eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzynia automatyczna › Re: Skrzynia automatyczna
  • Data: 2018-05-12 23:32:40
    Temat: Re: Skrzynia automatyczna
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-05-12 o 21:54, Marek pisze:

    >> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
    >> półtonowego auta i przestań fantazjować.
    >
    > Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
    > mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
    > uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem.  7 klasa
    > szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
    > posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy samochody
    > ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do porównania motocykl
    > wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej prędkości.
    > Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
    > motocykl 9m/s^2*300=2700N

    To nie ty pisałeś że na motocyklu są większe obciążenia?

    > Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście,  owe siły w układzie
    > przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie  mogą być w danych
    > punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to nie
    > zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
    > dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc korelację
    > między mocą a siłą/momentem sily?).
    > Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
    > większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z tym
    > jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po pierwsze i
    > szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie ma sensu
    > dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki klasycznej na
    > poziomie szkoły podstawowej.

    No zobacz. Skoro przyspieszenie liczyłeś dla niezłego motocykla
    to porównaj go z niezłym autem. Śmiało.

    > Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
    > skrzynie motocyklowe i samochodowe  zamiennie. Nikt tutaj nie twierdzi,
    > żeby  wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w aucie a potem
    > patrzeć czy się rozleci czy nie. Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu
    > konstrukcji   *wyskalowanej* i zwymiarowanej do auta ALE zachowującej
    > cechę "wspólnego oleju". Akurat problem występujących sił nie jest
    > absolutnie czynnikiem ograniczającym użycie takiej konstrukcji.

    Ja nie chcę zamieniać skrzyń, wiem że skrzynia jest lub powinna być
    dostosowana do masy pojazdu. A czy używanie oleju tego samego co
    w silniku jej nie zaszkodzi? jak pokazały motocykle przy mniejszych
    obciążeniach nie.


    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: