    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Sklejanie styków przekaźnika
    Date: Mon, 09 Jan 2012 11:36:45 +0100

    W dniu 2012-01-06 22:24, Mirek pisze:

    > Przy najbliższej okazji zrobię to, choć nie wiem czym on miałby być
    > lepszy od zwykłego triaka BT136 + optotriak MOC2030 a takie z
    > niepowodzeniami stosowałem - padają często przy przepaleniu się żarówki.
    > W korytarzu mam oświetlenie na czujkę z triakiem - wymieniałem go coś ze
    > dwa razy - już mi się nie chce, bo ta w halogenie na zewnątrz wesoło
    > cyka przekaźnikiem i wciąż działa.

    Może słowo-klucz: ZCD?
    Też się łamię żeby spróbować S202 w wersji z ZCD (ZCC) (bo bez tego to
    chyba nie ma sensu), zastanawiam się również nad wersją z wbudowanym
    snubberem. No i pytanie: co się stanie po niekontrolowanym zaniku
    zasilania czy innych "nieprzewidywalnych" sytuacjach?
    Poza tym BT136 jest dość słaby, jakoś nie mam zaufania do triaków na
    mniej niż 10A właśnie.

    Pozdrawiam

    DD