-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Marek <f...@f...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Skrzynia automatyczna
Date: Sat, 12 May 2018 21:54:56 +0200
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
In-Reply-To: <pd66k8$igt$1@node1.news.atman.pl>
References: <e...@g...com>
<a...@n...neostrada.pl>
<pcvpq5$99d$1@node1.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<pcvvod$fgv$1@node1.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<pd27hl$n7c$1@node1.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<pd4tfm$tu5$1@node2.news.atman.pl>
<a...@n...neostrada.pl>
<pd66k8$igt$1@node1.news.atman.pl>
Message-ID: <a...@n...neostrada.pl>
User-Agent: Groundhog 2.08 Newsreader for Android
http://83.220.108.211/bins/groundhog/
Lines: 39
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.7.216.15
X-Trace: 1526154897 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 680 83.7.216.15:58874
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2631251
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 12 May 2018 09:54:30 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:
> Dla odmiany dowiedz się jakie obciążenia przenosi skrzynia
> półtonowego auta i przestań fantazjować.
Zastanawiam się czy troche udajesz idiotę i trolujesz czy nie, bo
mowienie o samochodzie, że działają większe siły bo jest cięższy nie
uwzględniajac w tym przyspieszeń jest fizycznym nonsensem. 7 klasa
szkoły podstawowej, F= ma. Ponieważ zakładam roboczo na potrzeby tego
posta, że jednak nie udajesz to pomogę w obliczeniach. Wezmy
samochody ważący tone i przyspieszający do 100km/h w 10s i do
porównania motocykl wazacy 300kg i przyspieszający w 3s do tej samej
prędkości.
Auto 2.7m/s^2*1000kg=2700N
motocykl 9m/s^2*300=2700N
Działają dokładnie takie same siły. Oczywiście, owe siły w układzie
przeniesienia napędu w motocyklu i w samochodzie mogą być w danych
punktach układu napędowego redukowane przez użyte przełożenia ale to
nie zmienia faktu, że i tak skrzynia musi przenieść (i wytrzymać) moc
dostarczaną przez silnik (czy konieczne jest też by tłumaczyc
korelację między mocą a siłą/momentem sily?) .
Nawet super auto przyspieszające w 5s da zaledwie tylko dwukrotnie
większą siłę, co nie jest żadnym miażdżącym wynikiem w porównaniu z
tym jak są skalowane wytrzymałości w układach napędowych. To po
pierwsze i szczerze mówiąc praktycznie może być po ostatnie, bo nie
ma sensu dyskutować dalej z kimś, kto nie stosuje zasad dynamiki
klasycznej na poziomie szkoły podstawowej.
Ale można dalej. Po drugie z niezrozumiałych powodów porównujesz
skrzynie motocyklowe i samochodowe zamiennie. Nikt tutaj nie
twierdzi, żeby wyjmować typową skrzynie z motocykla i montować ją w
aucie a potem patrzeć czy się rozleci czy nie.
Dyskusja rzecz jasna jest o porównaniu konstrukcji *wyskalowanej* i
zwymiarowanej do auta ALE zachowującej cechę "wspólnego oleju".
Akurat problem występujących sił nie jest absolutnie czynnikiem
ograniczającym użycie takiej konstrukcji.
--
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 12.05.18 23:21 RadoslawF
- 12.05.18 23:32 RadoslawF
- 12.05.18 23:55 s...@g...com
- 13.05.18 08:49 Marek
- 13.05.18 11:18 RadoslawF
- 13.05.18 11:20 RadoslawF
- 13.05.18 16:29 s...@g...com
- 13.05.18 19:33 RadoslawF
- 13.05.18 20:13 s...@g...com
- 14.05.18 00:42 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera