  • 141. Data: 2014-08-19 21:48:36
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "Kapibara" wrote in message
    news:1iie6zbs47isf$.azj0rzd1qka0.dlg@40tude.net...

    > Wypadki są i będą. Bez względu na to jakie mamy przepisy. Ileż to razy
    > dojeżdza sie do skrzyżowania, gdzie kierowca widzi wszystko na boki, jest
    > pusto, ale musi stanąć bo tak mówią przepisy.
    > A mało to razy dojeżdza się do skrzyżowania gdzie trzeba ustąpić
    > pierszeństwa, ale żeby ocenić sytuację trzeba się praktycznie zatrzymać. I
    > jakoś się zatrzymujesz, mimo że nie było znaku STOP. Bo to podpowiada
    > rozsądek, odpowiedzialność czy zasada ograniczonego zaufania.

    Najlepsze są takie skrzyżowania, na których nie ma przejścia, ale musisz
    zgodnie z prawem się zatrzymać przed strzałką, a potem drugi raz przed
    jezdnią, żeby zobaczyć, czy nic nie jedzie...

    --
    Axel

  • 142. Data: 2014-08-19 21:58:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jakie "bezkolizyjne"? :O
    > Wyżej jest mowa o *zielonej strzałce*, a nie o świetle kierunkowym!

    Ale ponoć ta "zielona strzałka" daje bezkolizyjny z pieszymi przejazd.

    --
    Liwiusz

  • 143. Data: 2014-08-19 22:01:22
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Ale ponoć ta "zielona strzałka" daje bezkolizyjny z pieszymi przejazd.

    od kiedy?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 144. Data: 2014-08-19 22:14:57
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ale ponoć ta "zielona strzałka" daje bezkolizyjny z pieszymi przejazd.
    Tak. Sygnalizator S3 nadający sygnał o barwie zielonej informuje
    kierującego, dla którego ten sygnał jest nadawany o tym, że na jego kierunku
    ruchu TYLKO on ma nadawany sygnał barwy zielonej.
    Jeżeli mówimy o sygnalizatorze S2 czyli S1+zielona strzałka (w prawo lub w
    lewo), to:
    1. Obowiązuje nas nakaz zatrzymania przed sygnalizatorem - w końcu nadawany
    jest sygnał czerwony+zielony warunkowy w postaci strzałki!
    2. Nie mamy pewności, czy dla innych uczestników ruchu nie nadawany jest
    sygnał zielony.
    3. Sygnał ten pozwala wjechać na skrzyżowanie TYLKO po upewnieniu się, że
    nie spowodujemy zagrożenia w ruchu np. zatrzymanie innych pojazdów, pieszych
    itd.
    4. Sygnał ten (S2 ze strzałką w lewą stronę) pozwala na zawracanie na
    skrzyżowaniu, na którym się znajduje, pod warunkiem braku B-23.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 145. Data: 2014-08-19 22:49:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-19 22:01, masti pisze:

    > od kiedy?

    Przeczytaj raz jeszcze cytaty.

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2014-08-20 09:48:35
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-08-19 12:08, Marcin N pisze:

    > To nie jest fakt. Faktem natomiast jest to, że bezpieczeństwo
    > jednośladów spadło po tym, gdy wszyscy muszą świecić.

    Możesz wskazać jakieś wiarygodne dane statystyczne, które to potwierdzą
    i to jeszcze dane, które uwzględnią znaczny wzrost liczby jednośladów?

    > Poza tym chodzi też o elementarną logikę. Dlaczego zmuszanie milionów
    > kierowców do świecenia w upalny letni dzień w korku - ma być chwalone?

    Bo właśnie w upalny, letni dzień, zwłaszcza w godzinach popołudniowych
    oraz porannych słońce tak mocno oślepia, że czasami ledwo co widać, a
    banda idiotów zapierd...., bo jest sucho i wydaje im się, że jest
    bezpiecznie. Ci idioci nie zdają sobie nawet sprawy, że nie dają
    nierzadko szans innym kierowcom na uniknięcie wypadku, bo ch....wa
    widoczność + duża prędkość i mało czasu na jakąkolwiek reakcję.

    > Przepis jest strasznie głupi. Chcą naprawdę pomóc? Niech zrobią
    > przepis rozsądny, np. zmuszający do świecenia poza terenem zabudowanym.

    Chcesz kolejne idiotyczne przepisy wprowadzać?
    A może by tak jeszcze bardziej pogmatwać np., wprowadzając, że od
    listopada do marca świecimy dziennymi w terenie zabudowanym w godzinach
    od 14.25 do 16.15 , a od 16.15 do 7.05 światła mijania i znów od 7.05 do
    9.48 światła do jazdy dziennej, od 9.48 do 14.25 jeździmy bez świateł?
    Poza terenem zabudowanym światła do jazdy dziennej włączamy od 7.05 do
    16.15 a od 16.15 do 7.05 światła mijania? Od kwietnia do listopada
    światła do jazdy dziennej włączamy w terenie zabudowanym od 15.30 do
    17.45 i od 6.45 do 7.50, zaś poza teren zabudowanym światła do jazdy
    dziennej włączamy od 6.45 do 17.45 zaś od 17.45 do 6.45 światła mijania.
    Ale w terenie zabudowanym także często jest dopuszczalna prędkość 70, 80
    i 90km/h i kiedy auta jadą szybciej robi się już niebezpiecznie to może
    by tak jeszcze małą korektę, że jadąc z prędkością powyżej 70km/h
    obowiązkowo włączamy światła dzienne tak jak poza teren zabudowanym,
    zgodnie z podziałem na okresy tak jak napisałem wcześniej?
    Jak Ci się podoba?
    Teraz krótka próba idiotycznych przepisów:
    Bez sprawdzania informacji w necie odpowiedz jakich godzinach jeździmy w
    terenie zabudowanym z prędkością 50km/h, a kiedy 60km/h?

    > Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla
    > bezpieczeństwa. Faktycznie to pomaga na niektórych trasach biegnących
    > przez las, czy w innych sytuacjach. Ale żeby zmuszać mnie do świecenia
    > w zderzak samochodu przede mną w letni dzień? Za grosz nie ma w tym
    > sensu.

    Ty włączałeś, ja włączałem i wielu innych włączało, ale większość
    baranów nie wie, kiedy wypadałoby włączyć. Spora część nie włączała
    świateł nawet, kiedy zapadał zmrok lub nie włączała świateł jadąc do
    pracy rano, kiedy jeszcze była "szarówa" lub kiedy poranna rosa osiadała
    na szybach utrudniając widoczność, czy też podczas nagłej nawałnicy,
    kiedy w biały dzień robiło się ciemno i z powodu deszczu nic nie było
    widać. Nie włączali, bo przecież nie było takiego obowiązku.

  • 147. Data: 2014-08-20 10:26:27
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-08-19 13:10, WOJO pisze:
    > O ile na poparcie
    > potrzeby montowania i używania pasów, zwiększających bezpieczeństwo
    > bardzo łatwo znaleźć dowody, o tyle na poparcie tezy, że zaświecone w
    > słoneczny dzień światła mijania/dziennych naprawdę trudno znaleźć dowody.
    Bo tych dowodów nie ma. Powiem więcej - światła dzienne imho nic nie
    dają. Jak jest jasno to i tak ich nie widać.

    > Nie ma i nie będzie statystyk, które wyraźnie dawałby dowód na to, że
    > włączone światła zapobiegają wypadkom, podobnie nie ma statystyk
    > mówiących o tym, że nie włączone światła tym wypadkom sprzyjają.
    > Dlaczego więc milionom ludzi wmawia się, że białe jest czarne, a czarne
    > jest białe?
    > Powiem więcej - dlaczego są ludzie, którzy dali to sobie wmówić?
    Jak to już ktoś napisał - światła pomagają o świcie, o zmroku, w gęstym
    lesie, w trakcie burzy itp. Tylko w przepisach nie da się napisać
    "kierowca zobowiązany jest myśleć" ani "światła należy zapalić, gdy
    jasność oświetlenia naturalnego spadnie poniżej ...", więc najprostszą
    drogą jest wymusić jazdę na światłach przez całą dobę. W końcu rządzący
    chcą sobie wychować niewolników, a nie ludzi myślących.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 148. Data: 2014-08-20 10:28:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2014-08-19 16:30, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl>

    Bo po co czytać jakieś raporty z badań, i to jeszcze, cholera, po obcemu, gdy się już
    ma opinię?

    "Przecież wszyscy wiemy jak jest"

    > To właśnie nie dyskutuję z tym dokumentem bo nie mam przesłanek, ale ciekawy jest,
    podaje np o ile zwiększyła się emisja CO2 i innych z powodu świateł. Przeczytaj i
    pochwal się. :-)

    Owszem, podaje. Rodział czwarty. Kilka metod estymacji, sporo wykresików.

  • 149. Data: 2014-08-20 10:30:14
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-08-19 12:15, Marcin N pisze:

    > Nie znam ani jednego takiego przypadku. Podaj konkretny przykład.

    1. Wrocław, skrzyżowanie Strzegomskiej i Rogowskiej.
    2. Wrocław, skrzyżowanie Powstańców i Hallera.
    W obu przypadkach przy skręcaniu w prawo z pierwszej w drugą. Jest tego
    dużo więcej.

    Pozdrawiam,
    Jarek

  • 150. Data: 2014-08-20 10:34:26
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2014-08-19 13:49, Liwiusz pisze:

    > Obawiam się, że całe niezrozumienie w tej dyskusji wynika z tego, że
    > Jaroslaw Postawa napisał (nie strzałka, tylko normalne S1) a powinien
    > napisać (nie strzałka, tylko normalne S3d/e)

    Chciałem napisać S1. I chciałem napisać "w prawo" (bo w końcu mowa była
    o strzałkach do warunkowego skrętu w prawo i konieczności zatrzymywania
    się na nich). Nie wiem, skąd uparcie bierze Wam się "w lewo". :)

    Pozdrawiam,
    Jarek