-
71. Data: 2011-09-28 11:36:57
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: "Jasio" <b...@g...pl>
doomin13 <d...@g...com> napisała rzekomo
news:j5uud6$ssq$1@inews.gazeta.pl
> "Roman Niewiarowski" <n...@p...onet.pl> wrote in message
> news:4e82fb14$0$2504$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2011-09-28 12:37, doomin13 pisze:
>> Ale ja nie wciskam sprzegla przed wejsciem w zakret... W zakrecie
>> czasami wciskam, ale to wtedy jak na blocie jade w poprzek jezdni, a
>> wypadniecie grozi upadkiem kilkadziesiat metrow w dol zbocza.
> No dobra ale jakos redukujesz przed zakretem biegi? Glownie wyswietlacz
> przydaje sie przy redukcji o kilka w dol, w moim kacie jest powazna
> roznica czy wejde w zakret 90 stopni na trojce czy dwojce (po prostu na
> trojce albo zgasnie albo sie ledwie wygrzebie z pomoca sprzegla),
> zazwyczaj liczysz o te trzy w dol z piatki ale czasem w ferworze jazdy
> nie i wtedy przydalby sie wyswietlacz.
Ale tu to bardziej by pomoglo antyhoppingowe sprzeglo niz wyswietlacz
biegow.
--
Jasio
etz vfr
Rock is dead. Long life paper and scissors.
-
72. Data: 2011-09-28 11:37:24
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
W dniu 2011-09-28 13:22, AZ pisze:
> On 2011-09-28, Marcin N<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>>
>> O! Ciekawa rzecz (dla mnie):
>> Czy zredukowanie 3 biegów pod rząd (np. z 5 na 2 bez puszczania
>> sprzęgła) i zrównanie obrotów przed puszczeniem sprzęgła na drugim biegu
>> - jest w jakiś sposób szkodliwe?
>>
> No przeciez zamykasz gaz, obroty spadaja, puszczajac sprzeglo wykonuje
> ono poslizg i wyrownuje obroty silnika do wartosci odpowiadajacej
> predkosci na danym biegu. Redukujac z miedzygazem, podbijasz obroty i
> przy puszczeniu sprzegla silnik juz kreci sie w miare odpowiednio dla
> danego biegu. Nie wspominajac tu o sprezynach w sprzegle, skrzyni czy
> napedzie.
Nie o to pytałem.
Pytam o zrzucenie od razu trzech biegów za jednym wciśnięciem sprzęgła.
I dopiero po ostatniej redukcji - płynnie łączę silnik ze skrzynią.
Zapewniam, że płynne zmiany biegów mam opanowane - to pierwsza rzecz,
jakiej zacząłem się uczyć na motocyklu po 20 latach doświadczeń w
samochodzie. Dziś jadąc z pasażerem potrafię w motocyklu zmieniać biegi
tak, że w ogóle ich nie czuje.
-
73. Data: 2011-09-28 11:39:24
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Od: "doomin13" <d...@g...com>
"AZ" <a...@g...com> wrote in message
news:j5uvsf$cd0$20@node2.news.atman.pl...
> On 2011-09-28, doomin13 <d...@g...com> wrote:
>>
>> A gdzie ja napisalem ze mi ta informacja potrzebna? taki zakret
>> przechodze
>> na dwojce i to wiem :)
>>
> Czyli jak widac sa dwie techniki ;-)
Technik jest pewnie wiecej :)
> U mnie wyglada to tak:
> - zakret
> - ocena jak szybko moge zakret przejechac
> - hamowanie wraz z redukcjami i miedzygazami
> - zakret
>
> Czyli przy hamowaniu na biezaco wiem czy mam odpowiedni bieg i nie
> potrzebny mi wyswietlacz. Hamujac a na samym koncu zrzucajac biegi to
> faktycznie moze byc problem i mozna sie pogubic.
No to czemu mnie pytasz o obroty? Tez ich nie znasz i nie potrzebujesz :) Ja
tez nie pisalem ze je potrzebuje zreszta w kacie nie ma obrotomierz wiec
chocbym nawet chcial :)
Ja tez jak hamuje to zrzucam biegi i wchodze w zakret na tym co potrzebuje
:) Gdzie napisalem ze zrzucam biegi po hamowaniu???
pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000
-
74. Data: 2011-09-28 11:41:53
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Od: "doomin13" <d...@g...com>
"AZ" <a...@g...com> wrote in message
news:j5uvkr$cd0$19@node2.news.atman.pl...
> On 2011-09-28, doomin13 <d...@g...com> wrote:
>>
>> Oni tak robia??? nie wiedzialem, wyzsza szkola jazdy :) ja nie widze
>> jakos
>> potrzeby
>>
> http://www.youtube.com/watch?v=huGexZrovco
>
> Np. w 0:50 #34
>
> A potrzeba taka jak nie wyjebanie sie przy uslizgu tylu jak sie nie ma
> sprzegla antyhoppingowego czy nawet tak prozaiczna jak zuzycie tylnej
> opony.
A to juz bardziej dodanie gazu przy ostatecznym puszczeniu sprzegla po
redukcji nie np. puszczenie sprzegla bez gazu w zakrecie :)
niestety oba moje moto tego nielubia i reaguja blokowaniem kola mniejszym
lub wiekszym :)
pozdr,
doomin13
660smc
vtr1000
-
75. Data: 2011-09-28 11:45:09
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: "doomin13" <d...@g...com>
"Jasio" <b...@g...pl> wrote in message
news:j5v0sq$85v$1@inews.gazeta.pl...
>
> Ale tu to bardziej by pomoglo antyhoppingowe sprzeglo niz wyswietlacz
> biegow.
Sprzeglo antyhoppingowe dobra rzecz ale sprawa jest taka ze kat ponizej
pewnych obrotow nie jedzie, tzn szarpie lancuchem a jak sa za male to
zgasnie :) to duzy singiel nie czterogarowka :)
pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000
-
76. Data: 2011-09-28 11:51:12
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>
> Nie o to pytałem.
>
> Pytam o zrzucenie od razu trzech biegów za jednym wciśnięciem sprzęgła.
> I dopiero po ostatniej redukcji - płynnie łączę silnik ze skrzynią.
> Zapewniam, że płynne zmiany biegów mam opanowane - to pierwsza rzecz,
> jakiej zacząłem się uczyć na motocyklu po 20 latach doświadczeń w
> samochodzie. Dziś jadąc z pasażerem potrafię w motocyklu zmieniać biegi
> tak, że w ogóle ich nie czuje.
>
Czyli puszczasz stopniowo sprzeglo az kolo rozpedzi silnik a w tym samym
czasie okladziny pracuja. Gdzie przy redukcji z miedzy gazem puszczasz
sprzeglo ot tak i jedziesz dalej, bez szarpania.
U mnie tez nie czuc zmian biegow - w gore zmieniam bez sprzegla,
redukuje z miedzygazem i moze dlatego sprzeglo po 85 kkm jest zuzyte w
20-30% :-)
--
Artur
ZZR 1200
-
77. Data: 2011-09-28 11:59:57
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
W dniu 2011-09-28 13:51, AZ pisze:
> On 2011-09-28, Marcin N<marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>>
>> Nie o to pytałem.
>>
>> Pytam o zrzucenie od razu trzech biegów za jednym wciśnięciem sprzęgła.
>> I dopiero po ostatniej redukcji - płynnie łączę silnik ze skrzynią.
>> Zapewniam, że płynne zmiany biegów mam opanowane - to pierwsza rzecz,
>> jakiej zacząłem się uczyć na motocyklu po 20 latach doświadczeń w
>> samochodzie. Dziś jadąc z pasażerem potrafię w motocyklu zmieniać biegi
>> tak, że w ogóle ich nie czuje.
>>
> Czyli puszczasz stopniowo sprzeglo az kolo rozpedzi silnik a w tym samym
> czasie okladziny pracuja. Gdzie przy redukcji z miedzy gazem puszczasz
> sprzeglo ot tak i jedziesz dalej, bez szarpania.
>
> U mnie tez nie czuc zmian biegow - w gore zmieniam bez sprzegla,
> redukuje z miedzygazem i moze dlatego sprzeglo po 85 kkm jest zuzyte w
> 20-30% :-)
Ok, to z innej strony zapytam. Też używam między gazu - więc ten wątek
zamknijmy.
Pytam, czy redukując o 3 biegi na raz - szkodzę silnikowi, skrzyni, albo
sprzęgłu.
-
78. Data: 2011-09-28 12:04:12
Temat: Re: Skąd ta niechęć producentów do wyświetlaczy biegów?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-09-28, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
>
> Ok, to z innej strony zapytam. Też używam między gazu - więc ten wątek
> zamknijmy.
> Pytam, czy redukując o 3 biegi na raz - szkodzę silnikowi, skrzyni, albo
> sprzęgłu.
>
Jezeli z miedzygazem to nie, ale redukujac biegi jak silnik kreci sie na
obrotach biegu jalowego dostaja kly w skrzyni. Sprzeglo mokre zawsze
przenosi jakis moment wiec zmieniajac biegi roznica miedzy walkami jest
znaczna. Latwo to zauwazyc, ze redukujac z miedzygazem biegi wchodza
miekko.
--
Artur
ZZR 1200
-
79. Data: 2011-09-28 12:06:37
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Od: Norbi <n...@o...pl>
W dniu 2011-09-28 13:19, AZ pisze:
>
> A przy zapierdalaniu nie ma czasu na patrzenie w zegary, mi by tylko
> shift light sie przydal ;-)
Po co ?
przeciez nie masz czasu patrzec na zegary...
Norbi
BLACK XX'03
-
80. Data: 2011-09-28 12:14:35
Temat: Re: Skad ta niechec producentów do wyswietlaczy biegów?
Od: AZ <a...@g...com>
On 2011-09-28, Norbi <n...@o...pl> wrote:
>
> Po co ?
> przeciez nie masz czasu patrzec na zegary...
>
Przeca shift light nie jest po to by patrzec na zegary a napewno nie
czegos wypatrywac. Shift light to prosta informacja 0-1 a nie
odczytywanie czegos :-)
--
Artur
ZZR 1200