    From: "kogutek" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skuteczno?? Ceramizerow
    Date: Thu, 8 Mar 2012 00:56:01 +0000 (UTC)

    Bydlę <p...@g...com> napisał(a):

    > "W celu zapewnienia stałego stopnia gotowości bojowej czołgu niezbędne
    > jest realizowanie jego obsług technicznych i remontów. W przypadku T-90
    > przewidziano następujące ich rodzaje: (...) obsługa techniczna nr 1 -
    > po przebiegu 2500-2700 km, (...) obsługa techniczna nr 2 - po przebiegu
    > 5000-5200 km, (...) Remont kapitalny przeprowadza się po 11 000 km
    > przebiegu. (...)Kalendarzowy resurs czołgu wynosi 151at."
    >
    > "dane o resursie czołgu T-55A (eksploatacja przypadająca na lata
    > 70.-90. XX wieku), który do remontu głównego wynosił 11 000 km lub
> [...]
    Dane jakie podałeś są na pewno prawdziwe. Dałem przejaskrawiany przykład. Ty
    go potwierdziłeś. 13 tysięcy do remontu kapitalnego świadczy o jednorazowości
    czołgów. W warunkach pokoju one stoją, trochę pojeżdżą na poligonach. W
    czasach do których się odnosisz nic w Polsce nie było wypucowane jak te
    czołgi. Jest w Łodzi sklep, przynajmniej był, w którym można było kupić
    wycofywany sprzęt wojskowy. Do każego była książka z przeglądami. Z ciekawości
    popatrzyłem na książkę od agregatu prądotwórczego. Miał z 40 lat i
    przepracowane kilkadziesiąt godzin. Ale co roku wymieniano w nim olej. Jak
    jest pokój to sprzęt wojskowy jest wieczny. Ale w czasie wojny na tysiąc
    takich generatorów na miejsce dotarło by 50. Z tego 40 było by rozwalone w
    przeciągu tygodnia. Ale przez tydzień została by uruchomiona produkcja nowych.
    Albo nie została, bo słusznie ktoś zauważył że w związku z rozwojem techniki
    wojna jako zjawisko się zmieniła. Kiedyś musiało polecieć 200 bombowców a
    teraz dwa by załatwiły więcej. I takie bombowce mogą być dowolnie drogie. Ale
    i tak po bombardowaniu trzeba wjechać czołgami, transporterami i ciężarówkami.
    I one w dalszym ciągu są tak jak żołnierze jednorazowe. Bo i żołnierzy i
    ciężarówek agresor w początkowym okresie trwania wojny może dostarczyć
    praktycznie nieograniczoną ilość. Dałeś dobry przykład z czołgami. W takim
    czołu jest zarąbisty motor. Kilkanaście cylindrów i nie za duża moc. Często są
    to silniki wzorowane na silnikach do ciężarówek. W ciężarówce zrobi milion
    kilometrów. A w czołgu 15 tysięcy. Jak jest pokój to mają takie silniki
    pozakładane blokady żeby nie uszkodzić ich wykorzystując pełną moc. I
    wytrzymują 15 tysięcy. To znaczy że one z gówna są zrobione. Nikt normalny nie
    inwestuję w czołg czy ciężarówkę jak wie że w czasie wojny nie zrobi
    dziesięciu procent planowanego na pokój przebiegu. Jak by mogli to by z drewna
    i tektury czołgi robili. Ale szkoda trochę ludzi. Przynajmniej tak twierdzą ci
    co rządzą. Osobiście im nie wierzę.