-
61. Data: 2011-09-28 11:08:14
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Od: "doomin13" <d...@g...com>
"AZ" <a...@g...com> wrote in message
news:j5uup9$cd0$15@node2.news.atman.pl...
> Koniecznie musisz to powiedziec zawodnikom MotoGP, oni jeszcze o tym nie
> wiedza.
Oni tak robia??? nie wiedzialem, wyzsza szkola jazdy :) ja nie widze jakos
potrzeby
pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000
-
62. Data: 2011-09-28 11:09:46
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-09-28, doomin13 <d...@g...com> wrote:
>
> ciekawe co mu sie dzieje przy redukcji bez miedzygazu ??? jesli juz to chyba
> skrzyni to moze tylko szkodzic, nie?
>
Przy puszczeniu sprzegla musi wyrownac obroty silnika a takie zrzucenie
3 biegow bez miedzygazu i rozpedzenie silnika z 1krpm do np 5krpm to
wiecej niz wyrownanie kosmetycznej roznicy po redukcji z miedzygazem.
Nie wspominajac o klach w skrzyni.
--
Artur
ZZR 1200
-
63. Data: 2011-09-28 11:10:16
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Od: "doomin13" <d...@g...com>
"AZ" <a...@g...com> wrote in message
news:j5uunk$cd0$14@node2.news.atman.pl...
>>
> A skad bedziesz wiedzial jakie masz obroty gdy zredukujesz do dwojki?
A gdzie ja napisalem ze mi ta informacja potrzebna? taki zakret przechodze
na dwojce i to wiem :)
pozdr,
doomin13
vtr1000
-
64. Data: 2011-09-28 11:10:55
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
W dniu 2011-09-28 13:00, AZ pisze:
> On 2011-09-28, doomin13<d...@g...com> wrote:
>> pewnie tak :)
>> miedzygazy to chyba w rusku ostatni raz stosowalem ale tylko po to by sie
>> przekonac ze to bez sensu i celu jest :)
>> w nowoczesnym motocyklu to jakas paranoia musi byc :) jakbym mial w swoim
>> supermociaku miedzygazy stosowac to by toru niestarczylo :)
>>
> Koniecznie musisz to powiedziec zawodnikom MotoGP, oni jeszcze o tym nie
> wiedza.
Oni nie wiedzą też, że niepotrzebnie wychylają ciało do zakrętu. Czyż
nie? ;)
-
65. Data: 2011-09-28 11:14:27
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
W dniu 2011-09-28 13:09, AZ pisze:
> On 2011-09-28, doomin13<d...@g...com> wrote:
>>
>> ciekawe co mu sie dzieje przy redukcji bez miedzygazu ??? jesli juz to chyba
>> skrzyni to moze tylko szkodzic, nie?
>>
> Przy puszczeniu sprzegla musi wyrownac obroty silnika a takie zrzucenie
> 3 biegow bez miedzygazu i rozpedzenie silnika z 1krpm do np 5krpm to
> wiecej niz wyrownanie kosmetycznej roznicy po redukcji z miedzygazem.
> Nie wspominajac o klach w skrzyni.
O! Ciekawa rzecz (dla mnie):
Czy zredukowanie 3 biegów pod rząd (np. z 5 na 2 bez puszczania
sprzęgła) i zrównanie obrotów przed puszczeniem sprzęgła na drugim biegu
- jest w jakiś sposób szkodliwe?
-
66. Data: 2011-09-28 11:15:39
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-09-28, doomin13 <d...@g...com> wrote:
>
> Oni tak robia??? nie wiedzialem, wyzsza szkola jazdy :) ja nie widze jakos
> potrzeby
>
http://www.youtube.com/watch?v=huGexZrovco
Np. w 0:50 #34
A potrzeba taka jak nie wyjebanie sie przy uslizgu tylu jak sie nie ma
sprzegla antyhoppingowego czy nawet tak prozaiczna jak zuzycie tylnej
opony.
--
Artur
ZZR 1200
-
67. Data: 2011-09-28 11:19:43
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-09-28, doomin13 <d...@g...com> wrote:
>
> A gdzie ja napisalem ze mi ta informacja potrzebna? taki zakret przechodze
> na dwojce i to wiem :)
>
Czyli jak widac sa dwie techniki ;-)
U mnie wyglada to tak:
- zakret
- ocena jak szybko moge zakret przejechac
- hamowanie wraz z redukcjami i miedzygazami
- zakret
Czyli przy hamowaniu na biezaco wiem czy mam odpowiedni bieg i nie
potrzebny mi wyswietlacz. Hamujac a na samym koncu zrzucajac biegi to
faktycznie moze byc problem i mozna sie pogubic.
A przy zapierdalaniu nie ma czasu na patrzenie w zegary, mi by tylko
shift light sie przydal ;-)
--
Artur
ZZR 1200
-
68. Data: 2011-09-28 11:22:04
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>
> O! Ciekawa rzecz (dla mnie):
> Czy zredukowanie 3 biegów pod rząd (np. z 5 na 2 bez puszczania
> sprzęgła) i zrównanie obrotów przed puszczeniem sprzęgła na drugim biegu
> - jest w jakiś sposób szkodliwe?
>
No przeciez zamykasz gaz, obroty spadaja, puszczajac sprzeglo wykonuje
ono poslizg i wyrownuje obroty silnika do wartosci odpowiadajacej
predkosci na danym biegu. Redukujac z miedzygazem, podbijasz obroty i
przy puszczeniu sprzegla silnik juz kreci sie w miare odpowiednio dla
danego biegu. Nie wspominajac tu o sprezynach w sprzegle, skrzyni czy
napedzie.
--
Artur
ZZR 1200
-
69. Data: 2011-09-28 11:23:04
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>
> Oni nie wiedzą też, że niepotrzebnie wychylają ciało do zakrętu. Czyż
> nie? ;)
>
Nie wiem, ale nie widzialem zadnego na ZZR 1200.
--
Artur
ZZR 1200
-
70. Data: 2011-09-28 11:24:16
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Od: "doomin13" <d...@g...com>
"AZ" <a...@g...com> wrote in message
news:j5uv9q$cd0$18@node2.news.atman.pl...
> On 2011-09-28, doomin13 <d...@g...com> wrote:
>>
>> ciekawe co mu sie dzieje przy redukcji bez miedzygazu ??? jesli juz to
>> chyba
>> skrzyni to moze tylko szkodzic, nie?
>>
> Przy puszczeniu sprzegla musi wyrownac obroty silnika a takie zrzucenie
> 3 biegow bez miedzygazu i rozpedzenie silnika z 1krpm do np 5krpm to
> wiecej niz wyrownanie kosmetycznej roznicy po redukcji z miedzygazem.
> Nie wspominajac o klach w skrzyni.
To moze przy redukcji o jeden bieg przed szybkim zakretem, co innego
hamowanie prawie do zera po prostej przed ostrym. Miedzygaz glownie jest po
to by oszczedzic skrzynie lub czasem w starszych konstrukcjach by wogole
umozliwic wrzucenie biegu. Owszem wyrownuje obroty walkow w skrzyni ale tez
wymaga odpuszczenia czesciowego sprzegla przy jego wykonywaniu a wiec
dodatkowa prace sprzegla, docisku itd. (z reguly odpuszczenie przy
przygazowce nie jest konieczne bo sprzeglo ma zawsze poslizg i nie rozlacza
0-1 szczegolnie mokre) Co jest dla niego lepsze to juz chyba dluzsze badania
:)
pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000