    From: "vari" <v...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Skad pochodzi sygnal dzownienia?
    Date: Wed, 6 Apr 2011 16:49:47 +0200

    > mysle, ze temat nie jest prosty.
    >
    > gdyby sygnal pochodzil zawsze od twojej centrali (operatora), to:
    >
    > -zawsze bylby taki sam (gdy dzwonie z plus do play to jest inny, gdzy
    > dzwonie z plus na freeconet)..gdy dzwonie z bramki voip to jeszcze
    > inaczej.

    Sygnał pochodzi i powinien pochodzić z centrali do której podłączony jest
    abonent do którego dzwonimy.
    W małym procencie (acz rosnącym niestety) bywa, że centrala / terminal
    potrafi w chwili gdy wybrał numer a do czasu zgłoszenia się abonenta
    wzywanego przy braku sygnalizacji innej niż zajęty/niedostępny/itd wstawiać
    swój sygnał.
    Terminal telefonii stacjonarnej u operatora kablówkowego, od którego telefon
    ma moja matka, wstawia takowy sygnał (acz na szczęscie jeszcze daje przelot
    audio) gdy wybić zbyt długi numer na jego rejestr i tenże uzna że tak czy
    siak z kimś łączy.
    Idiotyczne to bo pomiędzy sygnałami generowanymi przez terminal możemy mieć
    jakąś zapowiedź (np o zmianie numeracji) czy też wręcz jeszcze marszrutę (np
    22 830 10 23 - tejże centrali nadrzędna, generuje marszrutę).
    Tak być nie powinno.
    Ale wyjątków od dobrych praktyk operatorskich jest więcej.
    W każdym bądź razie jakość sygnałyu nie powinna zależeć od linii ABONENTA,
    do którego dzwonisz.
    Może co najwyżej zależeć od łącza międzycentralowego do jego centrali.
    vari