  • 51. Data: 2019-03-26 12:15:57
    Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-03-26 o 11:59, Budzik pisze:
    > IMO zbyt mocno fiksujesz sie na tytule badan (czytanie ksiazek) podczas
    > kiedy one własnie pokazuja tendencje ze albo ktos czyta (w kazdej
    > postaci) albo nie czyta i wtedy nie czyta nic!

    I tu jest błąd tych badań, bo można się spodziewać wzrostu osób
    inteligentnych i oczytanych, którzy nie przeczytali żadnej książki.

    Z drugiej strony ważne też jest to, co się czyta. Zaczytywanie się w
    Harlequinach wcale nie rozwija.

    Zatem to ty się fiksujesz na próbie wnioskowania, że o umyśle człowieka
    świadczy liczba przeczytanych (a nawet: dotkniętych) książek.

    --
    Liwiusz

  • 52. Data: 2019-03-26 15:16:04
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 26 marca 2019 02:59:57 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > No ktos tam probuje w komentarzu udowodnic ze kluczowe :)

    > No i?

    Wygrali nagrode Darwina.
    Naprawde w tym watku takie zaciemnienie panuje?
    Naprawde z jednej strony ludki nie rozumieja ze czlowieka ubranego na czarno widzi
    sie z tych 30-40m (tak swieca swiatla mijania) i czasu na zatrzymanie jest niewiele?
    Naprawde z drugiej strony wszyscy jezdza po terenie niezabudowanym jezdzicie 40km/h w
    nocy bo moze jakis ludek na drodze lezec?

    Mam wrazenie ze trolle z trolami se tu pisza...

  • 53. Data: 2019-03-26 17:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik s...@g...com ...

> [...]
    > moze jakis ludek na drodze lezec?
    >
    > Mam wrazenie ze trolle z trolami se tu pisza...

    Ale o jakim trollowaniu piszesz?
    Bo to ze kk wkleja od czapy odpowiedzi ale własciwie z jaka teza z mojego
    postu dyskutujesz i sie nie zgadzasz? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 54. Data: 2019-03-26 18:44:26
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-26 10:29, Budzik wrote:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Odczytałem odpowiedz przemka jako przytoczenie własnych doswiadczen, nie
    > jako statystyczne ujecie problemu,wiec IMO anegdotycznosc była jak
    > najbardziej na miejscu.
    >
    > Ale moze masz racje, ze nie w samym czytaniu jest problem a w czytaniu ze
    > zrozumieniem...? ;-P

    A to możesz tutaj poćwiczyć

  • 55. Data: 2019-03-26 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I tu jest błąd tych badań, bo można się spodziewać wzrostu osób
    > inteligentnych i oczytanych, którzy nie przeczytali żadnej książki.

    Dlaczego?

    > Z drugiej strony ważne też jest to, co się czyta. Zaczytywanie się
    > w Harlequinach wcale nie rozwija.

    Nie wiem, nie znam sie :)
    A tak powaznie: jestes pewien?

    IMO jeżeli zastanowisz sie dlaczego warto czytac, to zauwazysz ze
    przynajmniej czesc z tych umiejetnosci bedzie rownie dobrze rozwijana
    przy harlequinach jak przy Szymborskiej...

    Analityczne myslenie, wyobraźnia, pogłebianie słownictwa, sam proces
    czytania ktory jest troche bardziej wymagający dla naszego mozgu niz
    gapienie sie w TV, cwiczenie pamieci itd.

    > Zatem to ty się fiksujesz na próbie wnioskowania, że o umyśle
    > człowieka świadczy liczba przeczytanych (a nawet: dotkniętych)
    > książek.

    Ja? O umysle? Wow.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 56. Data: 2019-03-26 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > A to możesz tutaj poćwiczyć

    Nie łudziłem się ze akurat ty zrozumiesz.
    Zart był skierowany do Liwiusza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 57. Data: 2019-03-26 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > W pewnym zakresie tak jest, ale to nadal będzie uczony głupek. Może
    > być nawet profesorem, a twierdzić, że w rodzinach homoseksualnych
    > rodzi się więcej dzieci, niż w rodzinach heteroseksualnych :)
    >
    > Badania i wnioski podobne do tych, że żonaci żyją dłużej. To nie
    > znaczy, że jak się ożenisz, to będziesz żył dłużej, tylko
    > prawdopodobnie oznacza to to, że na ożenek mają większą szansę
    > zdrowsi mężczyźni.

    Poprzekomarzam sie troche na czuja bo badan nie znam...
    Na szybko przeczytałem kilka zdan i z nich wynika ze zonaci ogólnie sa
    szczesliwsi, bardziej zadowoleni z seksu...
    Rozumiem, ze twoje twierdzenie jest takie, ze powyzsze stany emocjonalne
    nie maja zadnego wpływu na długośc zycia...?
    Albo inaczej - ze zenia sie tylko ci co sa z gruntu bardziej szczesliwi?

    Hmm...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 58. Data: 2019-03-26 20:13:37
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-26 19:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    > Nie łudziłem się ze akurat ty zrozumiesz.
    > Zart był skierowany do Liwiusza.

    Ćwicz ćwicz

  • 59. Data: 2019-03-26 20:14:54
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-03-26 19:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Dlaczego?

    Widzę, że nie ćwiczyłeś

  • 60. Data: 2019-03-27 00:39:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2019-03-25 o 12:59, Budzik pisze:

    > Ja to zawsze wole myslec o ruchu drogowym w kontekscie zdrowego rozsadku
    > niz slepego zapatrywania w kodeks.
    > Marek zdaje sie tez, przynajmniej w kontekscie oceny własnej jazdy :)))

    Masz rację, jeżdżę sprawnie. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego Ty i
    nie tylko Ty mają w dupie przepisy ruchu drogowego pod względem łamania
    przepisów, które stwarzają realne zagrożenie ale jednocześnie skutkują
    spowolnieniem ruchu, a z drugiej strony zdzierają z siebie szaty i rwą
    włosy w potępianiu tych, którzy np. po autostradzie mkną 180 km/h.

    Zbierając lokalne doświadczenia, nie potrafię zignorować krzyży przy
    drogach, gdzie zginęli rowerzyści (na odcinku zaledwie może ze 2km), a
    także białych rowerów w tych miejscach. Jasne, złomiarze i kibole
    degradują te symbole, ale czy to powód by nie dostrzegać zjawiska?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek