eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkrzynia automatycznaRe: Skrzynia automatyczna
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skrzynia automatyczna
    Date: Sat, 12 May 2018 21:54:56 +0200
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    In-Reply-To: <pd66k8$igt$1@node1.news.atman.pl>
    References: <e...@g...com>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pcvpq5$99d$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pcvvod$fgv$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pd27hl$n7c$1@node1.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pd4tfm$tu5$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <pd66k8$igt$1@node1.news.atman.pl>
    Message-ID: <a...@n...neostrada.pl>
    User-Agent: Groundhog 2.08 Newsreader for Android
    http://83.220.108.211/bins/groundhog/
    Lines: 39
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.7.216.15
    X-Trace: 1526154897 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 680 83.7.216.15:58874
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631251
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 12 May 2018 09:54:30 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    wrote:
    > Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
    > półtonowego auta i przestań fantazjować.

    Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
    mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
    uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem. 7 klasa
    szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
    posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy
    samochody ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do
    porównania motocykl wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej
    prędkości.
    Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
    motocykl 9m/s^2*300=2700N

    Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście, owe siły w układzie
    przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie mogą być w danych
    punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to
    nie zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
    dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc
    korelację między mocą a siłą/momentem sily?) .
    Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
    większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z
    tym jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po
    pierwsze i szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie
    ma sensu dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki
    klasycznej na poziomie szkoły podstawowej.
    Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
    skrzynie motocyklowe i samochodowe zamiennie. Nikt tutaj nie
    twierdzi, żeby wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w
    aucie a potem patrzeć czy się rozleci czy nie.
    Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu konstrukcji *wyskalowanej* i
    zwymiarowanej do auta ALE zachowującej cechę "wspólnego oleju".
    Akurat problem występujących sił nie jest absolutnie czynnikiem
    ograniczającym użycie takiej konstrukcji.

    --
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: