  • Data: 2012-05-10 09:36:28
    Temat: Re: Składam komputer - kilka porad sprzętowych potrzebnych.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 09.05.2012 19:18, Michal pisze:

    > Oj zależy do czego. Na sam system mały, 64GB SSD jest idealny.
    > System + gry i trochę różności 128 GB. 256 GB już lekko boli finansowo.

    128GB?? No, chyba że kilkanaście-dziesiąt gier ;)

    Mi system z całym mnóstwem różnych aplikacji (biurowe, internetowe, bazy
    danych, kompilatory, multimedia - nagrywanie, odtwarzanie,
    przetwarzanie) zajmuje około 12GB.

    > Przy edycji wideo (transfer liniowy dziesiątków i więcej gigabajtów
    > niekompresowalnych przez kontroler danych) RAID0 jest bardzo OK.
    > Na 4 HDD masz spokojnie ~500 MB/s realnego transferu w zapisie/odczycie,

    [ciach]

    Racja, ale to o czym piszesz ma sens przy przynajmniej półprofesjonalnym
    zajmowaniu się obróbką filmów.

    Inicjator wątku nie sprawiał wrażenia, jakby takie miało być
    zastosowanie tych maszyn.

    [ciach]

    > Jest przecież RAID5. Zresztą - pada jeden dysk ustawiony "solo" i też

    Ale mowa była o RAID0.

    > tracisz wszystkie dane na nim.

    Ale już nie na dwóch dyskach jednocześnie.

    > Zazwyczaj te najważniejsze, bo drugi HDD
    > z grami i innymi popier*kami ma się jak na złość dobrze.
    > Od tego są backupy, a RAID jest do bieżącej pracy.

    Niby tak, ale jeśli idziemy w terabajty, odtwarzanie tych danych
    "troszkę" potrwa.

    [ciach]

    > No właśnie - patrz wyżej. W instrukcji tej SE7505VB2 też jest to
    > przewidziane (poza fake raid z mobo) jako "oczywista oczywistość"
    > realizowana na kontrolerze PCI-X. Tyle tylko że konia z rzędem kto ma
    > sprzętowy kontroler RAID w domowym komputerze, który na siebie nie
    > zarabia, a służy do rozrywki.

    Można mieć z "demobilu" - w jakimś poleasingowym serwerze za 500zł do
    różnych testów mam taki kontroler.

    OK, PCI... ale jest :)

    Ale tak czy inaczej docelowo preferowałbym RAID kontrolowany przez system.

    Ten jest np. taki durny, że przy zakładaniu RAID1 zaczął kopiować
    zawartość jednego pustego dysku na drugi - i nie było opcji "odczep się
    - dyski są jeszcze puste" ;)