  • Data: 2011-03-28 23:25:09
    Temat: Re: Skrzyżowanie - pytanie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 22:54:46 +0200, Myjk napisał(a):

    > No i co z tego wynika? Nic, bo ta definicja w zależności od sytuacji może
    > dotyczyć _każdego_ na drodze. Zarówno tego jadącego z lewej, jak i z
    > prawej.

    Wynika z tego, że pisząc "Ustąpił mu dwa pasy zajmując tylko jeden.
    Wystarczająco, żeby nikt nie miał utrudnionej jazdy." dowiodłeś zarazem, że
    PoRD jest Ci obcy.

    > Bo, bo, bo... po raz kolejny, przeczytaj sobie co to jest pas ruchu. Art.
    > 3. 7. dla przypomnienia. Już na kursie jazdy uczą jak wyznaczać sobie
    > bezpieczne i sensowne pasy ruchu -- może czas na powtórkę Adasiu?

    Dla przypomnienia, to art. 3 brzmi: "Uczestnik ruchu i inna osoba
    znajdująca się na drodze są obowiązani zachować
    ostrożność [...]"

    Może nie pokazuj więcej, że nie znasz PoRD?
    Definicja pasa ruchu zaś jest w art. 2:
    "pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
    rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
    drogowymi"
    Zatem, na skrzyżowaniu pasy idą tak, jak prowadzi jezdnia. Nie w lewo, nie
    w prawo, a za jezdnią. Skrzyżowanie jest bowiem częścią wspólną dwóch dróg,
    a drogi te składają się z jezdni, na których są pasy ruchu (art. 2. p. 10).
    Zatem i lewy i prawy zmieniają pasy ruchu, bo jechali pasami jezdni A, a
    potem chcą jechać pasem jezdni B.
    Zatem skoro obydwoje zmieniają pas ruchu, to zgodnie z art. 22. u.4:
    "Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi [...] wjeżdżającemu na ten pas z prawej
    strony." lewy ustępuje pierwszeństwa.

    Dobranoc.

    > Z definicji pasa ruchu wynika jak te pasy mogą przebiegać. Jeśli na jezdni

    Tak - wzdłuż jezdni :D

    > w bezpiecznym odstępie mieszczą się dwa auta, to jest mowa o dwóch pasach
    > ruchu, które biegną RÓWNOLEGLE.
    Tak - do osi jezdni :D

    > Jeśli przed skrzyżowaniem się mieszczą, to
    > i zmieszczą się na skrzyżowaniu.

    Tak. Na wprost.

    > Jeśli temu z prawej zechce się pojechać na
    > skos, to zmieni pas ruchu i siłą rzeczy zajedzie drogę pojazdowi z lewej
    > strony -- analogicznie będzie w drugą stronę. Koniec i kropka.

    Istotnie.
    A tutaj obydwoje zmieniają pas ruchu. I Znów leżysz.

    > Znasz konkretny przykład sytuacji, o której mówi trzeci ustęp Art. 25.?

    Tak, znam. Dokładnie - w orzecznictwie przyjęte jest, że dotyczy on
    wszelkich sytuacji, gdy za pomocą innych przepisów nie można rozstrzygnąć
    kto ma pierwszeństwo.

    > Dalej, znaczy gdzie?

    Na POŁUDNIE. Wlatujesz Saską od północy, jedziesz prosto.

    > Zanim zaczniesz tak zacieszać, to napisz jakie miasto masz na myśli. Aha,
    > warto tam w ogóle zaglądać, czy znowu pasy przed skrzyżowaniem są
    > niewyznaczone?

    Kraków. Są wyznaczone, żeby było śmieszniej - za skrzyżowaniem też są.
    Tylko popatrz jak :D

    > Były, albo nie były, ale biorąc pod uwagę dotychczasowe przykałdy przez
    > ciebie serwowane, zapewne nie były wyznaczone. Ogólnie w okolicy
    > Broniewskiego oszczędzali chyba na farbie.

    No za skrzyżowaniem tez nie.

    > Przestań kantować. Nigdy przed skrzyżowaniem Prostej w stronę Żelaznej nie
    > było wyznaczonych pasów ruchu. Teraz też nie ma,

    Cholera, nie ma? A co robi ta biała kreska na środku jezdni?

    > przykładu o który pytałem -- a pytałem o skrzyżowanie, gdzie przed wjazdem
    > są wyznaczone dwa pasy do skrętu, a potem nagle robi się jeden i ktoś nie
    > ma co ze sobą zrobić.

    No pierwszy przykład Ci podałem, aleś ślepy, jak widzę.

    > Nocośty, i na prawdę nie wiesz kto ma w tej sytuacji pierwszeństwo?
    > Rozrysować to dla ciebie Adasiu? Jakie kolory mają być? :P

    No ja wiem - ten z prawej ma. Tak jak cały czas mówię.

    --