eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyŚlizgawka a hamulec ręczny... na przódRe: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipa
    rtners.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Date: Wed, 09 Nov 2011 14:04:09 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 25
    Message-ID: <j9dto9$9rr$1@news2.ipartners.pl>
    References: <4eba2b65$1@news.home.net.pl> <j9dfnm$h4h$1@news.onet.pl>
    <j9dh3v$3bv$1@news2.ipartners.pl> <j9dome$4jt$1@inews.gazeta.pl>
    <j9dpfo$7ls$1@news2.ipartners.pl> <j9dpm4$61c$3@inews.gazeta.pl>
    <j9dqcl$81u$1@news2.ipartners.pl> <j9dqns$9s6$2@inews.gazeta.pl>
    <j9drio$8lf$1@news2.ipartners.pl> <j9dssj$dg7$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1320843849 10107 157.25.157.219 (9 Nov 2011 13:04:09 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 9 Nov 2011 13:04:09 GMT
    In-Reply-To: <j9dssj$dg7$1@news.onet.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.23) Gecko/20110920
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.15
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2412099
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-11-09 13:49, Robert_J pisze:
    >> No więc ciebie zadowala hamulec ręczny używany tylko do postoju.
    >
    > Dokładnie :-).
    >
    >
    >> Tymczasem przedni pełni też całkiem dobrze funkcję awaryjnego.
    >
    > Oczywiście, zdaję sobie sprawę z teoretycznej jego funkcji, czyli hamulca
    awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz przypadków że właśnie ta funkcja się komuś
    przydała? Czyli że walnęły hamulce zasadnicze i ktoś musiał OSTRO hamować ręcznym? Bo
    ja nie znam. Znam parę przypadków uszkodzenia hamulców (np. koledze w "serwisie"
    wlano dziwaczny płyn hamulcowy, który zeżarł mu uszczelki pompie), ale stwierdzone to
    zostało praktycznie po ruszeniu i pierwszym naciśnięciu pedału. I spokojnie dało się
    auto zatrzymać tylnym awaryjnym :-). Nie widzę żadnego sensu aby komplikować życie
    montując go na przedniej osi...

    Przypadek miałem następujący. Jadę ze znajomą (dość świeży kierowca).
    Zjeżdżamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za nią skarpa i rzeka.
    I nagle ona krzyczy że nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
    Trochę za późno na nauki, że w takie sytuacji trzeba było nacisnąć raz i a mocno.
    Trochę za mało czasu na instruktaż hamowania silnikiem.
    Więc wspólnie za ręczny - pomagam jej. Ale nie tylko że słabo hamuje, to jeszcze
    pojazd tyłem zaczyna rzucać, a mokro było. Szczęśliwie się udało, ledwo co.
    Byłoby o wiele łatwiej gdyby ręczny był na przód.

    Tylko jeden przypadek, ale dla mnie osobiście wielce "istotnym" mógł się okazać.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: