  • 211. Data: 2014-08-21 11:41:54
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl>

    > Znaki ograniczenia powinny byc takie, jak najlepszy kierowca w doskonalym
    > samochodzie w idealna pogode jest w stanie przejechac bezpiecznie.

    Jak Kubica nie dachuje to można jeszcze zwiększyć

  • 212. Data: 2014-08-21 12:18:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2014, Shrek wrote:

    > No właśnie tu nie można. To że fizycznie stoisz 90 stopni w bok nie oznacza,
    > że manewr się zakończył.

    A kiedy niby skręt "się zakończy"?
    Można by ciągnąć spór o definicję "końca skrętu", ale to bez znaczenia.
    *Ten* skręt jest bezkolizyjny z jezdnią której dotyczy.
    To, że kolejne przecięcie, z inną jezdnią, ma już własne oznaczenie,
    IMO nijak nie zmienia faktu iż ten pierwszy skręt jest bezkolizyjny.
    I nie implikuje, że kolejna jezdnia to już inne skrzyżowanie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 213. Data: 2014-08-21 12:28:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > I jak to się ma do "drastycznych przekroczeń prędkości" na parkingach i poza
    > nimi ?

    Prosto - brak kary przy niemożliwym zagrożeniu.

    > Załóżmy, że się zgodzi to kiedy będzie można karać ?

    Wtedy, kiedy przy niezmniejszeniu prędkości byłaby możliwa
    kolizja. Z kimkolwiek, również "jakby wyjeżdżał" z miejsca
    którego kierujący nie widzi.

    > Mnie się wydaje, że
    > ograniczenie prędkości jest złe samo w sobie bo odwołuje się do poczucia zbyt
    > dużej prędkości, znaczy nie ma znaczenia czy policjant zatrzyma mnie i powie
    > "nie za szybko?" czy ktoś postawi znak

    Ale wtedy pozostanie tylko "karanie za skutki".
    A to spowoduje wzrost skali skutków.

    > No przecież jak lód się zrobi na parkingu to będzie za dużo

    Ale my nie o teorii - a praktyka jest taka, że wielkość szkód
    i liczba zabitych jest największa przy idealnej pogodzie w słoneczny
    dzień.

    > Nie. Może szybciej się zlali z otoczeniem niż w wypadkach na drodze, ale nie
    > widziałem i już.

    No to ja mam wyjątkowego pecha, bo znajomych z potłuczonymi samochodami
    widziałem już kilku. Ponieważ "potłuczony" może najczęściej pojechać,
    to jeździ tak dzień czy dwa :>

    > Czy to zmierza do tego by ustalić udział poszczególnych czynników ryzyka
    > i wyłączyć największe ? :-)

    Przecież tak się robi przy AC - "udział własny" :)
    Im większy tym możliwa niższa składka.
    Dlaczego przy OC miałoby działać inaczej?

    pzdr, Gotfryd

  • 214. Data: 2014-08-21 12:31:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2014, John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > .. i z prawnikiem jeździ.

    Po co, jak kilkukrotny "zapas" zapewniałby ochronę?

    > Każdy "stróż prawa" będzie chciał wykazać że wykroczenie było.

    Musiałby mieć "podstawę" :)

    > Przecież to od sposobu pomiaru zależy.

    Owszem, ale nie postulowałem zniesienia zasady ogólnej prawa karnego
    pt. "wątpliwości na korzyść obwinionego" :)
    Byłoby głupotą dociąganie nieświeceniem do samego granicy
    określonej przepisami.

    pzdr, Gotfryd

  • 215. Data: 2014-08-21 12:33:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2014, Liwiusz wrote:

    > Zauważ, że wystąpienie takiego martwego pola i niezauważenie pieszego jest
    > bardziej prawdopodobne, jak samochód stoi, niż jest w ruchu - ergo:
    > zatrzymywanie się zmniejsza bezpieczeństwo :)

    Ale przy układzie start-stop albo miejsce z pieszym jest widoczne
    tuż przed zatrzymaniem, albo to pieszy się porusza, co ów powód
    znosi :)

    pzdr, Gotfryd

  • 216. Data: 2014-08-21 12:46:35
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    > Nie, to Ty niczego nie wyjaśniłeś

    Ja podałem raport którego Tobie nie chciało się przeczytać a mimo to go
    negujesz.

    > i sobie coś twierdzisz przecząc faktom.

    Nie nazywaj "faktami" swoich wymysłów.

    > Nie, to Ty się zachowujesz jak bachor negując coś czego nie znasz.

    Przeczytaj w końcu ten raport to będziemy mogli podyskutować. Tymczasem
    żegnam.

    > Nakłady na dodatkowe oświetlenie w postaci:
    > 1. samego oświetlenia
    > 2. zużycia paliwa
    > 3. utrzymania oświetlenia

    Zastanów się w jaki niby sposób to co napisałeś miałoby negować _fakt_ że
    jazda na światłach poprawia bezpieczeństwo?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 217. Data: 2014-08-21 12:53:22
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > masz na to jakieś poparcie?

    Mam, ale nie mam ochoty na dyskusję na takim poziomie.

    Uważasz że większość przepisów nie jest dobra to napisz dlaczego.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 218. Data: 2014-08-21 12:55:25
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > a jakieś badania na poparcie Twojej?

    Kuźwa kolejny dzieciak! Co to przedszkole? Podałem linka do raportu który
    jednoznacznie stwierdza zmniejszenie liczby wypadków. Uważasz że jest błędny
    to go obal albo pokarz inny raport który to robi.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 219. Data: 2014-08-21 13:01:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Aug 2014, Pawel O'Pajak wrote:

    > Znaki ograniczenia powinny byc takie, jak najlepszy kierowca w doskonalym
    > samochodzie w idealna pogode jest w stanie przejechac bezpiecznie.

    Z uwzględnieniem tych którym się drzemnęło na przecznicy, przecznic
    z któych "wystają" w oparciu "bo nic nie widać", błądynek (cenzura
    nie poprawiać) z okiem w puderniczce, dresów którym "się należy"
    miejsce na pasie, kapeluszników itp czy bez uwzględnienia?
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 220. Data: 2014-08-21 13:33:44
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

> [...]
    > jednoznacznie stwierdza zmniejszenie liczby wypadków. Uważasz że jest błędny
    > to go obal albo pokarz inny raport który to robi.

    Quality & statistical weighted mean* 0.9%

    faktycznie straszne zmniejszenie wypadkowości
    do tego oparte na 4 badaniach z USA, o których autorzy raportu mówią, że
    są mało wiarygodne i jednym z Farancji

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?