości są poglądowe."
    --
    Pixel(R)??

  • 8. Data: 2024-09-28 21:13:13
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    > Czytaj
    > https://blog.osoz.pl/uwaga-na-smartwatche-mierzace-p
    oziom-cukru-we-krwi

    Ale my w Polsce tez możemy się pochwalić zegarkiem do mierzenia cukru. ;)
    Od 2021 roku miał być w ciągłej sprzedaży. No, ale na razie coś nie
    pykło przez te 4 lata, w których ten zegarek miał już zapewnić wygodne
    pomiary wszystkim cukrzykom w Polsce.
    Wpłacajcie pieniądze, zostańcie udziałowcami, a oni wam już... nie bójta
    się. ;)

    https://cukrzyca.pl/bezinwazyjny-pomiar-glukozy/

    --
    -
    Akarm

  • 9. Data: 2024-09-29 14:31:05
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.09.2024 o 21:13, Akarm pisze:
    [...]
> [...]
    > pomiary wszystkim cukrzykom w Polsce.
    > Wpłacajcie pieniądze, zostańcie udziałowcami, a oni wam już... nie bójta

    Sądzę że miała to być podobna technika jak w smartłaczach z chin za
    300zł :)...co prawda projekt optował za 2tys/szt i nie pykło :D Podobnie
    jak Izera, Chińczycy okazali się szybsi i tańsi. Kasa z dotacji wzięta,
    kieszenie napełnione, projekt zamknięty :D...ciekawe jakby taki
    Gluco-Active wyszedł w konfrontacji ze smartwaczem z chin :D bo zdobycie
    atestów w tej technice, raczej niemożliwe ale ściemniać umieją :)

    Mnie najbardziej w tym wszystkim zastanawia jedno. Wiem, że 95% osób,
    którzy by byli skłonni stosować tą technologię, nie ma nawet bladego
    pojęcia jak to "niedziała" zamiast działa a powinni mieć tą wiedzę,
    skoro ma to służyć bezpieczeństwu i zdrowiu.

    --
    Pixel(R)??

  • 10. Data: 2024-09-30 08:28:28
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 27.09.2024 o 18:59, Pixel(R)?? pisze:
    > Już Ci pisałem, że nie ma obecnie żadnego sensora, który by miał chociaż
    > 20% uchybu w skali do prostego glukometru  i żadna organizacja zdrowia,
    > nie dopuści tego do rynku w obsłudze dla cukrzyków.

    To jakim prawem lecą reklamy z refundowanym jakimś przyklejanym gównem?