    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 22 Nov 2018 08:25:23 -0800 (PST)
    Subject: Re: Skręt w lewo na skrzyżowaniu
    From: s...@g...com

    W dniu czwartek, 22 listopada 2018 08:33:18 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
> [...]
    samochody z naprzeciwka, pieszych na chodniku/przejsciu, rowerzystów.

    > TYLKO jeśli dodamy zakaz nawet włączania lewego kierunku, gdy widać iż
    > ktoś zamierza Cię wyprzedzić zanim skończysz manewr.

    Wymiana jednego przepisu na drugi. Kiepski biznes.

    > I nie jak w tym durnym tłumaczeniu sądu, że skręcający "nie zauważył",
    > tylko obiektywnie - jak mógł zauważyć że jest wyprzedzany ZANIM zaczął
    > skręcać, zanim włączył kierunek, to jego psim obowiązkiem ma być
    > zaniechanie manewru.

    Szefie, w normalnych warunkach tak jak jest dziala.
    W sytuacji kiedy zapierdalacz wyprzedza to chocbys nie wiem co wyczynil z przepisami
    to i tak dojdzie do stluczki.
    Bo fizycznie nie jest mozliwe aby patrzec we wszystkich 3 (czy nawet 4 kierunkach,
    zaleznie jak interpretowac) kierunkach pokrywajac jakies 180 stopni widnokregu.

    > To że jakiś jełop nieuważnie patrzy w lusterko nie może być powodem
    > niemożności wyprzedzenia kilku aut wlokących się w kolumnie
    > kapeluszników, a których każde w dowolnym momencie może Ci włączyć lewy
    > kierunek i w dowolnym momencie skręcić sobie bezkarnie w lewo.

    Widzisz, jak zwykle prezentujesz pogląd zapierdalacza. A moze by tak troche
    staroswieckiej kultury?

    KAZDY JEBANY kierowca przed toba sie spieszy. KAZDY! I skoro oni z przodu stoja to
    znaczy ze nie mozna bezpiecznie jechac wiec wyprzedzajac taka stojaca kolumne robisz
    cos nie tak. Oczywiscie sa wyjatki ale nieliczne i raczej sie rozladowuja w
    30-60sekund.

    Rozwiazaniem jest po prostu rozsadne wyprzedzanie takiej kolumny i wtedy predkosci
    beda niskie i sporo czasu aby zobaczyc czy zareagowac. Nawet przez kapelusznika.

    > Jak dla kogoś to niemożliwe, to niech odda prawo jazdy i porusza się
    > pks-em, zanim wjedzie komuś wprost przed maskę.

    Pitolisz waść, jak zwykle. Wroc do tematu. To nie grupa medyczna. Dyskutujemy problem
    komunikacyjny. Na zapierdalacza dzis nie ma rady. Tak jak napisalem wyzej.
    Zapierdalacz dostanie mandat 50-500 a wina bedzie skrecajacego.

    I nie, nie jest to ok, bo zapierdalacz zapierdalajac nawet +1km/h zmniejsza
    jakiekolwiek marginesy bezpieczenstwa.

    Ale moze inaczej:
    Niech sobie kapelusz stoi na prawym chcac skrecic w lewo, w brame wjazdowa.
    A strumyk zapierdalaczy, kazdy jadacy 49km/h wyprzedza go. Taki ruch z godzin
    szczytu. Kazdy jedzie w odleglosci 2-3 sekund za poprzednikiem. Wszystko zgodnie z
    prawem. I lolek nie skreci. Wszystko elegancko zgodnie z PORD (zakladmy ze z
    przeciwka nic nie jedzie), a mimo to jest to sytuacja patologiczna.

    Nie licze ze zrozumiesz.