  • 41. Data: 2019-03-26 08:09:22
    Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Od: p...@g...com

    https://www.youtube.com/results?search_query=Film+%2
    2Profilaktyka+wypadk%C3%B3w+drogowych%22+

    konkretny suchar ale tak to kiedys robiono

  • 42. Data: 2019-03-26 08:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Rzeczywiśćie kluczowe ale chciałbym poruszyć poboczny wątek:

    No ktos tam probuje w komentarzu udowodnic ze kluczowe :)

    > "W miejscu, gdzie jezdnia jest nieoświetlona, poza terenem
    > zabudowanym, poruszała się grupa pięciu osób. Ta grupa nie posiadała
    > elementów odblaskowych. Poruszała się prawą stroną drogi, czyli w
    > sposób nieprawidłowy, oraz nie gęsiego a obok siebie – mówi Kamil
    > Rynkiewicz z policji we Wrocławiu."

    No i?

    > Czy zwoje papirusu oraz kamienne tablice też mamy dotykać?

    Czy jak widze obok siebie podgrzybka i prawdziwka to powinienem najpierw
    splunac w lewo?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 43. Data: 2019-03-26 08:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A czego to jest wyznacznik? 50 lat temu, może tak, ale teraz można
    > być oczytanym erudytą, nie dotykając ani jednej książki.

    W sumie ciekawe czy ebooka uznano za ksiazke ale:
    - badanie pokazuje ze ci co czytaja ksiazki, czesciej czerpia wiedze
    rowniez z internetu, ci ktorzy nie, z radia i telewizji wiec tutaj te
    grupy raczej sie przenikaja niz byłyby osobnymi podzbiorami.

    - trzeba pamietac ze w tym badaniu nie trzeba przeczytac całej ksiazki,
    wystarczy ja przekartkowac co jest jest jeszcze bardziej przerazajace.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 44. Data: 2019-03-26 09:42:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-26 o 07:38, p...@g...com pisze:
    > --A czego to jest wyznacznik? 50 lat temu, może tak, ale teraz można być oczytanym
    erudytą, nie dotykając ani jednej książki.

    > slabo to dziala, mam zwyklego kindla syn paperwhite i nic, jak juz cos wpadnie to
    klasyczna (papierowa) a czytnik to tylko awaryjnie np na wakacje czy do pociagu
    Jak widać nawet bycie oczytanym nie oznacza, że się jest na tyle mało
    głupim, aby nie używać w argumentacji dowodów anegdotycznych.
    Może czytaj mniej powieści, a więcej książek przynajmniej
    popularnonaukowych :)

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2019-03-26 10:10:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-26 o 08:59, Budzik pisze:
> [...]
    > rowniez z internetu, ci ktorzy nie, z radia i telewizji wiec tutaj te
    > grupy raczej sie przenikaja niz byłyby osobnymi podzbiorami.

    Być może istnieje taka zależność, ale nie sądzę, aby polegała ona na
    tym, że człowiek, który na skutek różnego rodzaju sugestii zaczął
    "dotykać książek" nagle stał się inteligentny i internetowy. Zależność
    jest raczej inna - ludzie inteligentni czytają książki/internet (a nie:
    czytając książki, stają się inteligentni)

    > - trzeba pamietac ze w tym badaniu nie trzeba przeczytac całej ksiazki,
    > wystarczy ja przekartkowac co jest

    Przekartkować to i tak o wiele więcej, niż "dotknąć" :)

    > jest jeszcze bardziej przerazajace

    Raczej świadczy o tym, że książki nie są do życia potrzebne. Albo o
    archaiczności badań, o czym wcześniej pisałem.

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2019-03-26 10:29:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > mało głupim, aby nie używać w argumentacji dowodów anegdotycznych.
    > Może czytaj mniej powieści, a więcej książek przynajmniej

    Odczytałem odpowiedz przemka jako przytoczenie własnych doswiadczen, nie
    jako statystyczne ujecie problemu,wiec IMO anegdotycznosc była jak
    najbardziej na miejscu.

    Ale moze masz racje, ze nie w samym czytaniu jest problem a w czytaniu ze
    zrozumieniem...? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 47. Data: 2019-03-26 10:46:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-26 o 10:29, Budzik pisze:
> [...]
    >>
    > Odczytałem odpowiedz przemka jako przytoczenie własnych doswiadczen, nie
    > jako statystyczne ujecie problemu,wiec IMO anegdotycznosc była jak

    Nie była na miejscu jako argument - bo jego dowód miał usprawiedliwić
    badania "dotykania książek" ("nie tak głupie badanie, przecież ja
    dotykam i nawet brzydzę się ebookami"), zamiast po prostu czytania
    treści w każdej postaci (już nawet nie w formie e-booków, ale na
    przykład stron www).

    > Ale moze masz racje, ze nie w samym czytaniu jest problem a w czytaniu ze
    > zrozumieniem...? ;-P

    Problem jest taki, że ktoś w 2019 roku próbuje wykazywać wzrost
    gospodarczy produkcją parowozów.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2019-03-26 10:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > Zależność jest raczej inna - ludzie inteligentni czytają
    > książki/internet (a nie: czytając książki, stają się inteligentni)

    Czyzbys zaprzeczał istnieniu funkcji uczenia sie / rozwijania?

    > Przekartkować to i tak o wiele więcej, niż "dotknąć" :)

    Poczekaj kilka lat...
    Zeby wychodziły jakies sensowne procenty, niedługo uznają ze wystarczy
    dotknac (czytaj kliknac :))).

    > Raczej świadczy o tym, że książki nie są do życia potrzebne. Albo o
    > archaiczności badań, o czym wcześniej pisałem.

    Ale to przeciez jasne ze nie sa do zycia potrzebne! Swinia zyje a nie
    czyta! Przeciez nie o tym mowa!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka,

  • 49. Data: 2019-03-26 11:45:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-26 o 10:59, Budzik pisze:

    > Czyzbys zaprzeczał istnieniu funkcji uczenia sie / rozwijania?

    W pewnym zakresie tak jest, ale to nadal będzie uczony głupek. Może być
    nawet profesorem, a twierdzić, że w rodzinach homoseksualnych rodzi się
    więcej dzieci, niż w rodzinach heteroseksualnych :)

    Badania i wnioski podobne do tych, że żonaci żyją dłużej. To nie znaczy,
    że jak się ożenisz, to będziesz żył dłużej, tylko prawdopodobnie oznacza
    to to, że na ożenek mają większą szansę zdrowsi mężczyźni.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2019-03-26 11:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > przecież ja dotykam i nawet brzydzę się ebookami"), zamiast po
    > prostu czytania treści w każdej postaci (już nawet nie w formie

    IMO zbyt mocno fiksujesz sie na tytule badan (czytanie ksiazek) podczas
    kiedy one własnie pokazuja tendencje ze albo ktos czyta (w kazdej
    postaci) albo nie czyta i wtedy nie czyta nic!