  • Data: 2009-02-13 12:37:00
    Temat: Re: Skutki miniaturyzacji
    Od: grzybu <s...@s...sp> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2009-02-12, czw o godzinie 09:16 +0100, Janko Muzykant pisze:

    > Ano.
    > Oglądnąłem sobie w końcu dokładniej te zdjęcia oraz dostępne rawy i...
    > trochę to olympusowskie. Tak może w połowie drogi do innych lustrzanek,
    > ale w mniejszej połowie. Np.tu.
    > http://photozone.smugmug.com/photos/469145960_Ky7ZE-
    O.jpg
    > zegar na wieży ma niefajnie postrzępione cyferki. Ostrzenie z małym
    > promieniem szybko pokaże strukturę matrycy i zrobi kolorowy dramat. Tak
    > że ani to płaz, ani żaba, a samo lustro to nie wszystko, żeby aparat był
    > malutki.
    > Klątwa jakaś wisi nad matrycami 4/3 i niestety, na razie dziękuję. Seria
    > G innego producenta przy wielokrotnie mniejszej matrycy daje niewiele
    > gorzej i z niecierpliwością czekam na ichniego bezlustrzankowca z własną
    > matrycą x1.6.

    Te strzępienie wynika z jakiegoś niedopracowania algorytmów w
    RawTherapee, które ma tendencję do takich zachowań, chociaż autor na tym
    pracuje. Zresztą RT to na razie RC a nie finalny program.
    Do tego warto, że G1 ma mniej agresywny filtr AA, co też może łatwiej
    ukazywać strukturę matrycy.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy