  • Data: 2015-01-03 00:26:57
    Temat: Re: Słaby sygnał DCF?
    Od: "w...@o...pl" <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 2 stycznia 2015 23:49:05 UTC+1 użytkownik jacek pozniak napisał:
    > w...@g...com wrote:
    > Takie małe wtrącenie:
    > Od kiedy pamiętam (15 lat) chińskie zegary i zegarki zawsze się szybciej
    > synchronizowały niż jakieś wynalazki budowane przez amatorów na popularnych
    > scalakach i kwarcach.

    To są wszystko "kupne" sprzęty.
    Najstarszy wskazówkowy ma z 15 lat, kupiony za grosze na Wolumenie bo sprzedawca nie
    wiedział, jak to się synchronizuje.
    Po włożeniu baterii sekundnik i minutnik lecą do 12:00 a godzinowa staje na 12 lub 4
    albo 8 i tak się dosyć długo czają aż złapią synchronizację i wtedy wskazówki jadą do
    prawidłowego czasu.
    Chyba są tam dwa silniki krokowe.

    Drugi to prosty termometr IN/OUT z DCF - nawet o tym nie wiedziałem zanim zauważyłem,
    że bez mojej ingerencji zaczął prawidłowy czas pokazywać.

    Ostatnio dostałem na gwiazdkę skomplikowaną stację pogody i ta nie chce się
    zsynchronizować - nie wiem, czy reklamować bubel czy poczekać do wyżowej pogody na
    obszarze od Frankfurtu do Warszawy.
    Może fala doleci.