  • 41. Data: 2018-10-13 10:23:51
    Temat: Re: Slowacja - juz poluja na polskich kierowcow...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2018 07:51:20 +0200, Cavallino napisał(a):
> [...]
    y-sud-v-ziline-poslal-do-vazby-dalsieho-polskeho-vod
    ica/ Porkurator zmienił kwalifikacje czynu i dwóm jegomością (mercedes i ferrari)
    grozi do 15 lat więzienia

    > A to nasze dają 15 lat za NIEspowodowanie wypadku?

    Nie, ale skad wiesz jakie tam nastroje ?
    Moze sady sie wlaczyly do walki z piractwem :-)

    > O ile mają podstawę w przepisach.
    > W naszym kodeksie takiej nie ma, a jak jest u nich nie wiem, ale mam
    > wrażenie że prokuratura próbuje mocno je naciągnąć.

    Prokuratura naciagnie, sad klepnie ...

    U nas mozna by sprobowac
    Art. 160.
    § 1. Kto naraża człowieka na bezpośrednie niebezpieczeństwo utraty
    życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Art. 173.
    § 1. Kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym
    zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich
    rozmiarach,podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.
    § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,podlega karze pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 3. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 1 jest śmierć człowieka
    lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od lat 2 do 12.
    § 4. Jeżeli następstwem czynu określonego w § 2 jest śmierć człowieka
    lub ciężki uszczerbek na zdrowiu wielu osób, sprawca
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Art. 174.
    § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w ruchu
    lądowym, wodnym lub powietrznym,
    podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
    § 2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    > IMO nic - normalna sytuacja na drodze, gdy ktoś przeceni sytuację.,
    > gdyby nie ten trzecie to nic by z niej nie było.
    > Zdążyłby wyhamować, a jeśli nawet nie, to zmieściliby się w trzech, bo
    > Skoda zjechała mocno na prawo.

    > Nie - ten trzeci spowodował ten wypadek, jako jedyny z nich naruszył
    > wszystkie możliwe zasady jazdy, również szybkiej i na limicie.

    Patrzac na film, to trzeci przywalil w drugiego i spowodowal, ze ten
    przesunal sie w prawo. A jakby tego nie zrobil, to kto wie jakby to
    sie skonczylo - udaloby mu sie zmiescic w srodku, czy zmusilby skode
    do gwaltownego uniku, w wyniku ktorego wylecialaby za barierke, a moze
    inaczej stuknalby tego z prawej i tamten by zmarl, moze by zdazyli
    bezpiecznie wyhamowac, a moze skoda nadzialaby sie na niska maske
    ferrari i wyskoczyla w gore obracajac sie ...

    > W ogóle pomysł, żeby najcięższe i najgorzej hamujące auto w kolumnie,
    > jechało z tyłu i to bez zachowania jakiegokolwiek odstępu, sam w sobie
    > był pierwotną przyczyną problemu.
    > Cała reszta to już skutek tych decyzji.

    A moze jednak powod byl wczesniej - kto to slyszal, zeby sobie wyscigi
    urzadzac :-)

    > Nadal bez związku.
    > Naruszyli przepisy drogowe i tylko tyle, nie wjechali tam uzbrojonymi
    > czołgami przecież, tylko legalnie zarejestrowanymi i dopuszczonymi do
    > ruchu samochodami.

    Albo z gory zaplanowali ze beda lamac przepisy ... i to juz nie jest
    tak calkiem wypadek.

    No coz, dowiemy sie za 3 miesiace czy areszt przedluzono, a potem
    gdzies za rok jaka bedzie kara ...

    > Słowacy niech się lepiej zajmą wyjaśnianiem działań włoskiej mafii u
    > nich, zamiast robić z igły widły.

    Moze wloska mafia jest mniej dokuczliwa :-)

    J.

  • 42. Data: 2018-10-13 10:28:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2018 00:05:20 +0200, Akarm napisał(a):

    > Wszyscy trzej to bezmózgie kutasy, które nigdy nie powinny prowadzić
    > niczego poza taczkami.

    Oj tam, pierwszy zrobil to prawie bezpiecznie, a patrzac na skutki -
    to po prost ubezpiecznie.

    > To, że dwóm pierwszym udało się nikogo nie zabić,
    > jest nadzwyczajnym szczęściem. I właśnie z powodu takich szmat, po
    > drogach powinny jeździć czołgi. Pierdolone łajzy szybko przestałyby
    > wyprzedzać przy braku widoczności, czy bezczelnie na trzeciego.

    Zartujesz. Wyprzedzali by sie czolgami :-)

    Taka widac natura ludzka - 3/4 lubi szybko, a czesc sie nie boi
    mandatu ...

    J.

  • 43. Data: 2018-10-13 10:39:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 13-10-2018 o 10:23, J.F. pisze:
> [...]
    > życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    No właśnie.
    A nie 15.
    Już nie wspominając o tym, żeby na taką lekkomyślność dało się wytoczyć
    najcięższe działa.

    > Patrzac na film, to trzeci przywalil w drugiego i spowodowal, ze ten
    > przesunal sie w prawo. A jakby tego nie zrobil, to kto wie jakby to
    > sie skonczylo - udaloby mu sie zmiescic w srodku,

    Na to wygląda.
    O ile w ogóle nie dałby rady schować się za wyprzedzanego - to jednak
    były hamulce w Ferrari, a nie w Skodzie, albo suvie, choćby i Porsche.

    czy zmusilby skode
    > do gwaltownego uniku, w wyniku ktorego wylecialaby za barierke,

    Skoda ten unik i tak zrobiła, ewidentnie widać że to wystarczyłoby.

    > A moze jednak powod byl wczesniej - kto to slyszal, zeby sobie wyscigi
    > urzadzac :-)

    A skąd wiesz, że to były wyścigi?
    Dla lamerów każda szybka jazda oznacza wyścig, a mi to wyglądało tylko
    na poruszanie się w szybkiej kolumnie.
    Przynajmniej nic więcej na żadnym filmie nie widać.

    BTW: Nigdy nie jechałeś w kolumnie na jakimś zlocie?

    > Albo z gory zaplanowali ze beda lamac przepisy ... i to juz nie jest
    > tak calkiem wypadek.

    Tylko co?
    Morderstwo?

    > Moze wloska mafia jest mniej dokuczliwa :-)

    Przymuleni kapelusznicy zza klawiatur co najwyżej się nią mniej
    interesują....
    Tutaj powód takiego szumu jest jeden - marki aut które brały udział w
    tym zdarzeniu.
    Zazdrość ludzka, a szczególnie polska, nie ma żadnych granic.

  • 44. Data: 2018-10-13 12:14:08
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-10-13 o 10:28, J.F. pisze:

    > Oj tam, pierwszy zrobil to prawie bezpiecznie, a patrzac na skutki -
    > to po prost ubezpiecznie.

    Jakie bezpiecznie?
    Po prostu miał kutas szczęście, że skoda nie pojawiła się w tym miejscu
    kilka sekund wcześniej.
    Naprawdę żałuję, że zamiast skody nie jechał jakiś pancerny pojazd.
    Łajzy byłyby wyeliminowane z dróg skutecznie.

    > Zartujesz. Wyprzedzali by sie czolgami :-)
    >
    > Taka widac natura ludzka - 3/4 lubi szybko, a czesc sie nie boi
    > mandatu ...

    Szybko? Proszę bardzo, mnie to nie przeszkadza. Niech sobie jedzie nawet
    600 km/godz. Byle nie przeszkadzał innym użytkownikom drogi.
    A te trzy szmaty miały szczęście, że zamiast Skody nie jechał czołg,
    który nie miałby ochoty zjeżdżać kutasom na pobocze.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 45. Data: 2018-10-13 12:31:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2018 12:14:08 +0200, Akarm napisał(a):

    > Jakie bezpiecznie?
    > Po prostu miał kutas szczęście, że skoda nie pojawiła się w tym miejscu
    > kilka sekund wcześniej.

    Albo mial na tyle widocznosci i mocy silnika, ze nie widzial
    zagrozenia.

    > Naprawdę żałuję, że zamiast skody nie jechał jakiś pancerny pojazd.
    > Łajzy byłyby wyeliminowane z dróg skutecznie.

    Zwykly tir wystarcza.

    No i tu ciekawostka - przeciez w Polsce takich drog nie brakuje ...
    jakos ich tir nie wyeliminowal.

> [...]
    > A te trzy szmaty miały szczęście, że zamiast Skody nie jechał czołg,
    > który nie miałby ochoty zjeżdżać kutasom na pobocze.

    Ale pierwszy nie mialby z tego powodu klopotow, drugi byc moze tez
    dalby rade, trzeci dopiero ... sprawdzilby swoje poduchy :-)

    J.

  • 46. Data: 2018-10-13 12:39:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2018 10:39:29 +0200, Cavallino napisał(a):

    > No właśnie. A nie 15.

    Ale podawalem jeszcze kilka.
    A jak potraktuja jako wspoludzial, to i u nas grozi 8 lat ...

> [...]

    > czy zmusilby skode
    >
    > Skoda ten unik i tak zrobiła, ewidentnie widać że to wystarczyłoby.

    Ale on nie zrobil. Ten po prawej moglby zjechac i zrobic wiecej
    miejsca, ale jakos nie zjezdzal. Zreszta nie wolno..

> [...]
    > na poruszanie się w szybkiej kolumnie.
    > Przynajmniej nic więcej na żadnym filmie nie widać.
    >
    > BTW: Nigdy nie jechałeś w kolumnie na jakimś zlocie?

    No ale przeciez borowikiem nie jestem, wiec tak nie jechalem, zeby
    wyprzedzac w ciemno za innymi ...

    > Tylko co? Morderstwo?

    Raczej nie, ale skoro sad potraf stwierdzic "poniewaz oskarzony
    swiadomie wprowadzil sie w stan odurzenia ..."

    Na razie mamy zazdrosc słowacką :-)

    J.

  • 47. Data: 2018-10-13 13:03:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-10-13 o 10:20, Marek pisze:

    > Trudno, ryzyko przedsiębiorcy (nie pierwsze, nie ostatnie).

    Jak na razie to nie ma większego ryzyka.
    A wesoło to będzie jak po popularnych imieninach jakaś firma
    komunikacji miejskiej straci kilkanaście autobusów. :-)
    I żaden ubezpieczyciel tego nie ubezpieczy za rozsądną kwotę.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2018-10-13 13:44:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.10.2018 o 12:31, J.F. pisze:

    > Zwykly tir wystarcza.
    >
    > No i tu ciekawostka - przeciez w Polsce takich drog nie brakuje ...
    > jakos ich tir nie wyeliminowal.

    Pewnie po prostu z tirami brakuje im odwagi, żeby grać w tchórza.

    Shrek

  • 49. Data: 2018-10-13 13:52:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2018 13:44:12 +0200, Shrek napisał(a):

    > Pewnie po prostu z tirami brakuje im odwagi, żeby grać w tchórza.

    No ale widzisz - pierwszy mial spory zapas, drugi stchorzyl przed
    zwykla skoda, trzeci mial za malo oleju ... w glowie.

    Pare razy pisalem, jak to jade sobie pod Klodzkiem, i jesli ktos
    niebezpiecznie wyprzedza, to ma rejestracje na W.
    A jakos nigdy nie widzialem, zeby im tir z przeciwka wyjechal ... maja
    szczescie :-)

    J.

  • 50. Data: 2018-10-13 13:54:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Oct 2018 13:03:58 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Jak na razie to nie ma większego ryzyka.
    > A wesoło to będzie jak po popularnych imieninach jakaś firma
    > komunikacji miejskiej straci kilkanaście autobusów. :-)
    > I żaden ubezpieczyciel tego nie ubezpieczy za rozsądną kwotę.

    Eee tam - miasto bogate, dolozy na nowe lub poreczy kredyt.
    Albo odkupi na licytacji, bo kto inny kupi ?

    mozna tez kupic alkomaty :-)

    J.