  • 1. Data: 2011-08-02 10:26:07
    Temat: Skrzyżowanie - wypowiedź policji, a jak jest
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    http://www.krosno24.pl/info/2011/lipiec/plac05m.jpg
    http://www.ruthenus.pl/klient/Ariusz/a-b.jpg

    Cyt z portalu krosno24:
    [...]
    Jeszcze inny newralgiczny przypadek z krośnieńskich ulic - skrzyżowanie
    ulic Legionów i Kapucyńskiej i wyjazd z bazaru oraz galerii EliJot.
    Kwestią sporną jest pierwszeństwo, czy mają je ci wyjeżdżający w prawo z
    parkingów (D-B), czy skręcający w lewo z Kapucyńskiej (D-A).

    Tu sprawa jest już prosta. - Pierwszeństwo mają ci znajdujący się na
    drodze publicznej, czyli wyjeżdżający z ul. Kapucyńskiej (D-A). Kierowcy
    wyjeżdżający z parkingów (D-B) są na terenie prywatnym, dopiero włączają
    się do ruchu - tłumaczy policja.

    koniec cytatu

    Jest sobie skrzyżowanie jak na obrazku jest oznakowane - przy wyjeździe
    z D-B jest znak ustąp pierwszeństwa.

    Niech mi ktoś powie - przyjeżdża osoba nie znająca miasta i skąd ma
    wiedzieć, że ten kawałek drogi jest prywatny? Nie jest to bezpośredni
    wyjazd z parkingu, jest jeszcze kawałek asfaltowej drogi łączącej
    parkingi z drogą publiczną. Czy czasem policja tu nie przesadziła z
    interpretacją. A co jak droga łączyła by się z parkingiem publicznym?

    Wg. mnie są znaki i zasada prawej ręki i powinno się ją stosować, nawet
    jeżeli parking byłby prywatny.
    Wg. mnie nawet skrzyżowanie drogi gruntowej z asfaltową powinno się
    traktować jako równorzędne i jeżeli nie ma tam znaków to zasada prawej
    ręki.

    Ariusz

  • 2. Data: 2011-08-02 10:39:07
    Temat: Re: Skrzyżowanie - wypowiedź policji, a jak jest
    Od: MHM <m...@p...pl>

    > Jest sobie skrzyżowanie jak na obrazku jest oznakowane - przy wyjeździe
    > z D-B jest znak ustąp pierwszeństwa.

    Czy przy tym skrzyzowaniu na drodze D-B jest tabliczka "Teren prywatny" ?
    Jesli nie to powinna byc traktowana jak droga publiczna.
    Jesli jest to wyjazd z takiej drogi IMHO jest traktowane jak wlaczanie sie
    do ruchu (tak jakby wyjezdzac z podworka).

    --
    MHM
    http:\\www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena

  • 3. Data: 2011-08-02 10:43:43
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-08-02 10:26, Ariusz pisze:
    > Niech mi ktoś powie - przyjeżdża osoba nie znająca miasta i skąd ma
    > wiedzieć, że ten kawałek drogi jest prywatny?

    Po znaku pionowym "droga wewnętrzna" którego w tym miejscu nie ma a być
    powinien. Do puki prywatni właściciele dróg nie będą musieli pod groźbą
    kary oznakować prawidłowo ogólnodostępnych dróg wewnętrznych to nadal
    będzie panowało zamieszanie z tym związane i nawet "strefa ruchu" nic tu
    nie da.

    > Czy czasem policja tu nie przesadziła z
    > interpretacją. A co jak droga łączyła by się z parkingiem publicznym?

    Nie przesadziła bo to jedyna możliwa interpretacja. Zapisz jest
    jednoznaczny a to że oznakowanie jest nieprawidłowe to akurat nie wina
    policji.

> [...]
    > Wg. mnie nawet skrzyżowanie drogi gruntowej z asfaltową powinno się
    > traktować jako równorzędne i jeżeli nie ma tam znaków to zasada prawej

    No to jak napiszesz swój kodeks drogowy to tak będzie. Bo w obecnym jest
    inaczej.

  • 4. Data: 2011-08-02 11:05:21
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-02 10:43, Excite pisze:

> [...]
    >
    > Nie przesadziła bo to jedyna możliwa interpretacja. Zapisz jest
    > jednoznaczny a to że oznakowanie jest nieprawidłowe to akurat nie wina

    No ale policja ma świadomość, że tam nie ma żadnego znaku TEREN PRYWATNY
    czy Droga Wewnętrzna, więc świadomie wprowadza dodatkowe zamieszanie.

    Ariusz

  • 5. Data: 2011-08-02 11:07:18
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 02 Aug 2011 10:26:07 +0200, Ariusz <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Wg. mnie nawet skrzyżowanie drogi gruntowej z asfaltową powinno się
    > traktować jako równorzędne i jeżeli nie ma tam znaków to zasada prawej
    >ręki.

    Nie masz prawa jazdy?

    Art. 2.
    Użyte w ustawie określenia oznaczają:

    2. droga twarda - drogę z jezdnią o nawierzchni bitumicznej,
    betonowej, kostkowej, klinkierowej lub brukowcowej oraz z płyt
    betonowych lub kamienno-betonowych, jeżeli długość nawierzchni
    przekracza 20 m; inne drogi są drogami gruntowymi;

    10. skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających
    jezdnię, ich połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami
    utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
    określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    twardej z drogą gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego
    się przy drodze;

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2011-08-02 11:11:36
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-08-02 10:43, Excite pisze:
    >Zapisz jest
    > jednoznaczny a to że oznakowanie jest nieprawidłowe to akurat nie wina
    > policji.

    Ale ein moment.
    Z punktu widzenia kierującego ważne jest oznakowanie, a nie stan
    faktyczny. Np. obszar zabudowany to obszar ograniczony odpowiednimi
    znakami i jak znaku nie ma, to choćby wokół stały emapajer sejt
    bildingi, to można jechać 90 km/h. Jak po jednej stronie drogi dochodzi
    ścieżka rowerowa i po drugiej tak samo, ale na jezdni jest
    niewyznaczona, albo nie ma znaku pionowego, to przejazdu rowerowego nie
    ma. Analogicznie IMO tutaj - to, że w księdze wieczystej i gdzieśtam
    jeszcze nie jest to droga publiczna, to dopóki nie jest to oznaczone, to
    kierujący ma podejmować decyzje na podstawie istniejących znaków.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 7. Data: 2011-08-02 11:51:31
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > określenie to nie dotyczy przecięcia, połączenia lub rozwidlenia drogi
    > twardej z drogą gruntową lub stanowiącą dojazd do obiektu znajdującego

    Prawo jazdy mam i znam przepis napisałem, że wg mnie,

    A dlaczego wg mnie - bo ludzie niestety jeżdżą na pamięć i przykład z
    mojej wsi. Było sobie skrzyżowanie drogi gruntowej (GR) z asfaltową (P)
    - rzecz oczywista kto ma pierwszeństwo po kilku latach na gruntowej
    położyli asfalt ale nikt tej drogi nie traktuje jak równorzędna na
    dodatek stał i stoi tam mylnie postawiony znak (jak na rys. -
    http://www.ruthenus.pl/klient/Ariusz/a.jpg .

    Kiedyś znaki te nie uwzględniały w ogóle tej drogi gruntowej więc ustąp
    pierwszeństwa dotyczył się i w zasadzie wszyscy dalej tak jeżdżą jakby
    dotyczył wyłącznie skrzyżowania dróg A z P, droga GR teraz jest już
    asfaltową- nie ma tam żadnego znaku czy to jest droga prywatna, czy coś
    innego na dodatek łączy ona się z inną asfaltową drogą.

    Ludzie dalej jeżdżą jak jeździli mając głęboko w d... znak. A gdyby od
    zawsze te drogi musiały być traktowane jako równorzędne to odpowiednie
    znaki by to rozwiązały. Oczywiście mogło by dochodzić do paradoksów, że
    przed każdy wyjazd z posesji trzeba by wstawiać znaki ale to można
    odpowiednim przepisem ustanowić, a polnych dróg i innych nie ma aż tak
    wiele by tych znaków nie postawić.

    Ariusz

  • 8. Data: 2011-08-02 11:53:23
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-08-02 11:11, LEPEK pisze:
    > Ale ein moment.
    > Z punktu widzenia kierującego ważne jest oznakowanie, a nie stan
    > faktyczny.

    Zgadza się.

    > Np. obszar zabudowany to obszar ograniczony odpowiednimi
    > znakami i jak znaku nie ma, to choćby wokół stały emapajer sejt
    > bildingi, to można jechać 90 km/h.

    Bo przepisy mówią jasno że teren zabudowany MUSI być oznaczony
    odpowiednimi znakami. Droga wewnętrzna to droga niezaliczonych do żadnej
    kategorii dróg publicznych. Czyli jeśli mamy drogę która się pod to
    zalicza to pozostaje ona drogą wewnętrzną nawet jeśli nie ma oznakowania
    "droga wewnętrzna". Wyjeżdżasz z drogi wewnętrznej to włączasz się do
    ruchu, a czy to jest droga wewnętrzna czy tez nie to już kierowcy
    problem bo w razie kolizji nic nie da tłumaczenie o brakującym znaku.

    > Analogicznie IMO tutaj - to, że w księdze wieczystej i gdzieśtam
    > jeszcze nie jest to droga publiczna, to dopóki nie jest to oznaczone, to
    > kierujący ma podejmować decyzje na podstawie istniejących znaków.

    Musiał by być nakaz oznakowania dróg wewnętrznych ogólnodostępnych i
    zmieniona definicja drogi wewnętrznej która musiała by uwzględniać
    oznakowanie a nie tylko status drogi jako niepublicznej.

  • 9. Data: 2011-08-02 12:00:19
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-02 11:53, Excite pisze:

> [...]
    > zmieniona definicja drogi wewnętrznej która musiała by uwzględniać
    > oznakowanie a nie tylko status drogi jako niepublicznej.

    Skoro ktoś tam postawił znak Ustąp Pierwszeństwa oraz znak Nakaz Jazdy w
    Prawo to można domniemać, że nie zrobił tego prywaciarz, bo tego mu nie
    wolno, a raczej odpowiednia instytucja- więc to bzdura by się dowiadywać
    czy to droga czy już prywatna posesja. Gdyby tan nie było żadnego
    oznaczenia to jeszcze można by coś podejrzewać.

    Ariusz

  • 10. Data: 2011-08-02 12:01:20
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2011-08-02 11:51, Ariusz pisze:
> [...]
    > położyli asfalt ale nikt tej drogi nie traktuje jak równorzędna na
    > dodatek stał i stoi tam mylnie postawiony znak (jak na rys. -

    Jak nikt nie zgłosi zarządcy drogi nieprawidłowego oznakowania to pewnie
    nic się nie zmieni bo w Polsce można być właścicielem drogi a
    jednocześnie nie prowadzić nadzoru technicznego nad drogą ani nie
    odpowiadać za jej błędne oznakowanie czy marny stan techniczny, takie są
    realia.