eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySilnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 369

  • 11. Data: 2010-12-09 13:30:56
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 09 Dec 2010 12:52:40 +0100, Jan-xx <j...@g...pl> wrote:

    > Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto,
    > ale czar prysnal na sliskiej nawierzchni. I nie chodzi o to, ze jak to
    > RWD, zarzuca dupa w poslizgu, ale o to, ze ten naped nie ma w ogole
    > przyczepnosci. Nie ma zadnych szans wyjechac tam, gdzie wyjezdzam
    > ciezkim Mondeo z przednim napedem. Ba - zablokowac sie mozna nawet na
    > plaskiej ulicy, w malutkim oblodzonym dolku. Mam plyte chodnikowa wozic
    > w bagazniku? Serio pytam. BTW lepsze opony mam w mercu niz w Mondeo.

    ASD nie masz czasem popsutego? Bo to typowy objaw. Do sprawdzenia:
    kontrolka
    (przy zapłonie świeci, w czasie jazdy nie), sygnalizator trójkątny w czasie
    poślizgu (ma świecić), poziom oleju w systemie (tak z pamięci... zbiornik z
    lewej strony auta, przy reflektorze, miarka poziomu powinna na nakrętce
    być).

    Organoleptycznie sprawdzić przez obserwację, czy się dyferencjał blokuje
    (oba koła kręcą).

    Awaryjnie możesz spróbować też ruszyć z "dwójki", mniejszy moment na kołach
    będziesz miał.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba


  • 12. Data: 2010-12-09 13:36:58
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 09 Dec 2010 13:07:29 +0100, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
    [...]
    >> Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto,
    >> ale czar prysnal na sliskiej nawierzchni. I nie chodzi o to, ze jak to
    >> RWD, zarzuca dupa w poslizgu, ale o to, ze ten naped nie ma w ogole
    >> przyczepnosci. Nie ma zadnych szans wyjechac tam, gdzie wyjezdzam
    >> ciezkim Mondeo z przednim napedem. Ba - zablokowac sie mozna nawet na
    >> plaskiej ulicy, w malutkim oblodzonym dolku. Mam plyte chodnikowa wozic
    >> w bagazniku? Serio pytam. BTW lepsze opony mam w mercu niz w Mondeo.
    >>
    >> No i tak troche OT - po co w takim samochodzie, ktory przeciez do
    >> szalenstw nie jest przeznaczony, zrobili RWD?
    >>
    >>
    > Jaki rozkład mas ma W124 ?

    Zależy który. Taki 250D, jak dobrze patrzę, 49,5:50,5% (załadowany).
    Przy prezesie z sekretarką z tyłu i szoferze z przodu pewnie lepszy.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba


  • 13. Data: 2010-12-09 13:38:48
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-12-09 12:52, Jan-xx pisze:
    > Hej!
    >
    > Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto,
    > ale czar prysnal na sliskiej nawierzchni. I nie chodzi o to, ze jak to
    > RWD, zarzuca dupa w poslizgu, ale o to, ze ten naped nie ma w ogole
    > przyczepnosci. Nie ma zadnych szans wyjechac tam, gdzie wyjezdzam
    > ciezkim Mondeo z przednim napedem. Ba - zablokowac sie mozna nawet na
    > plaskiej ulicy, w malutkim oblodzonym dolku. Mam plyte chodnikowa wozic
    > w bagazniku? Serio pytam. BTW lepsze opony mam w mercu niz w Mondeo.
    >
    > No i tak troche OT - po co w takim samochodzie, ktory przeciez do
    > szalenstw nie jest przeznaczony, zrobili RWD?
    >
    >

    Może zacznij ruszac z drugiego biegu...? Wg mnie to problem z
    kierownikiem a nie autem ;)


  • 14. Data: 2010-12-09 13:42:16
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    > ASD nie masz czasem popsutego? Bo to typowy objaw. Do sprawdzenia:
    > kontrolka
    > (przy zapłonie świeci, w czasie jazdy nie), sygnalizator trójkątny w
    > czasie
    > poślizgu (ma świecić), poziom oleju w systemie (tak z pamięci... zbiornik
    > z
    > lewej strony auta, przy reflektorze, miarka poziomu powinna na nakrętce
    > być).
    >
    > Organoleptycznie sprawdzić przez obserwację, czy się dyferencjał blokuje
    > (oba koła kręcą).

    Dzieki, zglebie temat. Nie znam sie na tym mercu, wzialem go tylko na
    krotko. Nie blokuje sie dyferencjal. Nawet nie wiedzialem, ze ma sie
    blokowac.


    --
    Jan-xx


  • 15. Data: 2010-12-09 13:43:57
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 13:36, Mariusz Chwalba pisze:

    >> Jaki rozkład mas ma W124 ?
    >
    > Zależy który. Taki 250D, jak dobrze patrzę, 49,5:50,5% (załadowany).

    A taki 250D niezaładowany jaki ma rozkład?


  • 16. Data: 2010-12-09 13:46:17
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 13:38, Nex@pl pisze:
    > W dniu 2010-12-09 12:52, Jan-xx pisze:
    >> Hej!
    >>
    >> Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto,
    >> ale czar prysnal na sliskiej nawierzchni. I nie chodzi o to, ze jak to
    >> RWD, zarzuca dupa w poslizgu, ale o to, ze ten naped nie ma w ogole
    >> przyczepnosci. Nie ma zadnych szans wyjechac tam, gdzie wyjezdzam
    >> ciezkim Mondeo z przednim napedem. Ba - zablokowac sie mozna nawet na
    >> plaskiej ulicy, w malutkim oblodzonym dolku. Mam plyte chodnikowa wozic
    >> w bagazniku? Serio pytam. BTW lepsze opony mam w mercu niz w Mondeo.
    >>
    >> No i tak troche OT - po co w takim samochodzie, ktory przeciez do
    >> szalenstw nie jest przeznaczony, zrobili RWD?
    >>
    >>
    >
    > Może zacznij ruszac z drugiego biegu...? Wg mnie to problem z
    > kierownikiem a nie autem ;)

    A co ma bieg do jazdy tylnym napędem? Według mnie nic. Bo z jedynki czy
    dwójki tak samo można wyjechać. Potrzebny tylko jest dobry moduł sterowania.


  • 17. Data: 2010-12-09 13:51:09
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 09 Dec 2010 13:38:48 +0100, Nex@pl napisał(a):

    > Może zacznij ruszac z drugiego biegu...? Wg mnie to problem z
    > kierownikiem a nie autem ;)

    A nie prościej jeździć autem, które nie jest tak szalenie wymagające dla
    kierowcy? Jakoś ten sam kierowca w Mondeo nie ma żadnych problemów. Ciekawe
    co?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek


  • 18. Data: 2010-12-09 13:53:04
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Thu, 09 Dec 2010 13:43:57 +0100, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    >>> Jaki rozkład mas ma W124 ?
    >>
    >> Zależy który. Taki 250D, jak dobrze patrzę, 49,5:50,5% (załadowany).
    >
    > A taki 250D niezaładowany jaki ma rozkład?

    A to nie wiem, poguglaj sobie. Mój (300Dt/4m) ma jakieś 53:47.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba


  • 19. Data: 2010-12-09 13:59:52
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 13:53, Mariusz Chwalba pisze:
    > On Thu, 09 Dec 2010 13:43:57 +0100, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
    >
    >>>> Jaki rozkład mas ma W124 ?
    >>>
    >>> Zależy który. Taki 250D, jak dobrze patrzę, 49,5:50,5% (załadowany).
    >>
    >> A taki 250D niezaładowany jaki ma rozkład?
    >
    > A to nie wiem, poguglaj sobie. Mój (300Dt/4m) ma jakieś 53:47.
    >
    Googlam i wygooglałem ciekawe słowa:
    "W201 ma ogólnie kiepski rozkład masy (lekki tył), ale ja mimo braku
    ASD, mimo sporej mocy 2.3 i automatu, dzięki dobrym zimówkom nigdy nie
    miałem problemów z prowadzeniem wyjazdami pod górę itp."
    http://www.youngtimer.pl/board/viewtopic.php?pid=109
    751
    Kolejny dowód, że da się jeździć zimą z napędem RWD.

    Chyba jednak ktoś z tego wątku nie umie jeździć, skoro Mercedesem NIE DA
    SIĘ.


  • 20. Data: 2010-12-09 14:00:19
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: "Rafal VFR" <r...@t...pl>

    Czesc.
    Jakies 3 lata temu ojciec pozyczyl mi 190D z 84 roku :-) na 2 - 3 dni.
    Do dzis stoi pod blokiem mimo, ze ja mam i zona ma swoje auto.
    Mietko jest do zarzniecia :-) Dlaczego zona ma swoje auto ?
    Zadecydowala o tym zeszloroczna zima.
    Tak jak u Ciebie start spod swiatlem spod domu gdzie nachylenie jest
    praktycznie niezauwazalne bylo praktycznie niemozliwe.
    Jeszcze zeszlej zimy wina obarczylem zimówki - stare musza byc i wogóle.
    Kiedy zmienialem gumiarz mówil, ze wcale nie sa zle ale ja wiedzialem swoje.
    Teraz sa o wiele lepsze zimówki a auto jak stalo tak stoi. Zwyklem mówic, ze
    w czasie zimy to auto zyje swoim zyciem. Jedzie tam gdzie ono ma ochote i
    rusza wtedy kiedy ono ma ochote a nie wtedy kiedy potrzebuje ja.
    Teraz z perspektywy czasu rozumiem tych, którzy wspominaja pionierskie
    czasy - jazda PF 125 p + 100 kg kartofli w bagazniku.
    Podjazd pod kraweznik - tylko z rozpedem. Nawet mala zaspa moze spowodowac
    ugrzezniecie.
    Rok temu w stojac na poboczu zarylem auto. Wlaczylem 1 wyszedlem i zaczalem
    wypychac - ku mojemu zaskoczeniu udao sie; potem na spokojnie przez otwarta
    szybe luz i reczny. Udalo mi sie nawet wlaczyc 4 bieg na sniegu - auto nadal
    stalo (tak tak wiem co chcecie napisac - nie piszcie).
    Sumujac - jak radzil ktos wczesniej - piach w bagazniku i mega ostroznosc.
    Haslo kiepski kierownik jest od tych którzy jezdzili maluchem i teraz wiedza
    wszystko o RWD.
    Nie wiem jak u ciebie ale hamowanie tym autem to tez wyzwanie.
    W mietku jest 4 biegowa skrzynia biegów, nie ma wspomagania a wycieraczka
    nie ma znanego z mietków ruchu wahadloweogo - takie to stare mietko ....

    --
    Pozdrawiam
    Rafal VFR
    GG 85456
    http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski



strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 10 ... 20 ... 37


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: