-
81. Data: 2019-03-27 20:19:47
Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-03-27 19:59, Budzik wrote:
> Użytkownik p...@g...com ...
>
>> --Ale Marek ma tu racje - 180kkm/h na pustej prostej autostradzie to
>> naprawde niewielkie ryzyko.
>>
>> nic nie pisal o pustej :-) dozwolone jest zas 140 km/h co oznacza ze
>> inni uzytkownicy nie spodziewaja sie pojazdow poruszajacych sie z
>> niedozwolona predkoscia, IMHO laduje w tym samym worku co jezdzacy
>> na zderzaku czy wyprzedzajacy na wariata
>
> Dlatego dodałem ze na pustej (w miare).
> Po prostu 180km/h na autostradzie nie musi oznaczac niczego złego. Moze
> ale nie musi.
>
A 250?
-
82. Data: 2019-03-27 20:21:16
Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-03-27 18:09, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Wed, 27 Mar 2019 15:28:34 +0100, Akarm napisał(a):
>
>> Tak jest, z niewiadomych powodów wszystkie debile uznają, że głównym
>> powodem wypadków jest nadmierna prędkość.
>
> Jakbyś pomyślał to byś tego nie napisał. Nikt tak nie twierdzi, twierdzi
> się natomiast że przyczyną wypadków jest nadmierna *w stosunku do
> mozliwości* prędkość. Problem polega na tym że prędkość łatwo zmierzyć
> radarem a warunki są niemierzalne. Na warunki składa się wielka ilość
> czynników o bardzo zróżnicowanym charakterze, od chwilowych dyspozycji
> psychoruchowych kierowcy po dziurę w jezdni którą ktoś zauważy za późno,
> poprzez przysłowiowe dziecko z piłką ...
Do metalu?
-
83. Data: 2019-03-27 20:22:42
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-03-27 11:59, Budzik wrote:
> Użytkownik Marek S p...@s...com ...
>
>>> Oczywiście ze wiele wykroczen akceptujemy.
>>
>> Nie uogólniaj. Mów za siebie. Tak jak wcześniej napisałem - uważasz
>> zagrożenia powodujące ostre hamowania i ogólnie spowolnienie wskutek
>> tego zachowania za ok. Ja natomiast uważam iż narażanie życia i
>> zdrowia ludzkiego (a na cytowanej drodze każdego roku jakiś
>> rowerzysta albo ginie albo wywala szybę w jakimś aucie - zresztą nie
>> tylko na niej) w imię tolerancji łamania przepisów PORD jest o wiele
>> bardziej szkodliwe niż tolerowanie 180 km/h na autostradzie, gdzie
>> nikomu nic się nie przytrafia, lub bardzo rzadko.
>>
> Nie wiem co to za droga, ze trzeba ostro hamowac przed rowerzystami. Nie
> wiem tez po co mieszasz jazde autostradami z problemem wyprzedzania
> rowerzystów.
> Wiem natomiast ze jak ktos jezdzi normalnie po drogach to problem
> wyprzedzania rowerzystów nie istnieje (w sensie problemu jego wykonania)
> A ze to czasem upierdliwe... Cóż... Traktor czy kombajn tez czasami
> trudno wyprzedzic...
>
Traktora nie trzeba wyprzedzać po każdym skrzyżowaniu
-
84. Data: 2019-03-27 20:59:51
Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
UĹźytkownik s...@g...com ...
>> > Ale Marek ma tu racje - 180kkm/h na pustej prostej autostradzie
>> > to naprawde niewielkie ryzyko.
>> > 180km/h na zatĹoczonej autostradzie to inna inszosc. Ale sa duzo
>> > wieksze niebezpieczenstwa, takie jak np. wyprzedzanie na styk,
>> > jazda na zderzaku itp itd.
>> >
>>
>> Tak jest, z niewiadomych powodĂłw wszystkie debile uznajÄ , Ĺźe
>> gĹĂłwnym powodem wypadkĂłw jest nadmierna prÄdkoĹÄ. Rzadko daje siÄ
>> zauwaĹźyÄ gĹos rozsÄ dku, Ĺźe to nie prÄdkoĹÄ jest przyczynÄ wypadkĂłw,
>> tylko niestosowanie siÄ przez uczestnikĂłw ruchu do zasad
>> bezpieczeĹstwa i pierwszeĹstwa.
>> Ĺatwiej jest policjantom wlepiÄ mandat za 80 km/godz w terenie
>> zabudowanym na pustej, dwujezdniowej, kilkupasmowej drodze bez
>> Ĺźadnych zabudowaĹ w zasiÄgu wzroku, niĹź choÄby wyĹapanie tÄpych
>> kutasĂłw bezmyĹlnie blokujÄ cych newralgiczne skrzyĹźowania.
>>
> Ale podobna logike mozna zastosowac dla pijakow.
> Znam takich co pija i wypadku nie maja a jezdza.
> A jednak juz samo picie mimo ze nieszkodliwe bezposrednio jest
> penalizowane.
>
Ale przeciez taka logika jest stosowana.
U nas przykĹadowo 0,2 i papap z drogi. W innych krajach podchodza do tego
troche rozsadniej i jest 0,5 a nawet 0,8.
> Tak samo jest z predkoscia. Czy ci sie to podoba czy nie.
>
> Jakims cudem w takich dyskusjach jest jak pokazales sam:
> Lamie przepisy zapierdalajac - dobrze
> Ktos lamie przepisy wymuszajac pierwszenstwo - zle
>
> Mandat za wymuszenie 300+5pkt
> Przekroczenie prÄdkoĹci o 6â10 km/h â do 50 zĹ
> o 11â20 km/h â 50 do 100 zĹ i 2 pkt karne
> o 21â30 km/h â 100 do 200 zĹ i 4 pkt karne
> o 31â40 km/h âd 200 do 300 zĹ i 6 pkt karnych
> o 41â50 km/h â 300 do 400 zĹ i 8 pkt karnych
> o 51 km/h â 400 do 500 zĹ i 10 pkt karnych
>
> Czyli logicznie mowiac:
> do +30kmh mniej winny jest zapierdalacz, powyzej, wymuszajacy.
>
> I ja bym chetnie widzial takie orzeczenia w praktyce.
>
Nie zawsze wymiar kary jest dobrze wystopniowany.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki jest szczyt odwagi???
Chodzić w turbanie na Manhatanie :-))
-
85. Data: 2019-03-27 21:05:17
Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Wed, 27 Mar 2019 18:26:20 +0100, Akarm napisał(a):
> Jeśli chciałbyś przyłączyć się do grupy twierdzących, że główną
> przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość i jednocześnie nie chciałbyś
> zostać uznanym za kretyna, to znajdź jakieś filmy pokazujące takie
> wypadki. :D
> Ja jeszcze nie spotkałem się z wypadkiem spowodowanym przez nadmierną
> prędkość. Prawie wszystkie są spowodowane przez nieudzielenie
> pierwszeństwa. Do tego dochodzi jeszcze tylko mały procent spowodowany
> brakiem umiejętności kierującego, oraz całkiem malutki procent (promil?)
> przez usterki techniczne.
Nieustąpienie pierwszeństwa przez słup sygnalizacji świetlnej. Plotki mówią
o 180 km/h Trzy ofiary śmiertelne:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiertelny-wypa
dek-na-Chwarznienskiej-n131919.html
Nieustąpienie pierwszeństwa przez słup sieci trakcyjnej i przystanek
autobusowy. Dwie ofiary śmiertelne:
https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Jechali-przez-S
opot-200-kmh-zabil-dwoch-kolegow-n132577.html
Masz coś jeszcze do dodania?
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
86. Data: 2019-03-27 21:26:37
Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
Od: s...@g...com
W dniu środa, 27 marca 2019 15:00:03 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
> Użytkownik s...@g...com ...
>
> >> > Ale Marek ma tu racje - 180kkm/h na pustej prostej autostradzie
> >> > to naprawde niewielkie ryzyko.
> >> > 180km/h na zatłoczonej autostradzie to inna inszosc. Ale sa duzo
> >> > wieksze niebezpieczenstwa, takie jak np. wyprzedzanie na styk,
> >> > jazda na zderzaku itp itd.
> >> >
> >>
> >> Tak jest, z niewiadomych powodów wszystkie debile uznają, że
> >> głównym powodem wypadków jest nadmierna prędkość. Rzadko daje się
> >> zauważyć głos rozsądku, że to nie prędkość jest przyczyną wypadków,
> >> tylko niestosowanie się przez uczestników ruchu do zasad
> >> bezpieczeństwa i pierwszeństwa.
> >> Łatwiej jest policjantom wlepić mandat za 80 km/godz w terenie
> >> zabudowanym na pustej, dwujezdniowej, kilkupasmowej drodze bez
> >> żadnych zabudowań w zasięgu wzroku, niż choćby wyłapanie tępych
> >> kutasów bezmyślnie blokujących newralgiczne skrzyżowania.
> >>
> > Ale podobna logike mozna zastosowac dla pijakow.
> > Znam takich co pija i wypadku nie maja a jezdza.
> > A jednak juz samo picie mimo ze nieszkodliwe bezposrednio jest
> > penalizowane.
> >
> Ale przeciez taka logika jest stosowana.
> U nas przykładowo 0,2 i papap z drogi. W innych krajach podchodza do tego
> troche rozsadniej i jest 0,5 a nawet 0,8.
>
Ekhem, nie doczytales w ktora strone argumentowalem. :)
-
87. Data: 2019-03-27 21:32:22
Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 2019-03-27 o 21:05, P.B. pisze:
>
> Nieustąpienie pierwszeństwa przez słup sygnalizacji świetlnej. Plotki mówią
> o 180 km/h Trzy ofiary śmiertelne:
> https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiertelny-wypa
dek-na-Chwarznienskiej-n131919.html
>
Na prostej drodze przywalić w słup, to trzeba wykazać się nie lada
profesjonalizmem! :D
Przecież to jest ewidentny brak umiejętności.
> Nieustąpienie pierwszeństwa przez słup sieci trakcyjnej i przystanek
> autobusowy. Dwie ofiary śmiertelne:
> https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Jechali-przez-S
opot-200-kmh-zabil-dwoch-kolegow-n132577.html
>
Tutaj mamy wypadek spowodowany przez pijanego bez prawa jazdy, czyli ten
niewielki procent wypadków powodowany przez brak umiejętności,
wspomożony zamroczeniem alkoholowym.
> Masz coś jeszcze do dodania?
>
Nie, wszystko napisałem wcześniej.
Trzeba być bezmózgiem, żeby twierdzić, że główna przyczyną wypadków jest
nadmierna prędkość. Albowiem takich wypadków nie ma.
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
88. Data: 2019-03-27 22:59:50
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...
>>>> Oczywiście ze wiele wykroczen akceptujemy.
>>>
>>> Nie uogólniaj. Mów za siebie. Tak jak wcześniej napisałem -
>>> uważasz zagrożenia powodujące ostre hamowania i ogólnie
>>> spowolnienie wskutek tego zachowania za ok. Ja natomiast uważam iż
>>> narażanie życia i zdrowia ludzkiego (a na cytowanej drodze każdego
>>> roku jakiś rowerzysta albo ginie albo wywala szybę w jakimś aucie
>>> - zresztą nie tylko na niej) w imię tolerancji łamania przepisów
>>> PORD jest o wiele bardziej szkodliwe niż tolerowanie 180 km/h na
>>> autostradzie, gdzie nikomu nic się nie przytrafia, lub bardzo
>>> rzadko.
>>>
>> Nie wiem co to za droga, ze trzeba ostro hamowac przed
>> rowerzystami. Nie wiem tez po co mieszasz jazde autostradami z
>> problemem wyprzedzania rowerzystów.
>> Wiem natomiast ze jak ktos jezdzi normalnie po drogach to problem
>> wyprzedzania rowerzystów nie istnieje (w sensie problemu jego
>> wykonania) A ze to czasem upierdliwe... Cóż... Traktor czy kombajn
>> tez czasami trudno wyprzedzic...
>>
> Traktora nie trzeba wyprzedzać po każdym skrzyżowaniu
>
Po co chcesz wyprzedzac rowerzyste skoro na kazdym kolejnym skrzyzowaniu
jestescie w tym samym czasie?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Błąd łatwiej można dostrzec niż prawdę,
bo błąd leży na wierzchu, a prawda w głębi"
-
89. Data: 2019-03-28 06:40:16
Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-03-27 22:59, Budzik wrote:
> Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...
>
>>>>> Oczywiście ze wiele wykroczen akceptujemy.
>>>>
>>>> Nie uogólniaj. Mów za siebie. Tak jak wcześniej napisałem -
>>>> uważasz zagrożenia powodujące ostre hamowania i ogólnie
>>>> spowolnienie wskutek tego zachowania za ok. Ja natomiast uważam iż
>>>> narażanie życia i zdrowia ludzkiego (a na cytowanej drodze każdego
>>>> roku jakiś rowerzysta albo ginie albo wywala szybę w jakimś aucie
>>>> - zresztą nie tylko na niej) w imię tolerancji łamania przepisów
>>>> PORD jest o wiele bardziej szkodliwe niż tolerowanie 180 km/h na
>>>> autostradzie, gdzie nikomu nic się nie przytrafia, lub bardzo
>>>> rzadko.
>>>>
>>> Nie wiem co to za droga, ze trzeba ostro hamowac przed
>>> rowerzystami. Nie wiem tez po co mieszasz jazde autostradami z
>>> problemem wyprzedzania rowerzystów.
>>> Wiem natomiast ze jak ktos jezdzi normalnie po drogach to problem
>>> wyprzedzania rowerzystów nie istnieje (w sensie problemu jego
>>> wykonania) A ze to czasem upierdliwe... Cóż... Traktor czy kombajn
>>> tez czasami trudno wyprzedzic...
>>>
>> Traktora nie trzeba wyprzedzać po każdym skrzyżowaniu
>>
> Po co chcesz wyprzedzac rowerzyste skoro na kazdym kolejnym skrzyzowaniu
> jestescie w tym samym czasie?
>
Po co tutaj piszesz?
-
90. Data: 2019-03-28 06:41:30
Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
Od: "JulKo" <o...@s...pl>
Użytkownik "Akarm" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
news:5c9bddda$0$517$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Trzeba być bezmózgiem, żeby twierdzić, że główna przyczyną wypadków jest
> nadmierna prędkość. Albowiem takich wypadków nie ma.
>
> --
> Akarm
Trzeba być niedorozwojem, żeby nie dostrzegać,
że "nadmierna prędkość" jest skrótem myślowym i dotyczy nadmiernej
prędkości w odniesieniu do warunków drogowych.
Niedostosowanie prędkości było przyczyną 38 % wypadków wg SEWiK
System Ewidencji Wypadków i Kolizji. (Raport NIK z 2014 r.).
Na pierwszym miejscu jest nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu (39 %
wypadków).