    From: Jan <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Skąd nową książkę telefoniczną?
    Date: Sun, 26 Apr 2009 13:19:21 +0200

    Sempiterna pisze:
    > http://przeklej.pl/plik/ditel2007_rar-0001c43oiagh

    Bardzo dziękuję, ściągnąłem teraz sprawdzam zawartość,
    jako że sceptycy ostrzegają przed spadkiem jakości
    nowych książek telefonicznych. Czyli ograniczeniem
    ich zawartości. Obiecanki urzędowe się nie sprawdzają,
    jak ostatniego roku stwierdziłem. Zachęcony przez TP,
    czyli operatora narodowego, wziąłem od nich DVD ze
    spisem, jaki z obowiązku operatorstwa narodowego muszą
    oni wykonać.
    Okazało się, że znaczna większość moich krewnych i
    znajomych jest tam nieobecna. Mnie też tam nie ma,
    choć zgłosiłem im, że chcę tam być.

    Tak więc publikacje sieciowe są jedyną nadzieją.
    Obawiam się bowiem, że obowiązki narzucone przez UKE
    będą traktowane per noga przez ON, czyli TP. Jak
    każdy, tak i onaż TP szuka łatwej roboty. A ułatwia
    tę akurat pracę niezbyt dla klientów korzystna decyzja
    UKE. Gdyby trzeba było pisemnie rezygnować z umieszczenia
    w książce telefonicznej, byłoby nas tam więcej. Zawsze
    ON TP się wyłga w razie zarzutów.

    Z zazdrością używałem wyszukiwarki telefonów w Niemczech
    czy innej Szwecji. Tam jakoś to wszystko wyglądało
    rozsądniej. Nie pamiętam dokładnie, ale chyba i po
    numerze dało się tam znaleźć nazwisko abonenta.
    Zastanawiam się czasem, czego trzeba, żeby i u nas...

    Pozdrawiam,

    Jan