  • Data: 2012-03-08 11:30:57
    Temat: Re: Skuteczno?? Ceramizerow
    Od: "kogutek" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No, caly zamek w Malborku lyknelismy. Co prawda toche za niego
    > zaplacilismy,ale chyba sie oplacalo. I stoi do dzis, a teraz jeszcze
    > krzyzacy placa zeby go wyremontowac :-)

    > No i po burzliwym wieku 17-tym, gdy walczylismy na czterech frontach,
    > wyszlismy calkiem mocni. Rozlozylo nas 50 lat pokoju.

    > Od czasow Pyrrusa wiadomo ze to malo.

    > No popatrz - a mial do dyspozycji gospodarke z 2/3 Europy.

    > .
    >
    > Gdzie Rzym a gdzie Krym.
    > Szwedzi wygrali i co - zwrocilo im sie ?
    >
    > J.
    Dołóż do Malborka dla równego rachunku dwa miecze. Piszesz że Szwedzi wygrali.
    Nie znam się na historii Szwecji i nie wiem z kim wygrali bo z Polską na pewno
    nie. Bo jak by wygrali to byśmy teraz po szwedzku mówili i produkowali
    samochody Volvo. Nie jestem ekspertem w dziedzinie historii Polski, Europy,
    Świata. Ale coś mi się wydaje ze pomimo niezliczonej ilości wojen w Europie
    jakie miały miejsce w przeciągu tysiąca lat niewiele się zmieniło jeśli idzie
    o granice. Hiszpania tam gdzie była, Francja, Anglia, Niemcy, Rosja też.
    Jedynie jakieś kosmetyczne podziały terytorialne nie mające wpływu na
    całokształt. Wychodzi że poza krótko czasowymi korzyściami wojny nie miały
    sensu. Dorabiały się na nich jednostki a nie państwa. Bycie agresorem jest
    zwyczajnie nie opłacalne. Amerykanie nie wygrali z Wietnamem. Wytłukli pewno
    ze 25% Wietnamczyków i nie dali rady. Raptem tych Wietnamczyków było kilka
    milionów o ile pamiętam. ZSRR nie dał rady Afganistanowi. A tam nawet
    zorganizowanej armii nie było. Amerykanie i przy okazji my też dostaniemy tam
    lanie. I ile popieram obecna wojnę w Afganistanie to wiem jak się skończy. Z
    podkulonymi ogonami będziemy stamtąd uciekali. Zawsze tak było to i teraz też
    tak będzie. Jedynie czego szkoda to kasy. tamci mają dobrą strategię. Czymś co
    jest warte kilka dolarów zniszczyć coś warte dziesiątki tysięcy razy więcej.