  • Data: 2011-11-09 13:49:16
    Temat: Re: Ślizgawka a hamulec ręczny... na przód
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No więc ciebie zadowala hamulec ręczny używany tylko do
    > postoju.

    Dokładnie :-).

    > Tymczasem przedni pełni też całkiem dobrze funkcję
    > awaryjnego.

    Oczywiście, zdaję sobie sprawę z teoretycznej jego funkcji,
    czyli hamulca awaryjnego. Tylko pytanie: ile znasz
    przypadków że właśnie ta funkcja się komuś przydała? Czyli
    że walnęły hamulce zasadnicze i ktoś musiał OSTRO hamować
    ręcznym? Bo ja nie znam. Znam parę przypadków uszkodzenia
    hamulców (np. koledze w "serwisie" wlano dziwaczny płyn
    hamulcowy, który zeżarł mu uszczelki pompie), ale
    stwierdzone to zostało praktycznie po ruszeniu i pierwszym
    naciśnięciu pedału. I spokojnie dało się auto zatrzymać
    tylnym awaryjnym :-). Nie widzę żadnego sensu aby
    komplikować życie montując go na przedniej osi...
    Równie dobrze auta należałoby wyposażać w spadochrony
    awaryjne, bo pewnie zdarzyło się parę razy że samochód wpadł
    w przepaść...

    > Jest to zaleta? Jest. Dla ciebie żadna, dla mnie dość
    > istotna.

    Rozumiem że często hamujesz awaryjnym? Jak często?