-
Data: 2018-05-12 23:32:40
Temat: Re: Skrzynia automatyczna
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-05-12 o 21:54, Marek pisze:
>> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
>> półtonowego auta i przestań fantazjować.
>
> Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
> mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
> uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem. 7 klasa
> szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
> posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy samochody
> ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do porównania motocykl
> wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej prędkości.
> Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
> motocykl 9m/s^2*300=2700N
To nie ty pisałeś że na motocyklu są większe obciążenia?
> Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście, owe siły w układzie
> przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie mogą być w danych
> punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to nie
> zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
> dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc korelację
> między mocą a siłą/momentem sily?).
> Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
> większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z tym
> jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po pierwsze i
> szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie ma sensu
> dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki klasycznej na
> poziomie szkoły podstawowej.
No zobacz. Skoro przyspieszenie liczyłeś dla niezłego motocykla
to porównaj go z niezłym autem. Śmiało.
> Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
> skrzynie motocyklowe i samochodowe zamiennie. Nikt tutaj nie twierdzi,
> żeby wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w aucie a potem
> patrzeć czy się rozleci czy nie. Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu
> konstrukcji *wyskalowanej* i zwymiarowanej do auta ALE zachowującej
> cechę "wspólnego oleju". Akurat problem występujących sił nie jest
> absolutnie czynnikiem ograniczającym użycie takiej konstrukcji.
Ja nie chcę zamieniać skrzyń, wiem że skrzynia jest lub powinna być
dostosowana do masy pojazdu. A czy używanie oleju tego samego co
w silniku jej nie zaszkodzi? jak pokazały motocykle przy mniejszych
obciążeniach nie.
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.18 23:55 s...@g...com
- 13.05.18 08:49 Marek
- 13.05.18 11:18 RadoslawF
- 13.05.18 11:20 RadoslawF
- 13.05.18 16:29 s...@g...com
- 13.05.18 19:33 RadoslawF
- 13.05.18 20:13 s...@g...com
- 14.05.18 00:42 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=