-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "kogutek" <s...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skuteczno?? Ceramizerow
Date: Thu, 8 Mar 2012 00:56:01 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 54
Message-ID: <jj9031$ejm$1@inews.gazeta.pl>
References: <4f56418f$0$26694$65785112@news.neostrada.pl>
<jj7d98$2vu$1@inews.gazeta.pl> <jj88d2$erd$1@inews.gazeta.pl>
<jj8ofs$lbc$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1331168161 14966 172.20.26.241 (8 Mar 2012 00:56:01 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 8 Mar 2012 00:56:01 +0000 (UTC)
X-User: sok_marchwiowy
X-Forwarded-For: 109.243.235.109
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2438192
[ ukryj nagłówki ]Bydlę <p...@g...com> napisał(a):
> On 2012-03-07 18:11:46 +0000, "kogutek" <s...@g...pl> said:
>
> > Po co w czoĹgu silnik co ma wytrzymaÄ wiÄcej jak 1000
> > kilometrĂłw skoro czoĹgi sÄ dostarczane na miejsce kolejÄ ?
>
> "W celu zapewnienia staĹego stopnia gotowoĹci bojowej czoĹgu niezbÄdne
> jest realizowanie jego obsĹug technicznych i remontĂłw. W przypadku T-90
> przewidziano nastÄpujÄ ce ich rodzaje: (...) obsĹuga techniczna nr 1 -
> po przebiegu 2500-2700 km, (...) obsĹuga techniczna nr 2 - po przebiegu
> 5000-5200 km, (...) Remont kapitalny przeprowadza siÄ po 11 000 km
> przebiegu. (...)Kalendarzowy resurs czoĹgu wynosi 151at."
>
> "dane o resursie czoĹgu T-55A (eksploatacja przypadajÄ ca na lata
> 70.-90. XX wieku), ktĂłry do remontu gĹĂłwnego wynosiĹ 11 000 km lub
> czoĹgu T-72 (przeĹom XX i XXI wieku) â do remontu gĹĂłwnego 13 000 km."
>
> "Polskie T-34 miaĹy normatywny przebieg do remontu 3000 km, ale to byĹy
> czoĹgi produkowane w latach 50. XX wieku (...)
> Natomiast późne serie T-55 / T-62 miaĹy resursy nawet 700 mtg... co
> przekĹada siÄ na przebieg 7000 km."
>
>
Dane jakie podałeś są na pewno prawdziwe. Dałem przejaskrawiany przykład. Ty
go potwierdziłeś. 13 tysięcy do remontu kapitalnego świadczy o jednorazowości
czołgów. W warunkach pokoju one stoją, trochę pojeżdżą na poligonach. W
czasach do których się odnosisz nic w Polsce nie było wypucowane jak te
czołgi. Jest w Łodzi sklep, przynajmniej był, w którym można było kupić
wycofywany sprzęt wojskowy. Do każego była książka z przeglądami. Z ciekawości
popatrzyłem na książkę od agregatu prądotwórczego. Miał z 40 lat i
przepracowane kilkadziesiąt godzin. Ale co roku wymieniano w nim olej. Jak
jest pokój to sprzęt wojskowy jest wieczny. Ale w czasie wojny na tysiąc
takich generatorów na miejsce dotarło by 50. Z tego 40 było by rozwalone w
przeciągu tygodnia. Ale przez tydzień została by uruchomiona produkcja nowych.
Albo nie została, bo słusznie ktoś zauważył że w związku z rozwojem techniki
wojna jako zjawisko się zmieniła. Kiedyś musiało polecieć 200 bombowców a
teraz dwa by załatwiły więcej. I takie bombowce mogą być dowolnie drogie. Ale
i tak po bombardowaniu trzeba wjechać czołgami, transporterami i ciężarówkami.
I one w dalszym ciągu są tak jak żołnierze jednorazowe. Bo i żołnierzy i
ciężarówek agresor w początkowym okresie trwania wojny może dostarczyć
praktycznie nieograniczoną ilość. Dałeś dobry przykład z czołgami. W takim
czołu jest zarąbisty motor. Kilkanaście cylindrów i nie za duża moc. Często są
to silniki wzorowane na silnikach do ciężarówek. W ciężarówce zrobi milion
kilometrów. A w czołgu 15 tysięcy. Jak jest pokój to mają takie silniki
pozakładane blokady żeby nie uszkodzić ich wykorzystując pełną moc. I
wytrzymują 15 tysięcy. To znaczy że one z gówna są zrobione. Nikt normalny nie
inwestuję w czołg czy ciężarówkę jak wie że w czasie wojny nie zrobi
dziesięciu procent planowanego na pokój przebiegu. Jak by mogli to by z drewna
i tektury czołgi robili. Ale szkoda trochę ludzi. Przynajmniej tak twierdzą ci
co rządzą. Osobiście im nie wierzę.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.12 02:26 kogutek
- 08.03.12 08:32 J.F.
- 08.03.12 09:51 Artur Maśląg
- 08.03.12 10:47 Jakub Witkowski
- 08.03.12 11:30 kogutek
- 08.03.12 11:47 kogutek
- 08.03.12 22:56 Michał Baszyński
- 09.03.12 01:20 kogutek
- 09.03.12 09:35 Arek
- 09.03.12 18:54 Michał Baszyński
- 09.03.12 21:36 masti
- 09.03.12 23:12 kogutek
- 09.03.12 23:23 kogutek
- 10.03.12 00:46 J.F.
- 10.03.12 15:26 Michał Baszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Antyradar
- 2024-12-28 Deweloper przegral w sadzie musi zwrócic pieniądze Posypia sie kolejne pozwy?
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-28 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody