    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Słuchawki mierzące profil słuchu
    Date: Sat, 28 Jul 2018 23:12:15 +0200

    Użytkownik "Grzexs" <g...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:pji5pk$1gh$1@node2.news.atman.pl...

    > No nie do końca. ZTCP bada się reakcję mięśnia, który w odległej
    > przeszłości ewolucyjnej służył do ruszania uchem. Jeśli w słuchawki
    > wbudować detektor tego ruchu, to taki pomiar jak najbardziej byłby

    Ja nie mówię, że się nie da, tylko to, że nie bardzo widzę tego w ten
    sposób. Ciało, jego najdrobniejsze elementy są w stałym ruchu, do tego
    otoczenie szumi, więc musiałby być jakiś procesor, co z szumy właściwy
    sygnał wyłowi. I raczej nie będzie to tania sprawa.

    > możliwy. Ale jakoś nie wyobrażam sobie takiego detektora, który pasowałby
    > do każdego osobnika.

    Ja w ogóle nie bardzo sobie wyobrażam, chyba, że badanego uśpić, ale po to,
    aby ruchami swojego ciała nie zakłócał badania. Wiem, że w niektórych
    przypadkach małe dzieci się po to przysypia.
    A jeśli rzeczywiście bada się tę odpowiedź, to raczej nie jest to nowość.
    Wykonanie mechaniczne takich słuchawek i sprzętu w ogóle, to może nawet nie
    będzie zbyt droga sprawa, ale opracowanie, oraz nie wiem, jak sam program,
    to już mi na dwa złote nie wygląda.
    Więc nadal wydaje mi się to ściemą, acz jeśli, jak "Niewierny" Tomasz
    Apostoł, zobaczę "twarde" dowody, to przyznam rację ("Pan mój i Bóg mój"),
    jako po prostu megasceptyk.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.