    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: 29 Mar 2019 07:42:30 GMT

    On Thu, 28 Mar 2019 21:10:06 +0100, Jacek Maciejewski wrote:
    > Miałem w 30-letniej karierze rowerzysty 3 kolizje z samochodami.
    > Wszystkie zawinione przez nie. Jeden gość który mnie potrącił w biały
    > dzień na absolutnie pustym rondzie i pustych ulicach do niego
    > prowadzących, powiedział rozbrajająco "A bo ja pana nie widziałem" :)
    > Kierowcy po prostu nie widzą rowerzystów.

    To prawda - miałem podobnie, kilkanaście lat temu. Jadę ulicą, prosto, i
    wcale nie szybko. Biały dzień, idealne warunki (wiosna). Starsza kobieta
    w jakimś twingo czy innym małym czymś na przeciwległym pasie stoi i
    pokazuje że będzie skręcać w boczną uliczkę. Patrzy na mnie. Ja
    przejeżdżam... A ona rusza i ŁUPS we mnie. No i tłumaczenie oczywiście
    "oj nie widziałam" :) I chyba faktycznie - musiała być tak skupiona na
    wypatrywaniu ewentualnego samochodu z naprzeciwka, że rowerzysta to dla
    niej tyle, co wiatr. Szybkość była malutka bo samochód dopiero ruszał, mi
    nic się nie stało, ot przeleciałem się kilka metrów, za to ona miała
    przód zaskakująco mocno obity - rower był typu "holenderskiego", ciężki.

    No ale pytanie co z tym można zrobić? Dostosować egzamin na PJ? Więcej
    ścieżek? A może problem sam by się rozwiązał, gdyby więcej osób jeździło
    rowerem?

    Mateusz