-
Data: 2018-05-12 21:54:56
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Sat, 12 May 2018 09:54:30 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:
> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
> półtonowego auta i przestań fantazjować.
Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem. 7 klasa
szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy
samochody ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do
porównania motocykl wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej
prędkości.
Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
motocykl 9m/s^2*300=2700N
Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście, owe siły w układzie
przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie mogą być w danych
punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to
nie zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc
korelację między mocą a siłą/momentem sily?) .
Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z
tym jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po
pierwsze i szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie
ma sensu dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki
klasycznej na poziomie szkoły podstawowej.
Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
skrzynie motocyklowe i samochodowe zamiennie. Nikt tutaj nie
twierdzi, żeby wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w
aucie a potem patrzeć czy się rozleci czy nie.
Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu konstrukcji *wyskalowanej* i
zwymiarowanej do auta ALE zachowującej cechę "wspólnego oleju".
Akurat problem występujących sił nie jest absolutnie czynnikiem
ograniczającym użycie takiej konstrukcji.
--
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.18 23:21 RadoslawF
- 12.05.18 23:32 RadoslawF
- 12.05.18 23:55 s...@g...com
- 13.05.18 08:49 Marek
- 13.05.18 11:18 RadoslawF
- 13.05.18 11:20 RadoslawF
- 13.05.18 16:29 s...@g...com
- 13.05.18 19:33 RadoslawF
- 13.05.18 20:13 s...@g...com
- 14.05.18 00:42 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=