eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzynia automatyczna › Re: Skrzynia automatyczna
  • Data: 2018-05-12 21:54:56
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Sat, 12 May 2018 09:54:30 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
    > półtonowego auta i przestań fantazjować.

    Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
    mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
    uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem. 7 klasa
    szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
    posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy
    samochody ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do
    porównania motocykl wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej
    prędkości.
    Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
    motocykl 9m/s^2*300=2700N

    Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście, owe siły w układzie
    przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie mogą być w danych
    punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to
    nie zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
    dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc
    korelację między mocą a siłą/momentem sily?) .
    Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
    większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z
    tym jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po
    pierwsze i szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie
    ma sensu dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki
    klasycznej na poziomie szkoły podstawowej.
    Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
    skrzynie motocyklowe i samochodowe zamiennie. Nikt tutaj nie
    twierdzi, żeby wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w
    aucie a potem patrzeć czy się rozleci czy nie.
    Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu konstrukcji *wyskalowanej* i
    zwymiarowanej do auta ALE zachowującej cechę "wspólnego oleju".
    Akurat problem występujących sił nie jest absolutnie czynnikiem
    ograniczającym użycie takiej konstrukcji.

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: