    From: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
    Date: Tue, 08 May 2012 18:06:12 +0200

    Odpisze tam, gdzie moge odpisać.

    > Interesuje mnie jedynie zakup:
    > 1. Zasilacz (jakie firmy teraz trzymaja normy?);
    > 2. Pł. glowna (tutaj mam największy problem, zastanawiam sie nad RAID 0, a
    > dobrze by bylo jak by miala przynajmniej jeden kontroler IDE, bezawaryjna i
    > wizjami na przyszlosc);

    Wszelkie raidy proponowalbym oprzec na systemie operacyjnym nie zas na
    tych tzw. pseudo-raid na plytach. Czasami troche wiekszy problem z
    instalacja, ale w uzytkowaniu znacznie mniej problemu.

    Intel wprowadza obecnie nowe procesory z nowymi gniazdami, gdyby mial
    takowe kupowac poczekalbym z 6 m-cy na do az się ustabilizują. Poza tym
    warto kupic komputer taki ktory sie potrzebuje, a nie taki, ktory kiedys
    tam bedzie sie rozbudowywac.

    > 3. Processor (2,8 - 3,3GHz);

    Jezeli nie bawisz sie w wirtualki wez ktoregos intela z koncowka K, nie
    ma zadnych blokad.

    > 4. RAM (min 4GB, preferowane 6GB-8GB);

    Goodram, kingston i pare innych, to wszystko to marki, ale ja np. jestem
    zadowolony

    > 5. HDD (moze F3 500GB-1TB, lub Seagate);

    F3 nie jest juz produkowany od dluzszego czasu. Tutaj pytanie co chcesz
    osiagnac. Przy wiekszej pojemnosci pomyslalbym nad hybryda HDD+SSD+
    wsparcie sprzetowe, ale to wymaga bodajze plyty na Z68

    > 6. K. graficzna (sadze, ze podane wyzej beda odpowiednie, czekam na
    > opinie);

    Karta musi byc bardzo dobrze dobrana z zasilaczem, poza tym to mile
    bestie, tak zwalniaja, ze przy pracy biurkowej nawet rakiety biora malo
    pradu.

    > Pytanie1 - pchać się w RAID 0 ? 2x koszt HDD, a wydajnosc nie zawsze
    > zauwazalna.

    Ja bym rozwazyl hybryde HDD+SSD ze wsparciem z plyty glownej. czyli tani
    SSD 32-64GB + rozpasany HDD 1-2TB. Bralbym WD Blue/Black o oczekiwanej
    pojemnosci.

    > Pytanie2 - intel podobno podtrzyma podstawkę LGA 1155, może zakupić CPU i
    > płytę z tym właśnie ustrojstwem, a za jakiś czas wymienić sam CPU ?

    To trudny temat, ja bym obecnie nie kupowal nowej podstawki /za duzo
    nowych ukladow, bugi itp/. Jezeli zas koniecznie chcialbym kupic nowy
    sprzet, to na sprawdzonej platformie. Mam jeszcze 775 (do gier
    uruchamiany od swieta (testowalem nawet w trybie 3d) i dla dzieci, do
    pracy laptop podlaczony do monitora).

    > Pytanie3 - CPU koniecznie bez GPU na pokładzie (no chyba że koszt jednakowy
    > jak innych procesorow z podobnym taktowaniem a GPU dorzucaja za frajer), po
    > co mi płacić za i5 czy i7 z GPU jeśli planuję zakup oddzielnego układu
    > graficznego.

    Kazdy intel ma obsluge grafiki wbudowana, czy plyta ma stosowne uklady
    to inna sprawa. W jednym wypadku przydaje sie (koszt tu nie powinien byc
    zauwazalny), gdy chcesz podlaczyc wiecej monitorow. np. 3