  • Data: 2014-08-21 10:54:25
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > To niestety mamy problem - co do zasady jestem za wprowadzeniem
    > zasady "nikłej szkodliwosci" do przepisów o wykroczeniu.

    I jak to się ma do "drastycznych przekroczeń prędkości" na parkingach i poza
    nimi ?

    > Znaczy niekaraniu zawsze wtedy (i to z mocy prawa, a nie z mocy
    > dobrego humoru i poczucia słuszności służb pilnujących porządku)
    > kiedy zachowanie *nie może* powodować zagrożenia.
    > Niestety, ustawodawca jest innego zdania.

    Załóżmy, że się zgodzi to kiedy będzie można karać ? Mnie się wydaje, że
    ograniczenie prędkości jest złe samo w sobie bo odwołuje się do poczucia
    zbyt dużej prędkości, znaczy nie ma znaczenia czy policjant zatrzyma mnie i
    powie "nie za szybko?" czy ktoś postawi znak bo mu się będzie wydawało, że
    więcej będzie za dużo. No przecież jak lód się zrobi na parkingu to będzie
    za dużo i tak a jak pusty będzie to nie będzie za dużo nigdy. Gdy chodzi o
    prywatny parking jest to zresztą zupełnie inna kwestia prawa do stanowienia
    przez właściciela niemal dowolnego prawa. Byłoby bardzo źle gdyby nie mógł
    tego robić.

    > Za to "słuczonych" pewnie tak.

    Nie. Może szybciej się zlali z otoczeniem niż w wypadkach na drodze, ale nie
    widziałem i już.

    > AFAIR kiedyś zapodawano statystyki - wynikało z nich, że możliwość
    > wyłączenia takich stłuczek z OC mogłaby powinna znaczny spadek
    > wysokości składki tak ukształtowanego ubezpieczenia.

    Czy to zmierza do tego by ustalić udział poszczególnych czynników ryzyka i
    wyłączyć największe ? :-)