eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaSkutecznosc metod ostrzenia - pomiary › Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
  • Data: 2009-03-12 06:27:00
    Temat: Re: Skutecznosc metod ostrzenia - pomiary
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 10 Mrz., 17:51, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
    > j...@a...at pisze:
    >
    > > swiadomie wprowadza sie niewielkie przesuniecie czestotliwosci miedzy
    > > strunami , albo tez np efekty elektroniczne generujace taki sam dzwiek
    > > tylko minimalnie przesuniety w stosunku do oryginaleg i sie go miesza
    > > z oryginalnym - po to by wlasnie wskutek niewielkiego efektu dudenia
    > > nadac dziekowi  barwe -uzywajc pojecia fotograficznego.
    >
    > Ależ co ty gadasz! Nie znasz się! Niejaki j...@a...at w tym wątku
    > napisał coś zupełnie przeciwnego! :)
    >

    to sobie przeczytaj jeden z pierwszych postow gdzie zwaracam uwage co
    to jest idealne strojenie ?

    na b niskich czestotliwosciac czyli grubych strunach w fortepianie
    mozna sobie pozwolic na
    druga strune lekko rozstrojona z tego powodu o ktorym pisalem na
    poczatku
    np przesuniecie wysokosci dzwieku o np 1/8 tonu na dole to moze byc
    przesuniecie czestotliwosci np o 1/4 HZ
    takie przesuniecie nie jest przez ucho jeszcze odbieranie jako
    denerwujace dudnienie.
    gdybys takiego przesuniecia dokonal na cienszch strunach fortepianu
    czyli np 4 oktawy wyzej to przy tym samym przesunieciu tonu o 1/8
    konieczna bylyby roznica czestotliwosci 1 HZ - a dla tonow wyzszych
    jeszcze wyzej.
    A to juz jest nieznosne - nie tylko dysonans jest slyszalny ale przede
    wszystkiem ta okresowo pojawiajaca sie fala dudnienia - wuu wuuu wuuu
    wuuu .Dlatego na gorze nie doklada sie strun rozstrojonych.

    Ostatecznie sa elektroniczne fortepiany ktorych sie nie stroi , gdyz
    stroja z definicji.

    W instrumenetach symfonicznych barwe uzyskuje sie nie przez swiadome
    jakies niestrojenie , lesz przez alikwoty , ktore sa charakterystyczne
    dla kazdego instrumnetu - i one nadaja mu barwe.

    zrob doswiadczenie o ktorym pisalem na poczatku pusc rownolegle dwie
    fale sinusoidalne z generatora raz np 220 i 221 hz a nastepnie 3 okt
    wyzej 1660 i 1663 HZ

    zrozumiesz jak wazne jest wzajemne idealne strojenie instrumnetow w
    orkiestrze symfonicznej.
    I to nie ma nic wspolnego z przyjetym strojem odniesienia czy
    temperowaniem skali.


    na tym koncze definitywnie ten watek


    XXX

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: