  • 1. Data: 2019-01-27 20:18:45
    Temat: Skoda po dachowaniu
    Od: Muuumeee <p...@g...com>

    Auto wylądowało 2 tygodnie temu na dachu. Ślisko, zakręt,
    strzał w tyłek i... jeździć się da ale nie można.
    Tyłu praktycznie nie ma, aczkolwiek podłoga nie wygląda,
    aby ucierpiała, auto wjechało, zjechało z lawety i trochę
    pomanewrowało, kilka dni temu odpalałem, jedyne kody błędów
    to otwarcie drzwi... bo nie ma w ogóle tylnej klapy.
    Szyba czołowa też wgnieciona. Chłodnica wgięta, bagażnik
    zatrzymał się na wysokości butli. Auto dostało wysoko,
    bo od SUVa.

    Ofiara to Skoda Octavia 2008 1.6MPI + LPG od pierwszego
    kilometra (kupiony z LPG w ASO) a właściciel jest
    pierwszym właścicielem tego auta.

    No i właśnie, wg cenników, gdyby był sprawny kosztowałby
    18tyś. teraz nie jestem go w stanie sprzedać za 5tyś
    i trochę dziwnie mi z tym wiedząc, że sama sekwencja
    fabryczna kosztuje ok. 3'500tyś. A tu przecież auto
    jeżdżące jest i praktycznie wszystko poza karoserią można
    w nim sprzedać. A nawet miałem potencjalnego klienta,
    co chciał go "dla siebie" wyklepać.

    No i mam pytanie, czy ja o czymś nie wiem, czy może
    powiniem się z tym pogodzić i puścić go za 4'500?

    Przemysła Kotowski

  • 2. Data: 2019-01-27 21:51:53
    Temat: Re: Skoda po dachowaniu
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 27 Jan 2019 11:18:45 -0800 (PST), Muuumeee napisał(a):

    > No i właśnie, wg cenników, gdyby był sprawny kosztowałby
    > 18tyś.

    Ulepiony ze szpachli po dachowaniu pewnie 2/3 tej ceny. Ale za 12900 jest
    taka do kupienia:
    https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-octavia-krajowy-
    inst-gazowa-jeden-wlasciciel-ID6BEKQw.html#64fdcb2af
    Więc za grata naprawianego po dachowaniu 10k to max.

    > teraz nie jestem go w stanie sprzedać za 5tyś
    > i trochę dziwnie mi z tym wiedząc, że sama sekwencja
    > fabryczna kosztuje ok. 3'500tyś.

    Max. 3000 kosztuje nowa instalacja z montażem i regulacją. Używana - tyle
    ile żelaza i mosiądzu pokaże na wadze - nigdzie tego nie zamontujesz.

    > A tu przecież auto
    > jeżdżące jest i praktycznie wszystko poza karoserią można
    > w nim sprzedać. A nawet miałem potencjalnego klienta,
    > co chciał go "dla siebie" wyklepać.

    To wstaw do ASO i niech Ci je zrobią.

    > No i mam pytanie, czy ja o czymś nie wiem, czy może
    > powiniem się z tym pogodzić i puścić go za 4'500?

    Sprzedaj pierwszemu, który się trafi i ciesz się, że nie musisz OC za wrak
    płacić.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2019-01-27 22:21:54
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-01-27 o 20:18, Muuumeee pisze:
> [...]
    > pomanewrowało, kilka dni temu odpalałem, jedyne kody błędów
    > to otwarcie drzwi... bo nie ma w ogóle tylnej klapy.

    Dawaj foty!

  • 4. Data: 2019-01-27 23:00:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Muuumeee p...@g...com ...

> [...]
    > co chciał go "dla siebie" wyklepać.
    >
    > No i mam pytanie, czy ja o czymś nie wiem, czy może
    > powiniem się z tym pogodzić i puścić go za 4'500?

    Niestety OC w takich sytuacjach rzadko wyrówna straty bo ubezpieczalni
    nie bedzie interesowało ani niestandardowe wyposazenie (instalacje gazowa
    to nei wiem jak oni licza...) ani dobry stan ani pierwszy własciciel ani
    niski przebieg (doliczenie za to jest smiesznie małe)
    Ogolnie jak masz auto w dobrym stanie a złapie cie szkoda całkowita to
    masz pecha.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken

  • 5. Data: 2019-01-28 14:19:34
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 27.01.2019 o 23:00, Budzik pisze:

> [...]
    > niski przebieg (doliczenie za to jest smiesznie małe)
    > Ogolnie jak masz auto w dobrym stanie a złapie cie szkoda całkowita to

    Nie wiem dlaczego, ale z narracji widzi mi się wypadek z winy
    kierującego tą skodą a auto bez AC. :)

    MJ

  • 6. Data: 2019-01-28 14:47:07
    Od: <4...@7...144707.invalid> (Tom N)

    Michał Jankowski w

    > Nie wiem dlaczego, ale z narracji widzi mi się wypadek z winy
    > kierującego tą skodą a auto bez AC. :)

    Też nie wiem dlaczego tak Ci się widzi, i jeszcze sie cieszysz z tego
    powodu, że zostawiłeś cytat nieadekwatny...
    Zawsze możesz się odnieść do cytatu poniżej, czyżby dalej narracja w
    kierunku winy kierującego "skodą"

    "Auto wylądowało 2 tygodnie temu na dachu. Ślisko, zakręt,
    strzał w tyłek [...] dostało wysoko, bo od SUVa."

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2019-01-28 14:47:31
    Od: p...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 14:19:55 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski
    napisał:
    > Nie wiem dlaczego, ale z narracji widzi mi się wypadek z winy
    > kierującego tą skodą a auto bez AC. :)
    >
    > MJ

    Blisko, owszem z winy kierującego, wyjazd z podporządkowanej, co prawda już 90m za
    skrzyżowaniem, ale było ślisko i gość nie wyhamował (lód na drodze). Nie kłócę się i
    nie podważam, mogłem (a właściwie żona, bo ona prawadziła) nie przyjąć, ale na
    ubezpieczenie bym czekał miesiącami a może i latami. Tam było ograniczenie do 90km/h,
    więc miał prawo tak jechać, pozostał argument dostosowania prędkosci do warunków na
    drodze, a to już byłoby ciężko udowodnić, bo co to dokładnie oznacza, nie wiadomo.
    Jednak AC było ;)

    Przemysław Kotowski

  • 8. Data: 2019-01-28 16:42:48
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-01-27 20:18, Muuumeee wrote:
    [...]
    > No i mam pytanie, czy ja o czymś nie wiem, czy może
    > powiniem się z tym pogodzić i puścić go za 4'500?
    IMO wziąć 4500 zł i pocałować kupującego w rękę. Albo nawet i w tyłek.
    Czasy się zmieniły i poza punktami skupu złomu/autkasacją raczej nie ma
    wielu chętnych do kupowania złomu i przerabiania go na pojazd. A na
    złomie to jakieś 400 zł za auto płacą (np. u mnie). Z drugiej strony, za
    4500 zł to można jakieś małe jeżdżące autko kupić, i to nawet takie,
    które przejdzie kolejne badania techniczne.

  • 9. Data: 2019-01-28 18:00:08
    Od: p...@g...com

    W dniu poniedziałek, 28 stycznia 2019 16:42:59 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    > 4500 zł to można jakieś małe jeżdżące autko kupić, i to nawet takie,
    > które przejdzie kolejne badania techniczne.

    W sumie racja i tak chyba właśnie zrobię, muszę się pogodzić z tym, że to kupa złomu

    Przemysław Kotowski

  • 10. Data: 2019-01-28 18:18:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos kolego pierdolisz i mylisz. Dostales strzala w tyl. Auto do kasacji.
    Ubezpieczyciel wyplaca tyle ile bylo warte auto wedlug jakiegos eurotaxu czy jak to
    sie u nich nazywa. Oczywiscie odlicza od kwoty odszkodowania wartosc zlomu jaki
    zostal. I mozesz ten zlom wyremontowac, sprzedac, oddac na zlom. Nie wiem czy
    wszystkie ale sa tacy ubezpieczyciele co posrednicza w sprzedazy wraku. Jesli wycenia
    szkode calkowita zbyt oszczednie to mozna oddac sprawe do sadu.