  • Data: 2011-11-09 14:04:09
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-11-09 13:49, Robert_J pisze:

    > Dokładnie :-).

    > Oczywiście, zdaję sobie sprawę z teoretycznej jego funkcji, czyli hamulca
    awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz przypadków że właśnie ta funkcja się komuś
    przydała? Czyli że walnęły hamulce zasadnicze i ktoś musiał OSTRO hamować ręcznym? Bo
    ja nie znam. Znam parę przypadków uszkodzenia hamulców (np. koledze w "serwisie"
    wlano dziwaczny płyn hamulcowy, który zeżarł mu uszczelki pompie), ale stwierdzone to
    zostało praktycznie po ruszeniu i pierwszym naciśnięciu pedału. I spokojnie dało się
    auto zatrzymać tylnym awaryjnym :-). Nie widzę żadnego sensu aby komplikować życie
    montując go na przedniej osi...

    Przypadek miałem następujący. Jadę ze znajomą (dość świeży kierowca).
    Zjeżdżamy ze wzniesienia. Na dole czeka nas poprzeczna ulica, za nią skarpa i rzeka.
    I nagle ona krzyczy że nie ma hamulca. Wciska i wciska - zero. Panika.
    Trochę za późno na nauki, że w takie sytuacji trzeba było nacisnąć raz i a mocno.
    Trochę za mało czasu na instruktaż hamowania silnikiem.
    Więc wspólnie za ręczny - pomagam jej. Ale nie tylko że słabo hamuje, to jeszcze
    pojazd tyłem zaczyna rzucać, a mokro było. Szczęśliwie się udało, ledwo co.
    Byłoby o wiele łatwiej gdyby ręczny był na przód.

    Tylko jeden przypadek, ale dla mnie osobiście wielce "istotnym" mógł się okazać.