  • 71. Data: 2019-03-27 15:28:34
    Temat: Re: Skutki . Prędkość zabija.
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2019-03-27 o 12:59, Budzik pisze:

    > Ale Marek ma tu racje - 180kkm/h na pustej prostej autostradzie to
    > naprawde niewielkie ryzyko.
    > 180km/h na zatłoczonej autostradzie to inna inszosc. Ale sa duzo wieksze
    > niebezpieczenstwa, takie jak np. wyprzedzanie na styk, jazda na zderzaku
    > itp itd.

    Tak jest, z niewiadomych powodów wszystkie debile uznają, że głównym
    powodem wypadków jest nadmierna prędkość. Rzadko daje się zauważyć głos
    rozsądku, że to nie prędkość jest przyczyną wypadków, tylko
    niestosowanie się przez uczestników ruchu do zasad bezpieczeństwa i
    pierwszeństwa.
    Łatwiej jest policjantom wlepić mandat za 80 km/godz w terenie
    zabudowanym na pustej, dwujezdniowej, kilkupasmowej drodze bez żadnych
    zabudowań w zasięgu wzroku, niż choćby wyłapanie tępych kutasów
    bezmyślnie blokujących newralgiczne skrzyżowania.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 72. Data: 2019-03-27 16:56:10
    Temat: Re: Skutki przerośniętej tolerancji kierowców
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-03-2019 o 00:39, Marek S pisze:

    > Masz rację, jeżdżę sprawnie. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego Ty i
    > nie tylko Ty mają w dupie przepisy ruchu drogowego pod względem łamania
    > przepisów, które stwarzają realne zagrożenie ale jednocześnie skutkują
    > spowolnieniem ruchu, a z drugiej strony zdzierają z siebie szaty i rwą
    > włosy w potępianiu tych, którzy np. po autostradzie mkną 180 km/h.

    To jest właśnie typowy objaw uszkodzenia mózgu, skutkującego
    kapelusznictwem.

  • 73. Data: 2019-03-27 16:56:52
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 27-03-2019 o 11:12, JulKo pisze:
    > Użytkownik "Marek S" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > Prędkość zabija

    KAPELUSZ PLONK

  • 74. Data: 2019-03-27 17:45:13
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 27 marca 2019 09:28:38 UTC-5 użytkownik Akarm napisał:

> [...]
    > zabudowań w zasięgu wzroku, niż choćby wyłapanie tępych kutasów
    > bezmyślnie blokujących newralgiczne skrzyżowania.

    Ale podobna logike mozna zastosowac dla pijakow.
    Znam takich co pija i wypadku nie maja a jezdza.
    A jednak juz samo picie mimo ze nieszkodliwe bezposrednio jest penalizowane.

    Tak samo jest z predkoscia. Czy ci sie to podoba czy nie.

    Jakims cudem w takich dyskusjach jest jak pokazales sam:
    Lamie przepisy zapierdalajac - dobrze
    Ktos lamie przepisy wymuszajac pierwszenstwo - zle

    Mandat za wymuszenie 300+5pkt
    Przekroczenie prędkości o 6-10 km/h - do 50 zł
    o 11-20 km/h - 50 do 100 zł i 2 pkt karne
    o 21-30 km/h - 100 do 200 zł i 4 pkt karne
    o 31-40 km/h -d 200 do 300 zł i 6 pkt karnych
    o 41-50 km/h - 300 do 400 zł i 8 pkt karnych
    o 51 km/h - 400 do 500 zł i 10 pkt karnych

    Czyli logicznie mowiac:
    do +30kmh mniej winny jest zapierdalacz, powyzej, wymuszajacy.

    I ja bym chetnie widzial takie orzeczenia w praktyce.

  • 75. Data: 2019-03-27 18:09:16
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2019 15:28:34 +0100, Akarm napisał(a):

    > Tak jest, z niewiadomych powodów wszystkie debile uznają, że głównym
    > powodem wypadków jest nadmierna prędkość.

    Jakbyś pomyślał to byś tego nie napisał. Nikt tak nie twierdzi, twierdzi
    się natomiast że przyczyną wypadków jest nadmierna *w stosunku do
    mozliwości* prędkość. Problem polega na tym że prędkość łatwo zmierzyć
    radarem a warunki są niemierzalne. Na warunki składa się wielka ilość
    czynników o bardzo zróżnicowanym charakterze, od chwilowych dyspozycji
    psychoruchowych kierowcy po dziurę w jezdni którą ktoś zauważy za późno,
    poprzez przysłowiowe dziecko z piłką czy sarnę, wczorajszego kaca,
    dzwoniącego telefonu, nietypowe zachowanie sąsiada na jezdni, podmuch
    wiatru itd. Jedno jest pewne - czym wolniej jedziemy tym margines
    bezpieczeństwa jest większy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 76. Data: 2019-03-27 18:10:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2019 16:56:52 +0100, Cavallino napisał(a):

    > KAPELUSZ PLONK

    Prędkość zabija. E= mv^2, nie uczyli w szkóce?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 77. Data: 2019-03-27 18:13:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    > KAPELUSZ PLONK

    Prędkość zabija. E= mv^2, nie uczyli w szkółce?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 78. Data: 2019-03-27 18:26:20
    Od: Akarm <a...@w...pl>

> [...]
    > dzwoniącego telefonu, nietypowe zachowanie sąsiada na jezdni, podmuch
    > wiatru itd. Jedno jest pewne - czym wolniej jedziemy tym margines

    Jeśli chciałbyś przyłączyć się do grupy twierdzących, że główną
    przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość i jednocześnie nie chciałbyś
    zostać uznanym za kretyna, to znajdź jakieś filmy pokazujące takie
    wypadki. :D
    Ja jeszcze nie spotkałem się z wypadkiem spowodowanym przez nadmierną
    prędkość. Prawie wszystkie są spowodowane przez nieudzielenie
    pierwszeństwa. Do tego dochodzi jeszcze tylko mały procent spowodowany
    brakiem umiejętności kierującego, oraz całkiem malutki procent (promil?)
    przez usterki techniczne.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 79. Data: 2019-03-27 18:40:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 Mar 2019 18:26:20 +0100, Akarm napisał(a):

> [...]
    > przyczyną wypadków jest nadmierna prędkość i jednocześnie nie chciałbyś
    > zostać uznanym za kretyna, to znajdź jakieś filmy pokazujące takie

    Czytać nie umiesz? Powtórzę jak dziecku: Zbyt duża prędkość w stosunku
    do zagrożenia które akurat się pojawiło. Większa prędkość to krótszy
    czas na reakcję i konieczność stosowania gwałtowniejszej reakcji.
    A IMO niemal wszystkich katastrof na filmikach udało by się uniknąć
    przy prędkości o 10 km/h mniejszej.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 80. Data: 2019-03-27 19:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik p...@g...com ...

    > --Ale Marek ma tu racje - 180kkm/h na pustej prostej autostradzie to
    > naprawde niewielkie ryzyko.
    >
    > nic nie pisal o pustej :-) dozwolone jest zas 140 km/h co oznacza ze
    > inni uzytkownicy nie spodziewaja sie pojazdow poruszajacych sie z
    > niedozwolona predkoscia, IMHO laduje w tym samym worku co jezdzacy
    > na zderzaku czy wyprzedzajacy na wariata

    Dlatego dodałem ze na pustej (w miare).
    Po prostu 180km/h na autostradzie nie musi oznaczac niczego złego. Moze
    ale nie musi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji