  • Data: 2013-12-01 11:38:03
    Temat: Re: Silniki do łodzi
    Od: c...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Silniki samochodowe używane w azji do napedzania łodzi nazywane Long Tail nie mają
    redukcji obrotów i nie muszą jej mieć ponieważ są tam inne śruby napędowe które
    działają powierzchniowo w zanurzeniu 70%-80% .
    Stosuje się reduktory obrotow ale wtedy trzeba dać dwa razy większą śrubę napędową i
    nie poprawia to prędkości tylko zużycie paliwa.
    Reduktory daje się do powolnych łodzi które mają za zadanie przewieźć dużo większy
    ładunek i spalić mniej paliwa.
    W wyścigach rganizowanych na napędach long tail nie używa się redaktorów obrotów,
    silniki używane są tylko 2suwowe ze względów na ich obroty, szybkość wchodzenia na
    obroty i mała wagę.
    Przeważnie ścigają się na Rotaxach i potrafią na silniku o pojemności 350cm3 osiągnąć
    prędkość 110km/h
    Jestem jedyną osobą w Polsce która zajmuje się napadami typu Long Tail i dobiera do
    nich silniki.
    przez zmiany klimatu i spadki wody jakie widać na Polskich rzekach mam coraz więcej
    klientów, a napędy Long Tail nie są tak wrażliwe na przeszkody w wodzie ponieważ wał
    ze śruba napędową przeslizguje sie po nich, niema też problemu z zasysaniem piachu
    przez system chłodzący silnika ponieważ stosuje się silniki chłodzone powietrzem.
    Najmniejsze napędy long tail posiadam do silników 2.5 Hp a najwieksze do 23Hp a cena
    kompletu z silnikiem waha się od 1900zl do 6000zl.
    Nawet najlepszy i najdroższy silnik zaburtowy Hondy nie da rady napędowi Long Tail na
    płytkiej rzece z dużą ilością przeszkód wodnych.
    Jeżeli jest ktoś zainteresowany to zapraszam do kontaktu Mariusz Cholewski Long Tail
    Polska tel. 508-818-109
    Można na YouTube zobaczyć moja 5.5 metrową indiańska łódź z napędem Long Tail
    wpisując : kanu z silnikiem Mariusz Cholewski