  • 61. Data: 2019-05-05 19:00:47
    Temat: Re: Skąd skrzynia biegów "wie", że auto jedzie z góry/pod górę?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 18:40, Cavallino pisze:

    > Nie - to jest normalna praca ASB.
    > Z asystentem zjazdu nie ma to nic wspólnego - skorzystaj wreszcie z
    > googla i zobacz o czym była mowa.

    Przyczepiłeś się do tego asystenta choć już po pierwszym zwróceniu
    uwagi przyznałem, że to co innego i ja czego innego oczekiwałem
    i nawet nieco ironiczne przywołanie asystentów rozpędzania i hamowania
    nie pomogło Ci w zrozumieniu tego czego ja oczekiwałem po normalnym
    oprogramowaniu. A oprogramowanie jakieś tam sobie wcale nie najprostsze
    dane z układu napędowego analizuje i wg tego biegi dobiera.

  • 62. Data: 2019-05-05 20:55:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 May 2019 16:31:05 +0200, cef napisał(a):

    > Właśnie się przejechałem do Dusznik i z powrotem i może nie ma
    > zaprogramowanych superasystentów, ale przy jeździe pod górę
    > wyraźnie widać, że musi odczytywać jakieś dane z obciążenia silnika,

    Odczytuje, a przynajmniej tak sugeruja. To moze byc np glebokosc
    wcisniecia gazu.

    Ale my o zjazdach, tam juz nie ma co odczytac ... chyba ze hamulec.

    A nie ma w tych DSG jakiegos trybu recznej zmiany biegu ?

    J.

  • 63. Data: 2019-05-05 21:02:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 May 2019 13:22:55 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > Nie mam co do pagórkowatości trójmiasta żadnych wątpliwości. Mieszkałem
    > 20 lat w Szwajcarii Kaszubskiej i topologia regionu nie jest mi obca.

    Topologia jest pagorkowata, ale ludzie nie potrafia ocenic nachylenia
    precyzyjnie.

    Wydaje sie stromo, a jesli znaku nie ma, to chyba ponizej 7%.

    > Takie, które sprawia że na wrzuconej trójce samochód w dalszym ciągu
    > przyspiesza, a po kilku minutach człowiek zaczyna się zastanawiać czy nie
    > wyleci z następnego zakrętu bo klocki już pewno świecą własnym światłem.

    To sie wrzuca dwojke. Albo i jedynke.
    Z narciarskich terenow potrafie zjechal niemal bez hamulca ...

    J.

  • 64. Data: 2019-05-05 21:07:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 May 2019 05:54:40 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

    > W zasadzie wystarczy zwyczajny czujnik przechyłu - który to (chyba) i tak
    > musi już być, aby auto potrafiło rozpoznać kiedy jest holowane.

    Nie jest to takie proste, bo ten grawitacyjny jest czuly na
    przyspieszenia. Dodac zyroskop, czy kompensowac pomiarem
    przyspieszenia z predkosci ?

    J.

  • 65. Data: 2019-05-05 21:10:59
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 05 May 2019 21:02:51 +0200, J.F. wrote:
    > To sie wrzuca dwojke. Albo i jedynke.

    Z tym, że wtedy może pojawić się problem taki, że albo jednak za wolno
    się ten samochód toczy, albo obroty silnika sięgają 4 krpm i człowiekowi
    się serce kraje jak to słyszy...

    > Z narciarskich terenow potrafie zjechal niemal bez hamulca ...

    No bo w nartach o to chodzi, żeby możliwie mało hamować.

    Mateusz

  • 66. Data: 2019-05-05 21:16:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 May 2019 19:10:59 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
    > Z tym, że wtedy może pojawić się problem taki, że albo jednak za wolno
    > się ten samochód toczy, albo obroty silnika sięgają 4 krpm i człowiekowi
    > się serce kraje jak to słyszy...

    Silnik 4k zniesie, a hamulce nie :-)

    > No bo w nartach o to chodzi, żeby możliwie mało hamować.

    :-)

    J.

  • 67. Data: 2019-05-05 21:23:28
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-05-05 o 20:55, J.F. pisze:

    > Odczytuje, a przynajmniej tak sugeruja. To moze byc np glebokosc
    > wcisniecia gazu.
    >
    > Ale my o zjazdach, tam juz nie ma co odczytac ... chyba ze hamulec.

    Zawsze jest co odczytać, tylko trudno tak zrobić, zeby zadziałało
    zgodnie z oczekiwaniami kierowcy.

    > A nie ma w tych DSG jakiegos trybu recznej zmiany biegu ?

    Jest, ale zanim mnie zaskoczyły górskie zjazdy, to nie miałem okazji
    przetestować ani przeczytać instrukcji a dzisiaj był za duży ruch na
    zabawy skrzynią.
    Ostatnio to głównie po płaskim jeżdżę, więc nawet nie bardzo
    mi to potrzebne jest.

  • 68. Data: 2019-05-05 22:45:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-05 o 15:38, Marek S pisze:

> [...]
    u-w-polsce.html

    > To pytanie chyba do webmastera?

    > 20% pochodzi ze znaku drogowego. Długości nie mierzyłem, ale nie jest to
    > zbyt długi odcinek a w dodatku składa się z dwóch ulic: Brukarskiej i
    > Czeladniczej.
    >
    > https://www.google.com/maps/@54.5539276,18.5134087,3
    a,75y,214.78h,85.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sV-_xjeCel-x
    LnekTUG4InQ!2e0!7i13312!8i6656

    > Swoją drogą nie sądziłem, że 20% podchodzi pod jakieś rekordowe nachylenia.

    Jakoś tych 20% nie widać.

    Przy 20% to na szerokość domu powinna być różnica poziomów około jednej
    kondygnacji, natomiast na streetfoto pochylenie jest ledwo zauważalne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 69. Data: 2019-05-05 22:51:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-05-04 o 12:58, cef pisze:

    > Nie. Zawsze jest najwyższy możliwy przy danej prędkości bieg załaczony.

    W starych, hydraulicznych (Toyota LC90 i podobne, Pajero II, Subaru
    Legacy itp) oraz w nowszych (m.in. BMW X5, Lexus LS600h, różne Audi)
    efekt jest taki, jakby odpinało napęd - obroty spadają, a auto się
    toczy. Podałem auta, którymi jeździłem lub jeżdżę.
    W nowszych być może jest to kwestia ustawień - tego nie wiem. Jak
    dostaję auto, to nie grzebię w ustawieniach.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 70. Data: 2019-05-05 23:09:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 5 May 2019 22:45:22 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    >
    > Przy 20% to na szerokość domu powinna być różnica poziomów około jednej
    > kondygnacji, natomiast na streetfoto pochylenie jest ledwo zauważalne.

    na oko - znajdzie sie

    https://goo.gl/maps/J5hCFxFMd6Dv26sH8

    W sumie znak powinien ostrzegac o maksymalnym, nie srednim.

    J.